Pigtittare

Köpte den här för vad som känns som en evighet sen..
Säger ju lite om hur jag ligger till i min otimistiska tidsplan.

Blev lite vit,på sovrums skåpet bredvid en krona.

Ovanpå den bor tillsvidare ett halsband som är efter min brors farmor.
Hon lever inte längre ,
men när jag tittar på halsbandet så ser jag henne framför mig.
Så småningom ska Kråkan få ärva det.
Just i skrivande stund så är jag i djupaste förnekelse.
Har varit och provat stövlar och när jag böjde mig fram så hördes ett knak...
Nej,inte från ryggen utan ni vet som när tyg är på väg att spricka..
Jag svär på all min vita inredning att det måste vara kondens i min klädkammare!!
Det kan ju inte vara möjligt att man(läs INTE jag) går upp i vikt före jul!!
Nåväl..Facklig kurs i två dagar,stor fest på Lördag.
Får väl klä mig i nån av Jutesäckarna som vilar i klädkammaren.
Med lite textilfärg kan man ju skapa nåt fint och göra succé=))
Kram Hannis


32 kommentarer:

Helen sa...

Jag är nog i samma djupa förnekelse i så fall!

Vilken fin pigtittare! Skulle själv vilja ha en sådan.

Jema Rose sa...

Jättefin pigtittare!!!

Jo, Miró har nog nån annan ras än vanlig bondkatt i generna, typ Russian Blue eller British Blue..!

KRAM, Jenny

<3

Viola sa...

Så fin pigtittaren blev! GHär är det slanka linjen, både Spanien och Londonvistelsen har satt sina sår, alldeles för mycket god mat och dricka, så nu får vi ta det lilla lugna för det blir ju mycket glögg, ost och go mat framöver, ha det så bra på kursen och festen, det blir nog bra med säckarna, fniss, kram

Meddelålderskvinna sa...

Tack så mycket för kommentaren hos mig! jag har med en pigtittare någonstans, ska nog plocka fram den. Din var jättefin!
Kram Zinkbaljan

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha du är bara underbar.Självklart är det kondens.Låt ingen annan inbilla dig något annat.Har asamma problem själv.
Fick en gammal pigtittare av min pappa för många år sen.Den har alltid stått i skymundan därför att jag inte trivs med den murriga orginalfärgen.
Tror det måste till lite vit färg på den i allafall.

Kram Viveka

lottens vita och gröna sa...

hörru goa hannis nu gör du att jag leeeeeeer!inte åt dig utan med dig, int ska du gå i jutesäck, fast det är ju inne nu ju, hihi!
härromdan så gick inte mina stövlar riktigt upp...drog som fasen och det var inte dragkedjan utan fläsk på vaden, suck...har lufsat för länge i gummistövlar!!
pigtittaren är ju underbar och ett underbart halsband med en kärlek bakom! varmkram lotten

Vitt och nött sa...

pigtittaren va jättefin!
har också en hemma å den hittade jag i en hög med gammalt träspill! det går å hitta massor av fint där! ja räddar sakerna från flismaskinen :)
fast det var ju ingen spegel inkluderad då förstås..

får visa den på min blogg nångång.
KRAM ELLEN

Fröken Fräken sa...

Nädu, det var nog ovanligt svagt tyg i stassen! Något annat kan det omöjligen vara..
Fint ommålad pigtittare, det känns som om formerna kom fram mycket bättre när den blev vit. Du skulle bara veta hur mycket som väntar på att göras klart här. Har en hel stapel i köket med grejer som är halvfärdiga... suuuck...

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Hihi, du är för go!
Tror faktiskt att du skulle göra succe i en jutesäck på festen..kanske kan piffa till den med nån snygg fransk text ;)

Hjärtan-på-tråd behövs inga råd om..mer än att glöm att vattna, se till att ha en kruka som har obefintligt med jord och bara låt vara :) Min stod ett halvår i källaren utan någon form av omvårdnad alls tills jag kom på att den skulle få flytta in i köket och jösses vad den satte fart att växa då med en skvätt vatten nån gång i månaden :)

Din pugtittare..den är jättefin, passade utmärkt där!

