Mitt lilla hus

Här är ljushuset som jag såg och pratade för mig själv om.
Det var från början högblankt svart,om det varit matt då hade jag låtit bli=))

Men nu sprayades det matt vitt.
Efter...

Fint tycker jag!


Vilket väder!
Men humöret lättade när jag kom hem och upptäckte att Vakre Hjem landat i brevlådan.
Kvällens lektyr!
Sen steg humöret ytterligare när jag upptäckte att jag vunnit hos Lilla Blå
Glad blev jag!
Har i dagarna två pluggat Kollektivavtal,pratat värvning,
motstånd,gemenskap och facklig kraft.Mycket intressant!
Blir taggad av såna kurser=))

Önskar er alla en härlig helg//Kram Hannis

42 kommentarer:

Vitbalansen - Helena sa...

Det blev ju som nytt, ljushuset! Hur snyggt som helst nu efter sprayningen.

Ha en riktigt fin helg!

Kram från Helena

Jema Rose sa...

Jättefint med det vita huset..!

: )

Kram & trevlig helg!

Jenny

<3

LillaFlisan sa...

Jisses, så fint hus!
Kul att du engagerar dig fackligt, det är ju så oerhört viktigt. Det mesta av vår anställningstrygghet och goda arbetsmiljö har vi ju facket att tacka för..
Synd att så många inte förstår det och i stället avstår att bli medlemmar...Ju fler vi är desto starkare!!

Trevlig helg!

Kram

Flisan
P.s. Klart du kan klämma in en köksoffa :-)

zinkbaljan sa...

Huset blev jättefint när du målade det!
Kramisar

Hemma på Landet sa...

Jättefina blev dem.:-)

Vitt och nött sa...

en klar förbättring!! :) Så fint hus! ger en riktigt myskänsla!

hoppas du får en trevlig helg!
Å tack för din kommentar!
KRAM

Vitt och nött sa...

hej igen!
tänkte bara svara på din fråga.
jo ja köpte dom på IKEA. 8 st för 39 kronor!

kram igen!

Lily of the valley sa...

Jag tycker också att det är fint i vitt! Jättefint...
Ha en skön helg

Kram Lily

Helen sa...

Blev ju jättebra som vitt.
Låter som mastiga kurser du pluggat, impad av dem som vill och kan hålla på med sådana saker.

livetpåfyran sa...

Jag har ett vitt hus jag med, dom är så söta.vit färg gör under med det mesta...

Ha en go helg, kram Pia

Inspiration i vitt sa...

Ditt vita hus lyser så vackert i den mörka natten.
Grattis till det du vann, det är så kul att vinna.
Ha en trevlig helg och kram på dig/Ingela.

Lockas lilla längtan sa...

Du har rätt! det blev supersnyggt vitt, även om det är nytt ;o)
Närgången fråga. Vad jobbar du med... blev nyfiken i och med det du skrev...

Kram Veronica

Viveka i Bläckhornet sa...

Det ser ju exakt ut som min husby. Jag visste inte att de fanns i svart. Men MYCKET finare i vitt.
Och grattis till vinsten...

Ha en skön helg
Kram Viveka

hannas form sa...

Tack för din fina kommentar..så otroligt mycket fint du har!

KRAM och trevlig helg!
Hanna

Pia..... sa...

Hej..hmmm ja det blev visst inte så tokigt med vit färg på huset..:)..Vakre hjem .läser jag oxå..just nu...den tidningen är jättebra..ha en skön helg..kram..PIA

Viola sa...

SÅ fint det blev ditt hus,visst kan det vara peppande med fackliga kurser, jag har arbetat fackligt hela mitt yrkesliv, men idag känns det tufft, svårt att få gehör iaf inom läraryrket. Han skön helg, här blir det sängen med feber och dunderförkylning, kram

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men ser du! Ja ett helt nytt och fint hus fick du =)
Ojojoj ja det är tur att det finns engagerade människor som du Hannis. Själv så skulle ni ha fått sparka i min stol för att väcka mig om jag hade deltagit =)

Ha en härlig lördag!

Kram på dig vännen!

Anita

Lilla Blå sa...

Jättefint blev huset när det blev vitt.
GRATTIS TILL VINSTEN!
MAILA mig så att jag kan sända dig ditt pris.

Kramar @nette

RANA sa...

Hallå lilla vitmålerska. Så fint det blev. Mer ljus och mys åt folket! Hoppas du har en mysig helg.

Många, långa kramar!
Rana

RANA sa...

Jag har nåt åt dig. Kom och titta.

:-)

/Rana

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Kreativiteten är på topp ser jag, kul!
Ljushuset blev fint i vitt!

