God fortsättning

Sitter här framför datorn och det känns som att jag ätit oavbrutet i två dagar.
Den här gången kan jag inte skylla på kondens i klädkammaren i alla fall...
Julmat,julmusik,underbart sällskap och Julklappar. Lyx!

I varje fall så blev jag ordentligt nöjd med mina julklappar.
Här kommer en av dom.
En burk som min yngsta syster köpt på loppis i Paris.

Rostig och sliten.Vilken charm!
På baksidan finns det en text som knappt syns.
Dessutom kan jag inte Franska=))

I burken låg det gamla vykort,här är ett av dom.

Såg att ett av korten var från andra världskriget.
Måste nästan ta med det till jobbet och få det översatt av en arbetskamrat.
Blev nyfiken på vad det kan stå.
Hoppas att ni alla har haft en fin Julafton och att ni har en mysig fortsättning!
Nu ska jag pyssla lite lätt innan jag återigen kastar mig ner i soffan=))
Kram Hannis

24 kommentarer:

Jema Rose sa...

Det var verkligen en fin julklapp!!!

God fortsättning!!!

Varm kram från Jenny

**********************

Tårtsmulan sa...

Ja fy vad jag "mofsar" i mig, choklad, kakor, julskinka...inte kan jag sluta heller så länge det finns i min närhet.

Hörrudu, jag tror bestämt att du har varit riktigt snäll i år så fina julklappar som du fick ;)
Det är en underbar burk och så roligt med de gamla korten :)

God fortsättning!
Kram!

Vårt liv i norr sa...

Vad spännande med det gamla kortet! Hoppas du får det översatt (och att vi andra får ta del av det) =)
kram

My Lovely Things sa...

fin burk du har fått..
go fortsättning på dig..
kram anna

Mamma C sa...

God fortsättning till dig och vilken fin julklapp du fick av syrran.
Kram Mamma C

Viola sa...

Hejsan så här på juldagskvällen, vilken härlig gammal burk du fått, hoppas din jul varit mysig och önskar dig och de dina en fortsatt skön helg, kram VIOLA

Mia sa...

Vilken underbar plåtburk. Kan inte heller franska så jag kan inte hjälpa dig med översättning men fin var den i alla fall.

Ha en fortsatt fin jul!
Kram Mia

Millas hem sa...

Burken är ljuvlig, undrar vad det står!
Kram Camilla

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilken underbar julklapp! Så vacker och charmig.

Känner mig också proppmätt och har gjort det sen igår känns det som..hihi!

Julafton var toppen och idag har jag njutit av en "bara vara juldag"

Kram!

Ett skönare liv sa...

Va härligt att ja kunde hjälpa lite då :) de gjorde du rätt i.. fin julklapp :)
stor kram nadja

Fröken Fräken sa...

Vilken vacker burk!! Vad roligt att ha någon som känner ens smak så rätt och lyckas leta upp ett sådant fynd ända borta i Paris.

Ja, jo...ähum, man har tydligen gått och blivit Månadens blogg i senaste Lantliv. Dock har jag inte sett själva numret än, så jag vet inte exakt vad som står. Men det är ju smickrande och roligt!!

Hannahs bod sa...

Hej! God fortsättning till dig också. Visst är det roligt att få julklappar från loppis, hur underbart som helst och din burk är bara såå vacker.
Kram hannah

Lockas lilla längtan sa...

Vilka underbara julklappar!! Lyckost där!!!

Ha en fortsatt bra julhelg!!

Kram Veronica

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilken vacker burk, vilken fin julklapp!

God fortsättning på dig, idag blir det soffläge här hemma med choklad och chips.....

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Vilken underbar julklapp!!!

Nu blev vi ju rikitgt nyfikna på vad det står också....Det får du allt lov att berätta när du vet!


Kram och god fortsättning!

Flisan

Vitbalansen - Helena sa...

Tack snälla Hannis för din välkommen tillbaka-hälsning - den värmde :-).

Vilken vacker burk du fick i julklapp! Den var verkligen speciell.

Ha en riktigt bra "förlängnings-julhelg"!

Kram från Helena

Helen sa...

God fortsättning!
Vilken ljuvlig burk, vad kul med en sådan julklapp, riktigt genomtänkt!

Lily of the valley sa...

God fortsättning!
Vilken julklapp! Underbar och vacker! Den slår ut allt...
Kram Lily

Kajsa sa...

Hoppar bara in som hastigast och vill önska dig god fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar
Kajsa

Vit poesi sa...

Åh vilken fin! Gud så glad du måste vara för den!! Rolig och personlig julklapp!
Ha en god fortsättning
kramar Malin

Karin sa...

God fortsättning min raraste vän!

Hoppas du haftg en riktigt mysig helg, men det verkar det som. Hon kunde väl inte gett den till någon mer passande än till dig! Så fin den är, och med korten i också helt underbar.

Min minsting har varit så sjuk i 1 1/2 vecka nu, och haft feber och hemsk hosta. Jag har bara burit runt på honom, och har knappt haft datorn framme alls. Har ju inte önskat dig en God Jul ens! Jag har verkligen saknat alla, konstigt hur man fäster sig vid alla man har kontakt med!

Nu önskar jag dig en fortsatt skön helg istället, och jag hoppas du har haft en bra Lördag. Kan nog tro att du varit ute och fyndat lite *ler*!


Varmaste kramarna
Karin

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, vilken otroligt fin present du fått av din syster hon måste ha träffat precis mitt i prick, det var den finaste burk jag sett i hela mitt liv.
En stor julkram vill jag ge till dig/Ingela.

Magny sa...

utrolig vacker den gamle burken...
herlig!!~~
ha det trevligt i juldagarna,
kram, magny

Kollegan sa...

Då ser jag fram emot att försöka översätta vykortet åt dig... :-)

Kram