Kram
"tjôt-madam" a.k.a Mia

Lilla Blanka sa...

pigtittare såklart :)

LillaFlisan sa...

hihihihi!
Klart kläderna krymt i klädkammaren!
Det gör mina jämt!

pigtittaren är underbar!

Ta hand om dig vännen!

Kram

Flisan

Karin sa...

Hej på dig goa Hannis!

Men inte kan du väl ha gjort det! Inte jag heller kära du. Det är ju rent hopplöst, men jag hoppas du hittar något annat är jutesäckarna! Annars kommer nog dina kollegor verkligen tro att du fått bloggsjuka!!!

Så fin den blev din pigtittare! Jag har en hemma hos mina föräldrar, måste kanske damma av den nu!

Ha en fortsatt bra vecka!
Många kramar
Karin

livetpåfyran sa...

Jag har också en pigtittare från när jag var liten. Haha jag har samma problem. Förra julfesten trodde jag att jag skulle komma i mina läderbyxor, men icke. Har en förhoppning om det iår men har inte vågat prova än:)

Kram Pia

Lily of the valley sa...

Åhh, så fin din pigtittare är!
Kråkan kommer att bli jätteglad, och fin.

Jag har också en sådan garderob ;-)

"L" har jag själv textat!

Kram Lily

Nygammalt sa...

Usch för fukt i garderoben! Men jutesäck kan ju bli nya heta modet ;)

Pigtittaren blev jättefin, Kråkan kommer bli glad när hon senare får det fina halsbandet.

Kram!

Lockas lilla längtan sa...

Jag har samma problem ha ha ha! *fniss*
Inte kommer det bli bättre till jul heller!

Kram veronica

Pia..... sa...

Hej...haha..jo du vi är flre som tycker det samma om kläderna..kondens i klädkammaren..ja det var nåt nytt:)..själv så har alldeles för stor volang runt midjan nu...ibland tenderar den att dubbla sej..fast å andra sidan så kör vi med kryssjakt på vårt jobb nu..vi (alla kommunen anställda)utmanar varandra på att motionera misnt 30 min per dag...och får då sätta ett kryss i rutan på ett blad som sen skickas in ..till kommunens nånting som håller i friskvården.heter det visst...jag hittar på såå mycket som jag kan göra istället...för att kryssa menar jag..som att pyssla:)..nu ska jag kika runt här inne hos dej..vet inte om jag varit här förut..men det verkar mycket trivsamt här iallafall..PIA

Inka sa...

Hahahahaha, nä stackare! Jodå man kan gå upp i vikt före jul för då är magen van vid det lilla extra och blir då inte chockad av all julmat som ska ner, hahaha.

Jättevacker pigtittare.


Kram Inka

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Fin pigtittare du målat. Har oxå köpt en på loppis som min dotter fick men den är inte lika krumiluttig som din. Jag håller på att leta efter en till mig själv oxå och den får gärna vara lite snirklig som din, de är så fina tycker jag. Det är väl bra att kläderna går sönder...hihi...då får du ju köpa nya. Själv har jag alltid varit för smal men sen tio år tillbaka har jag nått min idealvikt och jag skäms nästan att säga det men jag kan äta vad som helst och hur mycket som helst utan att ändra vikt så jag får inte köpa några nya kläder på grund av det, suck! Vill gärna se en bild av dig i din nya jutesäcks klänning hi hi.
Må så gott kramar Marie

Lilla huset på prärien sa...

He, he - kul att höra att det finns fler mammor som är lite plumpa i sina uttryck. Sist jag pratade med pappa lyckades han också snurra in sig i någon förklaring... "vaddå, säger du att jag är tjock?" sa jag... "Nääääee, lite mullig kanske, men inte tjock" säger han då... tusen tack farsan. Ja, ja - de är i alla fall ärliga! *skrattar*

Vilken fin pigtittare!! Jag har länge kikat på en sådan men det har inte blivit någon hit ännu för jag vet inte vart jag ska sätta den. Gillar att den blev helt vit och inte shabbad :)

Kram Jenny

Leamarlené sa...