Hoppas att du får en fin helg!

Varma kramar från Benita

Nettan sa...

Vad mysigt det blev! Har kikat runt lite hos dig..så mkt fint så! Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Ja, huset vann på en ommålning :-)Tycker att det kan vara svårt med ljuslyktor som är svarta, själv ljuset försvinner ju nästan!

Jepp, det är den ommålade Madonnan! Jag lade ner att försöka få dit lite fläckar för den blev så fin i kritvit att jag inte nämndes att börja försöka få dit fläckar...

Inte har man hunnit slutföra några projekt idag, inte ens börja med några heller. Här har man varit på dopkalas som tagit hela dagen.. och nu är man helt färdig! Pust! Jag tar revansch imorgon hoppas jag.

Karin sa...

Hej Hannis!

Hoppas du fått en trevlig kväll och att du slapp säcken!!!

Du är så pysslig. Nu blev det ju jättefint, huset!

Många kramar
Karin

Monkan sa...

Ja det blev ju jättefint. Det skulle han veta, Han Som Hörde :-)

Huset mitt i byn sa...

Så fint huset blev som vitt, har ett likadant som jag ahra köpt från Maud på Gårdsromantik.

Kram P

Leamarlené sa...

Dom e ju bara så söta dom små ljushusen.

Kram, Marlene

Leva som jag sa...

Har köpt nya vakre i butiken och den är ljuvlig. Ditt hus blev jättefint, känner att jag inte hinner något just nu.
Ha en fin söndag
kramar M

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilken skillnad det blir med lite vit färg, allt blir så vackert! Såg att du kanske ska med på bloggträff, jag funderar oxå på att hänga på, bor inte så långt från norrköping och skulle vara kul att träffa lite bloggare och få shoppa lite ihop med likasinnade.
Kram Marie

Grindelunda sa...

Hejsan!
De är underbara de små lykthusen.

Jag har inte hunnit smälta allt spännande jag upplevde under dagarna i Rom. Jag vill definitivt återvända. Det är så häftigt att ta del av historien på detta sätt. Det var en alldeles speciell känsla att besöka Petrus och Paulus gravar.

Må så gott!
Kram från Gunilla

Nygammalt sa...

Åh så tjusigt, nu har vi ett likadant =)

Och grattis till vinsten, vad roligt.

Hoppas helgen har varit bra för dig.
Kram.

Nettan sa...

Hej igen! Kul att du tittade in hos mig!! Som svar på din fråga om ljushuset så har jag skurit ut delarna i gammal tapet! Stadigt å bra! Lycka till! Kram Nettan

My Lovely Things sa...

Hej!!
men åh så fint huset blev..Visst är spray färg bra!!
Kram anna

Sandkorn och sötvatten. sa...

Vackert i vitt! Tycker husen är så söta, hemtrivsel på högsta nivå. =)

Hoppas du haft en fin helg!

Kramar

Tårtsmulan sa...

Så fint det blev :)

Tack snälla vännen min för din omtänksamma kommentar och framförallt för ditt underbara, stöttande mail :) Det gjorde mig så glad och det har betytt så oerhört mycket för mig
Du är verkligen en go, rar och omtänksam person och jag är verkligen glad över och "fått lära känna dig" :)

EN BAMSEKRAM TILL DIG MIN VÄN!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev kanonfint med
" Vita Huset" !!!
Kram
Marie

Tårtsmulan sa...

Lycka till i utlottningen :)

kram!

Millas hem sa...

Har oxå ett vitt sådant hus, fast inte lika högt, tror jag!
Himla fint sken blir det iallafall!
Kram C

marianaskeramik sa...

jättefint hus det blev
ha de gott
marianaskeramik

MiaMaria sa...

Hej!

Vad fint det blev...

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

helena /franska liljan sa...

Hej Hannis!
Tack för alla rara kommentarer på min blogg. jag har haft knasproblem och inte kunnat svara... Men nu har det löst sig och jag är åter i cybern!

TOKSNYGGT blev ditt hus efter sprayningen!!! Oj vad jag önskar mig ett sådant zinkhus, men hittills har de varit slut överllt jag frågat :-(


Nu fungerar även länkning på min blogg, så jag hittar dig lite snabbare :-)

KRAM Helena /Franska liljan

Millas hem sa...

Hej Hannis!
Du...ibland undrar jag också om jag är riktigt riktig! :)
Som man håller på med inredning hela tiden, det går inte en dag utan att jag funderar i de banorna!
Kudden är från Miljögården och köpt för ett bra tag sedan!
Kram