Smått pyssel!

Jag är igentligen ingen finlirs människa.
Jag gillar att ta i,slipa,måla och släpa på saker.
Men i bland får jag små ryck som när jag blev sugen på att skapa ett hjärta.


Jag vet...Det står Jul på den..(Karin,jag kunde inte låta bli=))
Sen bidde det en strut också.


Känns lite dramatisk i svart...Men jag tycker om det!


I utmaningen så skrev jag om att jag pratar högt för mig själv...
I dag på ett stort varuhus gjorde jag just det utan att tänka mig för.
Stod och tittade på ett ljushus som var svart och blankt och säger till mig själv:
Hm..Det där måste man ju kunna spraymåla vitt.Det skulle bli kanon!
Bakom mig hör jag en mansröst som svarar:
"Är det klokt det?Att köpa nytt som ska målas om!!"
Jag gick snabbt därifrån kan jag säga,
men jag fick med mig två ljushus som nu ska bli vita=))

Kram Hannis



27 kommentarer:

Jema Rose sa...

Nja...bättre mår jag väl inte direkt...kommer nog att ta LÅNG tid innan det går över känns det som..!

JÄTTEFINT pyssel du gjort...I LOVE IT!

: )

KRAM, Jenny

<3

LillaFlisan sa...

HAHAHA!!
Vitt är ALLTID snyggt!

Vilka fina saker du gjort!
Hjärtat ser jätteavancerat och proffsigt ut!

Kram

Flisan
P.s. Jag skulle nog GÄRNA ta en titt i ditt förråd! ;-)

Viola sa...

Väldans rara saker du gjort, ska nu packa väskan, kramar

Magny sa...

så nydelige hjerte... sånne vil også jeg lage...

noél, er så vackert~'~'~'

Karin sa...

Hej vännen!

Jag skulle kunnat gjort precis samma sak. Och inte blir det bättre av att gå här hemma!!!

Men jag ser nog, julpysslat redan *fniss*. Det gör du rätt i och så fint det blev! Jag har plockat fram symaskinen och knåpar lite jag också, fast inget juligt än.

Många kramar
Karin

Tårtsmulan sa...

Hihihi...inte lätt när man är pratglad av naturen ;)

Vad fint pyssel du har gjort, hjärtat är underbart.

kram!

Lily of the valley sa...

Fint pyssel!

Kram Lily

Lindas Vita Lantliv sa...

*ler* Jassaå du, så går det då man står och diskuterar med sig själv...*s*

Superfint hjärta och strut!

Kramm Linda

Kristin sa...

Hej du, vad fint du har pysslat! Eftersom jag också försökt ge mig på strutar så vet jag har hur himla svårt jag tyckte det var att få det snyggt. Men du har lyckats kanon! Hjärtat var också jättesött.

Kram kram!
/Kristin

Leamarlené sa...

Oj vad mannen måste ha skrattat....hahaha!!!

Jätte fint du har pysslat..

kram, Marlene

Meddelålderskvinna sa...

Vilka fina grejer du gjort! Hjärtat är otroligt fint!
Kram Zinkbaljan

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Jag tycker dina saker blev jättefina! Och nu fick jag ju ett sånt otroligt pysselsug..så nu hoppas jag kunna sätta mig lite i helgen med lite pysslande jag med :)

Kram vännen
Mia

PS min stora madonna köpte jag i Danmark i våras. Gillar den också :)

Inka sa...

Hej där pysselgumma. Struten blev så fin...även om den inte är vit. Mycket snygg kontrast. Och hjärtat blev också jättefint. Vad duktig du är.



Kram Inka

Fröken Fräken sa...

Oj, här höll man nästan på att åka på moppo för ett par kuddar.. ;-) men de fixades faktiskt i helgen. Igår kväll var jag dock uppe lite och småpysslade på en hylla. Något kreativt måste man få göra för att inte bli helt knäpp!!
Vilket fint hjärta och strut. Jag funderar på att göra strutar som dekoration, fast vända dem andra vägen och ha ståendes!

Lockas lilla längtan sa...

Dina saker ser ryggigt snygga ut. Trodde först att du köpt dom. ja visst är det kul att vara en prata-högt-med-sig-själv-människa! Det kan leda till de mest oanade situationer. Hi hi hi! Men jag håller med dig! Vitt är fint!!!

Kram veronica

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Så fina saker du gjort. Jättesnyggt i svart blev det.
Tror husen blir toppen i vitt...

Kram Viveka

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Så fina saker du gjort. Jättesnyggt i svart blev det.
Tror husen blir toppen i vitt...

Kram Viveka

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja det är ju inte dåligt att få svar på sina frågor =)

Vet du jag min latis använde det jag hade hemma. En skvätt vattenbaserad grundfärg (med en hääärlig hinna som jag fick jobba med) och en pensel. Restultatet efter två strykningar blev faktiskt rätt så bra. Den här sista madonnan har jag nog beställt hos Valentine... men är osäker. Hihi ja jag säger ju att snart måste jag läggas in på shopping rehab =)

Ljuvliga ting du har gjort!

Kram Anita

Gårdsromantik sa...

Vilken ljuvlig strut!
Karlar är jämt så himla praktiska - klart man kan måla!

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket fint hjärta du har pysslat ihop!
Psst!
Du har en award att hämta inne hos mej!
Kram
Marie

Millas hem sa...

Köpa nytt och måla om...nej, det kanske verkar konstigt. Men jag gör det också!
Pysslet var jättefint!
Kram Camilla

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, vilket fint julpyssel du har gjort ditt hjärta klappade jag lite extra för. Vad roligt det var att läsa lite om dig, jag pratar också högt och framför allt så diskuterar jag med mig själv alltid.
Kram på dig/Ingela.

Millas hem sa...

Glömde ju...hjärtan på tråd, om jag har något tips....nix, men de får nog inte torka ut mellan vattningarna!
C

Inka sa...

Hej igen!

Jag kommer att lägga ut utmaningen jag fått av dig...tack så mycket för den. Jag lägger ut den när jag kommit på vad jag ska skriva.


Kram Inka

Leva som jag sa...

Fint pyssel!
Kramar M

Syster sa...

Ja, det där med att prata för dig själv måste du sluta med Jois! Du gör det allt för ofta :)

Jag målade en ljusstsake vit som jag fick av mamma, det blev inte så bra och så har jag ju inte så många platser att hänga den på, du vet ju mina väggar, så du får nog komma hit snart och hjälpa mig. Puss

Hipsterlillamy sa...

Hahahaha låter som om det vore jag som gjorde det!!!
Undra om inte du började prata högt med dig själv i mitt umgänge!!
Iaf så gör du sååååå fina saker!!!
Läser att du haft en mysig helg.
Kanon!!!
KRAAAAAM