Julstrumpa

Det måste ju finnas åtminstone en julstrumpa i hemmet till jul=))
Bilden jag har på strumpan rispade jag lite på för att få till en lite sliten stil.

Och det här satt jag och roade mig med en kväll.
Klädde om julkulor...

Nu var det meningen att dom här skulle hänga i en liten grantopp
som jag skulle ta hem i helgen.
Måste vara nåt fel..
Efter en halvtimma i skogen så insåg jag att det fanns Tall,En,Björk och nåt
annat men ingen Gran!
Jo en..Som var 3 meter hög.Försök att nå den toppen!!
Vänninan höll på att skratta i hjäl sig och till och med hunden såg glatt ironisk ut.
Men jag ska ut igen!

Den här fina har jag fått av Lockas lilla Längtan ,
Borta bra men hemma bäst och Franska Liljan
Tack goa ni! Skickar den bums tillbaka till er!
"This blog invests and believes the PROXIMITY- nearness in space, time and relationship! These blogs are exceedingly charming. These kind bloggers aim to find and be friends.
They are not interested in prices or self-aggrandicement.
Our hope is that when the ribbons of these prices are cut, even more friendship are propagated. Please give more attention to these writers!
Deliver this award to eight bloggers who must choose eight more and include this cleverly written text into the body of their award."


Igentligen så tycker jag att alla dom jag "bloggar"med är värda den här,
men åtta ska väljas och sen ska ni välja åtta.
Så:
Nu ska jag kika på mina loppisfynd från helgen=))
Ska ju målas så klart men tar det rätt lugnt just nu så när det vet jag inte.
Snart vankas NIO dagars ledighet,sen jobbar jag två dagar och är efter det ledig fem..
Snacka om lyx!!
Kram Hannis

23 kommentarer:

LillaFlisan sa...

hohohohhahah!


Du är väl för rolig du!!!

Men varför inte en björk i år!

Då kan ju julen verkligen vara enda fram till påska, ;-)

Tack snälla söta du för awarden men framför allt för dina snälla ord!!!

Pluttan!
Vad du gör mig glad!!!

största KRAMEN till dig!

Flisan

LillaFlisan sa...

Ända,(fram till påska) ska det ju naturligtvis vara och då menar jag ju inte DEN ändan, fniss....
Här stavar jag som mina små elever!

Kram

Flisan

Jema Rose sa...

Jättefin julstrumpa & kula!

Jag skulle egentligen också klätt julgranskulor, men undrar om jag hinner innan Jul...

Lycka till med gran-jakten!

: )

Kram, Jenny

<3

Grindelunda sa...

Ojojoj...ja, det kan bli en del problem om granen är 3 meter hög. Du lyckas säkert hitta en så du kan sätta dit dina häftiga kulor. Vilken rolig idé att "klä om dem".

Klart man ska ha minst en julstrumpa. Här finns det fakiskt 6 stycken, men det är bara i barnens strumpor det kommer en liten present varje söndag i advent. Det är en tradition jag har med mig från min barndom.

Tusen tack för utmärkelsen. Jag blir så glad.

Må så gott nu!
Kram från Gunilla

Mamma C sa...

Får väl önska dig lycka till med nästa gran jakt som du ska ut på. Fin julstrumpa är det i allafall. Grattis till utmärkelsen.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Grattis grattis till dig och din utmärkelse.....

Vilken söt strumpa du gjort självklart bör det finnas åtminstone en i varje hus....

Tänka att du inte hitta en gran....kanske flera som besökt denna skog.....

Tack du rara för att du delar ut en utmärkelse till mig...tusen tusen tack Hannis!!!!!!!

Vad skönt med så många lediga dagar......gott!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Lily of the valley sa...

Härlig julstrumpa och kula! Jag har samma problem som du, hittar ingen gran, bara tallar och björkar m.m
Skam den som ger sig :D
Stort GRATTIS till awarden och Tusen Tack för du ger den vidare till mig :D
Skönt att det finns människor som du med hjärtat på rätta stället :D
Jag förstår inte varför vissa människor skaffar djur...
Ha det gott och en fortsatt god granjakt
Många kramar från Lily

Lindas Vita Lantliv sa...

Hej Hannis! Vilken fin strumpa du har gjort, och kulorna är så söta! Tråkigt att du inte hittade en gran, bättre lycka nästa gång får vi hoppas ;)

Kram Linda

Tårtsmulan sa...