Vacker piggtittare. Hade en själv en gång men gav bort den till syrran...gillade den inte då..men nu ångrar jag mig mycket...

Jobbit med kondens i garderoben..du får be mannen fixa det så att kläderna inte möglar sönder..hahahaaa.

Kram, Marlene

Magny sa...

ja så fin piketitter...
kram, magny~~

Vitbalansen - Helena sa...

Fina, fina pigtittaren!

Ja, krympande kläder har jag också drabbats av då och då... Inte ett skvatt kul, men som tur är brukar min lekamen återgå till normalläget med jämna mellanrum. Sen kan man frossa loss igen! :-)

Kram från Helena

Hem och Lycka sa...

Klart det måste vara kondens i klädkammaren! ;-)

Jättefin pigtittar och ett vackert halsband.. kram

Kristin sa...

Hej Hannis, jag vet hur det är, köper också sådant som jag kan måla om senare och för det mesta blir det MYCKET SENARE. Så fin din pigtittare blev när den fått lite vit färg. Och roligt med halsbandet, det är en härlig känsla när man bara liksom förvaltar något till nästa generation. Jag är mycket för sånt :-)

Tack för dina ord om mina bilder!!!! Just lärkbilderna la jag faktiskt rätt mycket tid på att få fina, trots att det var en dag som det hällregnade och var jättegrått utanför. Jag vill inte använda blixt och experimenterade friskt med kameran så att det skulle bli bra. Jag har en systemkamera och jag har innan mest kört på auto-program men på senare tid ställt in mer och mer manuellt. Därför blev jag så glad att någon uppmärksammade bilderna!!! Det värmde mycket, ska du veta...!

Ha det nu så bra, bara fredag kvar innan det är helg, skönt!

Kram Kristin

MiaMaria sa...

HAhaha...du är ju allt för rolig du....

Vilken fin pigtittare.....vi har också en i gömmorna kanske skulle man damma av den och fräscha upp den....efter att ha sett din fina.

HA´nu det så gott denna helg!
MiaMaria

Monkan sa...

Pigtittaren är riktigt fin, men vad förvånad jag blev att du valde vit färg, hi hi.

Hoppsan galoppsan… Klart man kan prata för sig själv (det är väl då man får bästa svaren sägs det), men då ska det vara för sig själv... Att bli hörd i en affär... är inte att prata för sig själv, på riktigt. Men iiiiih så pinsamt! :-)

Röra om bland prylarna, absolut kul. Kanske plocka fram undanstoppat från skåp o lådor, blir som att få massa nytt liksom.

Ja, låter helt klart som ett fall av kondens i klädkammaren! Tygfärg, helt ok men skippa jutesäcken det är så stickigt (jag har testat, för en massa år sen, sydde en snygg "dress" till en vikingafest). Det finns ju en jättebra lösning för att få perrrrfekt sittande kläder, aldrig problem med storlekar, för korta/för långa ärmar/byxben etc. Kroppsmålning :-)

Lilla Blå sa...

GRATTIS DU VANN FÖRSTA PRIS I MIN ALLRA FÖRSTA TÄVLING. MAILA MIG DIN ADRESS SÅ VIDARBEFORDRAR JAG PRISET TILL DIG

GRATTIS ÄNNU EN GÅNG
KRAMAR @NETTE

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihi... jaså är det så det är? Jag har alltid undrat varför det alltid krymper? Men jag ska be maken kolla om det är kondens i vår klädkammare också...
Pigtittaren var jättefin!
Kram
Marie

Lindas Vita Lantliv sa...

Jättefin pigtittare, hoppas du har trevligt på alla festligheter!

Kram Linda

En Doft Av Lavendel sa...

Hmm..får nog försöka övertala sambon om att hans pigtittare ska ev bli vit haha...
De går han nog inte med på, får nog helt enkelt köpa mig en egen.
Din blev i vilket fall finfin!!!

Kraam från Benita

selene sa...

Hej! Vad fin pigtittaren blev! har också en sådan i källaren som inte passar in, har inte bestämt mig om jag ska måla. men nu när jag ser din :) saken är avgjord.