Kedja

Hade sen tidigare en tunn kedja för "saker"på ett gammalt fönster.

Men kände att jag ville ha lite kontrast ,
så jag sprayade gamla gardinklämmor svarta och köpte en lite grövre kedja.

Där på mitt fönster hänger nu retsen av vykorten från Paris.

Jag gillar dom här!
Börjar känna mig riktigt utvilad efter all denna ledighet så
nu börjar det dra lite i pysselnerven=))
Snart nyårsafton och nytt år!
Året som har varit har bjudit på en del prövningar men också en hel del gåvor.
Är tacksam att jag faktiskt får möta både och i min tillvaro.
Inget är för givet ,
och det bjuder ju på dessto större anledning till att
uppskatta det jag har här och nu.
Om vi inte hörs innan så önskar jag er ett riktigt Gott Nytt År!!
Kram Hannis



31 kommentarer:

Millas hem sa...

Jättefint du gjort!
Har också använt gardinklämmor i min kedja!
God fortsättning och kram!
Camilla

Tårtsmulan sa...

God morgon!

Så fint du har gjort :)
Det var fint innan med den lite smalare kedjan men nu blev det ännu bättre med den lite grövre kedjan och att den dessutom är svart.

Saffrasglassen gör jag själv, det är busenkelt, hojta till om du vill ha receptet :)

Gott nytt år önskar jag dig också vännen!
Kram!

My Lovely Things sa...

så fint med kontrasten mellan det svart aoch vita..

fina kort..inte går upp mot gamla kort..
ha det så bra.
kram anna

Kristin sa...

Hej Hannis, det var väldigt fint arrangerat.

Vi har en Alfons Åbergbok till J, där Alfons farmor säger att det är bra att ha tråkigt för annars skulle man inte veta om att man har kul andra gånger. Så är det nog. Man uppskattar det positiva så mycket mer när allting inte bara är rosenrött jämt.

Nu önskar jag dig ändå ett jättebra nyårsfirande och att 2009 ska bli ett toppenår för din del!

Kram Kristin

Viola sa...

Visst blir det fint med dessa lite större klämmor, kommer över några på Lustfyllt när jag var där, mycket vackrare med den grövre kedjan, nu ska jag ge mig på ett fönster som jag köpte för ett tag sedan, får välan se var det lyckas hamna, ha en riktig skön söndag, här har isfrun hälsat på inatt så det är så vackert ute i naturen, blir en rejäl långpromenad idag oxå, kramar

Tulipa sa...

hej!
var det du som vann de fina JUL bokstäverna...Grattis! Det såg så fint ut på bilden.
Underbar burk från Frankrike, förstår at du blev lycklig över den! Och...supersnyggt med klämmorna och korten!
Gott nytt år!
Stor kram Tulipa

Madeleine sa...

Vad fiffigt med kedjan!

Ja så otroligt skönt med lite ledigt, så man är utvilad till starten på det nya året. :)
Gott nytt år och massa kramar
Madeleine

Mamma C sa...

Det blev jättefint med kedjan och gardinklämmorna. Gott Nytt År till dig med.
Kram Mamma C

Tårtsmulan sa...

Då ska jag fixa fram receptet :)
Gottegris...det är mitt förnamn...jag har nyss suttit framför tv:n tittandes på Nord och syd och ätandes kopiösa mängder belgisk choklad...hur ska detta sluta...
Efter nyår så är det slanka linjen som gäller ända fram till nästa jul tror jag ;)

Vad skönt och höra att jag inte är ensam om och ta livet av mina plättar i luften ;)
Alla mina tre, som jag hade i sovrummet, torkade och dog trots ljus och vatten.
Vad gör vi för fel???
Jag får nog ta och satsa på plastblommor men jag skulle väl säkert lyckas ta kål på dem också ;)

Kram vännen!

Jema Rose sa...

Jättefint..!

: )

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

Kram, Jenny

*************

Magny sa...

ja dette var en jättegod idè! selv ville jeg kjøpa en lenke som det her, men butikkene her jeg bor hadde ikke ....

vakkert alt sammen, kortet, lenken ,fønster og gardinklemmer...

ha det fint nå som det nærmer seg et nytt år,

Og tack for hilsen hos meg*
kram,magny

Fröken Fräken sa...

Så, du är också sugen på det lilla svarta! Som i inredningssammanhang innebär något helt annat än vad det gör i klädesväg. Gillar kontrasten skarpt!
Här har jag börjat rensa ur min garderob där jag har allt möjligt i minnesväg och pysselgrejer. Så att gå igenom den och försöka slänga saker tar sin lilla tid. Man måste ju bläddra igenom alla gamla tidningar, fotokataloger, kort m.m.

Ja, det är kanske dags att börja tänka igenom året som gått, och se vad som är hänt. I år har jag haft det på det stora hela bra, och har mycket att vara glad för! :-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Jaa, det blev ännu finare med den svarta kedjan.
Här rycks det också i pysselnerven. Har varit hos sonen och målat lite idag. Men nu står symaskinen och blänger på mig för ett arbete som väntar...

