Jalusidörren

Kommer ni i håg furuskapelsen?
Den var inte rolig att måla...

Men när den väl var klar blev jag nöjd.
Sådär visselnöjd!

I hop med stolen och ett Olivträd(Ser du Fröken Fräken?)
Zinkhink har jag ju så det måste jag prova.
När jag orkar klättra in i förrådet...

Och en torkad krans som får hänga med ett tag till.

En glad överraskning såg jag i morse...
En kär "gammal"bloggvän är tillbaka!Kul tycker jag!
Det nya året ska firas in i Stockholm med god mat och dryck.
Så nu önskar jag er ett Gott Nytt ÅR!!
Kram Hannis


41 kommentarer:

Lockas lilla längtan sa...

DET BLEV SKITSNYGGT!!!!!

Gott nytt år och STOR kram
Veronica

Levindas Värld sa...

Men gud va snyggt!! Verkligen urtjusigt :)

Men vilket pillerjobb att få färg överallt på dörren, bra jobbat!

Ett Gott Nytt År till dig med :)

Hemma hos Klara... sa...

Oj, vad du trollar med penseln. Det blev jättefint. Gott Nytt År på dig med!

Kram Helena

Viola sa...

Att en ful gammal jalusidörr kan bli så vacker! Önskar dig och de dina ett fint avslut och ett GOTT NYTT ÅR; kram VIOLAN

Lily of the valley sa...

Wow! Supersnyggt!!!!
Jag vill också ha en jalusidörr, och ett olivträd! Ett olivträd måste jag köpa nästa år!!!!
Jag skulle kanske kallat mig för Ferdinand istället *fniss*
Ha det bäst min vän!
Jag önskar dig ett gott slut o ett Gott Nytt År
Kram Lily

Vårt liv i norr sa...

*** Gott Nytt År! ***

kram helena

Jema Rose sa...

Det blev VERKLIGEN lyckat...supersnyggt ju!!!

: )

GOTT NYTT ÅR!

Kram, Jenny

**********************

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Så himla snyggt du har gjort det! =)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och en trevlig nyårsafton i storstan!

Många kramar från mig.

lottens vita och gröna sa...

ohhhh förstår att du blev visselnöjd (bästa ord jag hört på länge)ser ljuvligt ut,som ur franske stemninger!

gott nytt år vännen! varmkram lotten

Vit poesi sa...

Åh så fin dörr, du hittat. Jag har två stycken men de är mycket kortare(säger man det om en dörr :-) Ha en fin nyår i sthlm då
kram Malin

Mamma C sa...

Det blev jättesnyggt.
Gott Nytt År
Kram mamma C

Min vita framtid sa...

Ja, så är det verkligen :D Hoppas du har det bra annars! Kramis!

Tårtsmulan sa...

Så snyggt det blev!!!

Önskar dig ett riktigt mysigt nyår och ett GOTT NYTT ÅR!!!

STOR KRAM vännen!

My Lovely Things sa...

jätte vackert hannis.

otroligt fintr med en jalussi dörr..vill ha med.
gott nytt år..
kram anna.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för rar kommentar hos mig!
Vilka härliga loppisfynd du målat! Blev jättefint!
Gott nytt år!
kram
nina

Vitbalansen - Helena sa...

Ja, att det var mycket jobb med den kan jag tänka mig. Huvaligen för att måla jalusidörrar... Kanonbra jobbat av dig att palla med det. Och vad snyggt det blev! Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att ge mig på en jalusidörr med färgen ändå, trots allt jobb :-).

Gott nytt år önskar Helena

Fröken Fräken sa...

Jag ser, jag ser Hannis!! Så otroligt fint, mycket finare än man hade kunnat tro (jag menar furuskapelsen som den var från börja var ju ingen rolig syn). Men jag vet ju att du är fantastisk med penseln! Och så grämer jag mig lite att jag inte har kommit på en sådan här pysselidé. ;-)
Nu ska jag börja hålla utkik efter sådana här dörrar, det borde ju drälla av dessa på Återvinningen?!

Här på Åhlens reade de ut lite linnetyger, ett mörkgrått tex. Fast vitt kan man ju se sig i himlen efter.

Medicinlådan är från Claes Olssons som ibland kan få in de mest oväntade saker i sitt sortiment.

Ja, nu har jag mes stor iver fått mig mitt nummer av Lantliv också. Känns lite glatt pirrigt när man läser om sin lilla blogg där! ;-)

Hipsterlillamy sa...

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MIN VÄN!!!!
HMånga många kramar tillbaka till dig!!!

KANON att du hör med bossen, hör av dig sen!! Skulle va sååååå kul o ses!!!!

KRAAAM

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Så vackra bilder du visar sista dagen på år 2008...ser fram emot år 2009.....

önskar dig ett Gott ytt År 2009 med massor av glädje.

MiaMaria

Kristin sa...

Hej Hannis! Det blev KANONFINT, du har känsla för att skapa vackra ting med dina fingrar. Du levererar alltid sådant som går direkt in i hjärtat på mig! :-) Jag hoppas du fortsätter med det under 2009 och att det blir ett bra år för dig!
KRAM / Kristin

Hem och Lycka sa...

Oj vad fint det blev, måste vara ett digert jobb men det gjorde du verkligen bra!

Gott nytt år, kram

Helen sa...

