Första Advent

Stressen har lagt sig...
Nu har jag nästan inga måsten,möten,kurser m.m fram till Jul.
Bestämde mig för att pynta lagom bara för min egen skull.

Röda äpplen..

Adventsljusstake "light"

"Egna" tändstickor.
I går hade vi pysseldag här.
Åt gott och till efterrätt provades recept från tidningen Lantliv.
Pepparkaksmousse...Mmmm så gott.
Nästa gång ska den serveras med en klick grädde och lite Lingon ovanpå.
Behövs som kontrast för den var väldigt mastig!
Lugnaste dagen till er//Kram Hannis
Ps.Jag har fått flera awards. Tack,blir så glad!!
Får ta tag i det och visa och dela med mig nästa gång=))

30 kommentarer:

Viola sa...

Hej Hannis, ljuvliga bilder från ditt hem, vad skönt att höra att någon känner lugn, ha en skön förste advent och roligt att du vill var med i tävlingen, kram VIOLA

Helen sa...

Har också tänkt testa pepparkaksmoussen, det låter så himla gott.
Ha en skön första advent!

Lily of the valley sa...

Pepparkaksmousse???????? Låter spännande.....Min advent är också light....fina askar du gjort!
Skönt att du inte känner någon stress! När jag var ute o handlade hyacinter igår, var folk som galna, helt totally nuts...
Bra om man kan behålla lugnet ;-)
Ha en skön första advent
Kram Lily

Bodil B Morse. sa...

Hejsan!

Så mysigt!
Önskar dig en riktigt mysig första advent.
Kramar från the Morse Family.

Nygammalt sa...

Vilken härlig kväll du verkar haft det. Och julpyntat fint har du gjort också.

Njut av en skön första advent!
Kram.

LillaFlisan sa...

Underbara bilder!

Tändsticksaskarna är bedårande!

Kram

Flisan

Hem och Lycka sa...

Låter klokt att pynta lagom och för egen skull. Vackra tändsticksaskar! kram

Jema Rose sa...

Vackra bilder..!

: )

Min ljusstake är köpt i en återvinningsbutik på soptippen!

Kram, Jenny

<3

Millas hem sa...

Så fint du gjort!
Kram

Petra Bloggar sa...

hej going! vad fint du har pyntat! :) du är så duktig!!!

ha en härlig advent!!

fet KRAM!!!

Leamarlené sa...

Så fina pyssel du har gjort. Korten är super fina.

Ha en trevlig advent.

Kram, Marlene

LILLA BLÅ sa...

Härliga bilder på ditt pyssel, vad fint och mysigt.
Det låter bra att du kan varva ner lite till jul med möten osv.

Ha en fortsatt härlig advent

kramar @nette

Lily of the valley sa...

Jag vill gärna ha receptet! Det låter supergott :D
Många kramar
Lily

Mamma C sa...

Pepparkaksmousse lät väldigt gott och smarrigt. kanske något man ska ta och prova.
Kram Mamma C

Ann-Catrin sa...

Men Hannis.. sitter här och bara njuter av vackra stämningsfulla bilder!!

Ha det gott vännen
A-C

Monkan sa...

Jättefint, nästa år ska nog jag också testa med "feta" ljus. Det blev ingen tur till Åhléns idag och det är ju tur, ju fler val desto värre för veliga mig :-)

Hmmm, pepparkakor köper jag också, de är klart godare än hembakade, men lussebullar?! Har jag aldrig i mitt liv köpt, jag har rätt höga krav på smak... Och så får de inte ha några russin i sig! Ok, du har inte bakat, men du har ju gjort mousse, det lät spännande.

Karin sa...

Godkväll min rara vän!

Det låter som om du haft en skön helg! Visst är det väl ändå mysigt att dona lite. Du gör ju så fina saker hela tiden. Korten blev ljuvliga!

Ha en rikigt bra start på denna vecka!

Varmaste kramarna
Karin

Ps, Jag är fortfarande frusen sen marknaden. Inte sålde jag någon kudde heller :( fast det hade jag egentligen inte räknat med. Jag hade som tur var gjort en massa julgodis och småkakor som jag packat fint och dem sålde jag nästan slut på!

Vitt och nött sa...

fina bilder!
va skönt det låter att inte känna någon stress, bra för själen... :)

pepparkaksmousse lät underbart, recept finns var? :)

ha de bra!
Kram!

Lea sa...

Hej hopp!
Är bara in och kollar läget.
Skönt att stessen har lagt sig.. det är inte hälsosamt att fara runt så där.
Himla fina bilder som vanligt!
HA det gott!
/Lea

Fröken Fräken sa...

Ja, jag har nu kommit till insikt att nu jular jag bara till det så att det passar mig och herr Fräken (fast han är inte så brydd i det här med julgardiner och kransar..) Jag hinner det jag hinner, och tänker inte bli helst slut av allt grejande när det väl är jul. Men det är ju inte så lätt när det finns för mycket som man faktiskt VILL göra...
Min advent blev t.o.m utan ljus eftersom de ljus som jag tänkt köpa på IKEA var slut! och inte hade jag någon backup-plan heller...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att få ta saker i sin egen takt! Det är ju inte ofta man får det...
Pepparkaksmousse, ja jag läste om den, men det har inte blivit mer...
Kram
Marie

zinkbaljan sa...

Wooow så fina tändsticksaskar!! Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Julpyssel och ett härligt lugn, låter underbart.....der i ditt tidigare inlägg att vi använt oss av samma motiv...och Jenny hon hittar en massa bra sidor.....

Ha´det så himla gott Hannis!
MiaMaria

Anonym sa...

du ar sa duktig, jag blir lika imponerad varje gang jag gar in o tittar!! OLALA allting BELLISIMA!! besos

Tulipa sa...

hej!
Skönt att pynta lite lagom!
Hemma gör jag det..pyntar lite diskretare, man får nog av att pynta till max i butiken!
Pepparkaksmousse, den kan du alltså rekommendera? Låter så¨gott.
Kram Tulipa

Vitt och nött sa...

vill gärna ha receptet! du kan väl maila mej? ellen_festis@hotmail.com

tack på förhand!
Kram!

Lockas lilla längtan sa...

Tjusigt tjejjen. Dina tändsticksaskar blev mkt fina!

Kram Veronica

pepperkverna sa...

Så fine tennstikkesker! Hege

My Lovely Things sa...

Åh så fint du har gjort!!
Tycker det ser jätte mysigt ut..
kram anna

Inspiration i vitt sa...

Hej goa Hannis, tänk att det enkla oftast är det allra finaste, dina ljus och askarna är så fina.
Pepparkaks mousse har jag aldrig provat men det låter spännande.
Kram på dig/Ingela.