Ha en underbar dag Hannis

kramar Viveka

Hem och Lycka sa...

Vad vackert, blev ju jättefint!

kram

Lilla Blanka sa...

Halloj Hannis!

Jag älskar kedjor och din ser så fin ut där på fönstret!

Underbar loppis-burk i förra inlägget! Känner för att sätta mig i bilen någon dag och bara köra ner till Frankrike och botanisera runt på en massa franska loppisar..vilken dröm!

Kram
Mia

ps sitter här o väntar på att färgen skall torka...snacka om att få tålamodet prövat :) (fönsterprojektet)

Fröken Fräken sa...

Så, du är också sugen på det lilla svarta! Som i inredningssammanhang innebär något helt annat än vad det gör i klädesväg. Gillar kontrasten skarpt!
Här har jag börjat rensa ur min garderob där jag har allt möjligt i minnesväg och pysselgrejer. Så att gå igenom den och försöka slänga saker tar sin lilla tid. Man måste ju bläddra igenom alla gamla tidningar, fotokataloger, kort m.m.

Ja, det är kanske dags att börja tänka igenom året som gått, och se vad som är hänt. I år har jag haft det på det stora hela bra, och har mycket att vara glad för! :-)

Grindelunda sa...

SNYGGT!!!
Hoppas julen varit bra. Jag är ledig några dagar till innan vi laddar för konfirmation på Trettondagen...skönt!

Må så gott så länge, och god fortsättning på julen, och ett Gott Nytt År önskar jag dig med kram/Gunilla

Lockas lilla längtan sa...

Kladdar och kladdar? Jag tycker du målar VÄLDIGT fint JÄMT! I alla fall på de bilder du visar oss. ;o)

Det är rackarns snyggt med en sådan där kedja... Kanske ska göra en jag med. Hmmm...

Kram Veronica

Lily of the valley sa...

Så fint du har gjort!( Det var fint innan också) Visst behöver man kontraster ibland, blir lite mer "liv".
Skönt att slappa, kan iof bli problem på fredag när stassen ska på ;-)
Ha de gott
Kram Lily

Lily of the valley sa...

Ps! Gillar korten!

RANA sa...

Men hjälp vad du får till det! Gumman! Här sitter jag mållös och tänker att "herre gud, så där snitsigt hade jag inte haft vett nog att fatta att det gick att göra". Ojojoj vad många kluvna, inflätade bisatser och modala hjälpverbshelveten det blev där, men visst hörde du vad jag försökte säga?

Tänk om man kunde släppa loss dig här hos mig med en gigantisk hink vit målarfärg. Och slipgrejer, va? Och så din estetiska blick för det romantiska. Jag skulle aldrig komma på tanken att dra in fönsterkarmar och kedjor! Så har jag inte ett drömhem, heller! :-D

ALLRA STÖRSTA GOTT NYTT ÅR-KRAMEN TILL DIG!



/Rana

Ett skönare liv sa...

va fint de blev :)
hehe tack snälla ! hoppas verkligen ja har varit de ;)

aa absolut, :)

gottt nytt år på dej !

kram nadja

Petra Bloggar sa...

kan du inte kilar över till mig och vara lite kreativ PLIS?!

sötsnöre, ingen är så pysslig och duktig som du!

KRAAAAAAAAAAAAAM

Monkan sa...

Nämen, målat svart igen. Var ska detta sluta? ;-) Jättefint fixat.

Vilken spännande burk du fick från Frankrike, vad fin den var!!! Jag kan lite franska men den texten var lite för oläslig för mig, det var inte mycket som syntes.

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så fint det blev med de nya, sprayade klämmorna...

Gott Nytt År på dig med!

Kram Linda

Vita ljuva tankar sa...

Kontrasten svart mot vitt är ju bara så snyggt! Har fått en viss dragning åt det håller med ;)Snygg kedja!

Gott nytt år-kramar!

Mitt Måleri sa...

tack snälla du...
önskar även dig ett riktigt gott nytt år
kramar pia

Min vita framtid sa...

Vad fint det blev :) Har inte varit inne på din blogg innan. Men jag kommer mer än gärna tillbaka hit.. Kramar Benita

Mitt hem är min borg sa...

Hej gulliga Hannis!!
Va glad ja blir att du inte hade glömt mig. =) Du e för söt. I morron kommer det första "nya" inlägget.
Du har så rätt i det du skriver. Jag känner verkligen efter allt som hänt mig att man inte ska ta något förgivet. Men det kommer något gott ur allt.
Din kedja blev super fin, verkligen.
Ett riktigt gott nytt år på dig!!

Kram Linda

Vit poesi sa...

Ville bara önska dig en god fortsättning på det nya året
kramar Malin

materials sa...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG
jordan shoes