Vad snyggt det blev!
Gott Nytt År!

Karin sa...

Hej Hannis min goaste vän!

Tack för all inspiration jag fått hos dig i år! Och du bjuder på ännu ett fixartips så här i sista minuten! Du är otroligt duktig och inspirerande. Men mest vill jag tacka dig för din vänskap och alltid så rara kommentarer! Jag är så glad att vi "mött" varann! Jag ser fram mot nya härliga inlägg 2009.

Skickar nu de varmaste kramarna i "kablarna" till dig!

Gott Nytt År!

Karin

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga Hannis, du ser! det är värt allt slit med att måla knövliga saker när det blir så där fint och det blev så bra med den stolen till.
En stor nyårskram vill jag ge till dig/Ingela.

Hannahs bod sa...

GOTT NYTT TILL DIG
Kram Hannah

En Doft Av Lavendel sa...

Woow!!! Va snyggt de blev!!!

Önska dig ett GOTT NYTT ÅR 2009!!

Kraam från Benita

Monkan sa...

"Det förstår jag", "Åhhh vad fint" sa jag högt för mig själv när jag såg bilderna, äh, jag är säker på att min dator har öron! Ja jisses vad tålmodig du måste vara som målat jalusidörren och trumvirvel!!! vad fint det blev!!! Fast jag visste vad du kan så är jag grymt imponerad, som vanligt :-)

Usch, jag skäms ju när du säger så där, ja jag vet ju att jag köper lite för mycket Cult... Men du, lysande idé, sponsring vore ju inte helt fel :-))

Aha, så du firar i Stockholm! Om ni ska ut och ta en uppfriskande promenad imorron så kan du väl ha en nejlika i knapphålet så jag känner igen dig om vi möts ;-)

Gott Nytt År vännen!

Eikkala sa...

Mmmm... snyggt.

Gott Nytt År
Kram sari

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Vill kika in och tacka för ett härligt bloggår!

Det blev ju superbra med jalusidörren, och olivträdet är jättefint!

Kram och Gott nytt år!
Mia

Ann-Catrin sa...

Men hur snyggt blev det inte... söger bara wow!!

se fram emot ett härligt bloggår tillsammans med dig kära bloggvän!!
Många kramar
A-C

Inka sa...

Hej, vännen & trevlig fortsättning.

Precis en sådan jalusidörr såg jag på vår loppis men har inte köpt den. Kanske jag gör det nu...om den finns kvar vill säga. Det blev ju så snyggt. Och vad fint den passade med stolen och olivträdet. Jag skrattade när du skrev att du måste klättra i ditt förråd för zinkhinken. Vårt förråd är även det överfullt. Jag nåste ta mig samman och städa där inne...hm.

Oj oj oj, vilken fin burk du fick i julklapp. Asså, det är ju sådana presenter som gläder en. Något fint från loppis...med själ. Men tröttnar du så skickar jag min adress, hahaha (skämtåsido). Vad fint du gör.

Ha det så gott nu och...




KRAM INKA

Kannor och karaffer sa...

God fortsättning vännen på det nya året.

Hoppas du fick ett trevligt avslut på det gamla året - ihop med nära och kära?!!!

Så mycket fint du fixat - här har luften gått ur och idag går det inte i många knop för någon här hemma. det blir en del film och massor med mys.

Var rädd om dig!

Kram Ann

Lindas Vita Lantliv sa...

Å Hannis vad duktig du har varit (VILKET JOBB SOM SAGT), det blev ju hur snyggt som helst!

Jag önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

Kram Linda

Tårtsmulan sa...

God fortsättning på det nya året!

Nu finns receptet på saffransglassen inne hos mig :)

Kram!

LillaFlisan sa...

Men hoppla, va fint!!

Du har då öga för det vackra!

Tjingeling och kram på det nya året!!


Flisan

Mitt hem är min borg sa...

Hannis!!! Sötnos!!!
Nu gjorde du mig tårögd..
Tack för att du ger mig energi.. Kan behövas.. =)

Så himla fin din dörr blev.. Har själv målat en likadan fönsterlucka så jag vet vilket pill att nå på alla håll och kanter.. Olivträd e ju för underbara dom oxå.. Riktigt fin bild fick du till med..

Ha det så jätte bra gaumman!!
Kram Linda

Majas mammelucker sa...

Tack det samma vännen min !!
Oj vad du har gjort fint vilket jobb du har lagt ner...men det tar lite tid och kraft för att få som man vill...det är det värt...
Hade nu såååå skönt ta hand om dig!
Kram Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej på dig Hannis och Gott Nytt År!
Så fint det blev med jalusidörren!
Förstår att det var ett väldans jobb med den... Men det gav ju resultat!
Så kul att Linda är tillbaka, måste in och hälsa på där...
Kram
Marie

LILLA BLÅ sa...

Vill önska dig ett gott nytt år. Hoppas på nya ideer från din sida som jag kan ta del av.

Kramar @nette

Samuelsgården sa...

Hej, nu har jag varit inne och läst på din blogg med jämna mellanrum men aldrig lämnat nå´t spår, startade upp en egen blogg vid nyår och lovade mig själv att alltid lämna spår när jag läser bloggar, så här är jag! God fortsättning på nya året
Kram Lotta

materials sa...

vuitton handbags
louis vuitton
hermes
hermes kelly bag
hermes bags