Jag ser den synen framför mig när du ska föröka få tag på den grantoppen...hahahaha...
Så typiskt det är att när man väl ska ha någonting så finns det inte...du får väl satsa på en turkos grantopp på Rusta ;)...jag ryser...fy så hemska de är.

Hörrudu, du har ju fixat jättemycket fint till julen :)
Kulan blev söt och strumpan är helt underbar!
Jag hoppas att du har varit riktigt snäll i år så att tomten fyller den med massa julklappar ;)

Ha det bäst vännen!

Hannahs bod sa...

Hej! supergullig kula med noter. Här blir det också ledighet snart, visst är det hääääärligt.
Kram Hannah

Karin sa...

Men Hannis, hittade du ingen gran *fniss*. Ja se skogar, finns det inte alltid alla sorters träd *skrattar*!

Hoppas du kommer ut igen.

Fina pynt har du i alla fall gjort. Jag hade också tänkt göra om lite julkulor, men hinner inte med. De ser jätte fin ut tycker jag.

Ha en fortsatt mysig vecka nu vännen och så håller jag tummarna fär dig hos mig!

Varmaste kramarna

Karin

Fröken Fräken sa...

Oj, jag har ju ingen julstrumpa.. så då kanske det går jämt ut, du utan gran, jag utan julstrumpa..? Ja, jag är oförskämt nöjd med min julgran, tom pappa var helt exalterad över vilken fin gran han hade hittat. Men ge inte upp, snart ordnar du nog en gran!!

Julgranskulan, som är av ministorlek, är från IKEA. Den är bara sådär 2 cm stor. Finns både i genomskinligt och frostat. Har man en mindre gran så tycker jag att det blir för mycket med normalstora pumlor, så det var kul när jag äntligen hittade vita.

Tulipa sa...

Grattis till den fina awarden!
Vad du får kämpa för att få till en gran...verkar lite jobbigt!
Men du får ju frisk luft!
Klart att varje hem ska ha en julstrumpa. Din ser så mysig ut...bilden på julkulorna ville inte ladda upp...
Ha en bra kväll!
Kram Tulipa

Viola sa...

Visst är julstrumpan för rar och ett grattis till den utmärkelse, kram VIOLAN

Inka sa...

Tusen hjärtligt tack för den fina awarden.

Så fint du gör.





Kram Inka

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen och JÄTTE grattis till awarden!

Och hjälp, ingen gran i skogen. Har alla julfirare varit framme och norpat dem ;)
Hoppas du hittar en vid nytt försök.

Toppen fina kulor du har gjort.

Nu är klockan SENT så jag säger gonatt...

Kramar Viveka...Zzzz

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det var tur att du inte gav dej upp i den grantoppen! Man vet aldrig hur sånt slutar...
Fin julstrumpa du gjort också!
Och Grattis till din Award!
Kram
Marie

Vitt och nött sa...

va fin strumpa! å kulan med!
hoppas att det går bra på nästa granjakt :)

å va skööönt med så lång ledighet! avis!!

ha en skön dag!
kram!

Jema Rose sa...

Tack så hjärtligt för grattis-hälsningen!!!

: )

Roligt att ni fick reda på att ni har släkt i USA..!Min brors "svärfar" har börjat släktforska lite på på båda mina föräldrars släkter nu, kul!

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Haha, det där lät ju helfestligt att du inte hittade en gran! ;-) Men hoppas du lyckas nästa gång.

Fint du pysslat!

kram

LillaFlisan sa...

En hel kartong med olästa böcker!!!!

Gud så underbart!

Nu blev jag så inspirerad...I morrn ska jag åka på loppis och köpa mig en massa pocketböcker...-..



Mys!

Kram

Flisan

Levindas Värld sa...

Tjoho!!

Jo en webbutik vore ju toppen och snacka om skoj :) Tack för att du peppar!!

Vilken ursöt julstrumpa du har gjort, så fint motiv du har på den.

Ja snacka om att du får det bra med ledigheten, jag ska inte klaga jag heller. Efter fredag blir jag ledig 7 dagar och jobbar sen nån dag och är sen ledig 4 dagar igen så jag har det nästan lika bra som dig ;)

Kramis!

Lockas lilla längtan sa...

Du är så pysslig så! *fniss* Det är alltså inte BARA jag som beter mig underligt i skogen. JAsg släpar hem både pinnar och stubbar och allt möjligt när vi är uet och går. Ibland förvånar det mig att gubben ens vill ha mig med när han ska ut med hunden... Dom spårar älg och jag "spårar" bra att ha saker och praktiska pinnar...

Kram Veronica