Svarta stolar och ett fult skåp

Jo men visst har jag målat lite.Stolarna har fått en påbörjad makeover..


Svart som grund. Fortsättning följer alltså..

Huka er nu:
Och efter att ha kollat på vad som känns som 100 st blocket skåp,
så hittade jag ett på min loppis.
Det är rätt fult just nu(i mina ögon alltså)Men med makeover kan det bli en höjdare.
Gammelmoster: Jag ser nog att du skakar på huvudet nu!!

En del jobb har jag skapat men min energi kom tillbaka med måleriet=))

Som kontrast visar jag vad min lillasyster i Valencia köpt åt mig.
Rosenkrans till min Madonna..

Jag älskar den här typen av symboler, av flera anledningar.


Utmaning har jag fått av Borta bra men hemma bäst och Lockas lilla längtan

5 saker i garderoben:

*Tunikor (massor)
*Jeans
*Långa koftor
*Linnen
*Massor av handväskor

5 saker i frysen:
*Hallon
*Lax
*Renskav
*Högrev
*Falukorv

5 saker i bilen: (Har ingen egen men i den jag brukar använda)
*Hundfilt
*Drickabackar
*Tändstickor
*Nycklar
*Toapapper

5 saker i handväskan:
*Plånbok
*Spegel (Ja,jag är fåfäng av mig)
*Mascara
*Elisabeth Arden Eight hour
*Mobiltelefon

Kram Hannis

34 kommentarer:

Mamma C sa...

Det blir vackra möbler av det där när du är klar med penseln.
Kram mamma C

Hem och Lycka sa...

Vackert till madonnan, skåpet kommer bli jättefint och stolarna blir kanon! kram

Viola sa...

HÄR HÄNDER DET GREJER, DU VERKAR VARA FULL AV ENERGI NU, JUST NU FATTAR JAG INTE HUR JAG SKA ORKA VARA VAKEN ÖVERHUVUDTAGET, HAR REGNAT HELA DAGEN, ETT RIKTIGT JOBBIGT HÖSTVÄDER SOM JAG AVSKYR! SKA BLI ROLIGT OCH SE NÄR DU ÄR KLAR, KRAM VIOLAN

Tårtsmulan sa...

Du det där kommer att bli ett ursnyggt skåp när du har varit där med penseln :)
Var planerar du att ha det?

Stolarna blir också jättefina.

Ha det bra.
♥kram♥

Tårtsmulan sa...

Kul och få veta lite mer om dig förresten ;)

Jema Rose sa...

Möblerna kommer att bli jättefina när du fixat till dem!

Vackert radband/rosenkrans..!

KRAM, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Tunikor är det mest perfektya plagg som finns - måtte det aldrig bli omodernt!

Så spännande att se vad det blir av det där skåpet.

Kram Maud

Magny sa...

møblane ble jo flotte, riktig herkskapelige---

Jema Rose sa...

Vad kul att du gillade kaminen, det går dock bara att ha tända ljus i den, för jag har ingen skorsten att koppla den till, dessutom så är den spraymålad så det hade inte funkat att elda i den ändå...Jag har fått kaminen av min pappa, han har i sin tur fått den gratis, för den skulle SLÄNGAS!

KRAM, Jenny

<3

Karin sa...

Hej Hannis vännen!
Skönt att höra att du är i fixartagen (inte ovanligt dock). Men du är nog som min mamma, fast hon bakar. Hon får sån energi av att baka och hittar alltid på en ursäkt för att göra det. Föresten alla mår nog bra av att skapa lite.

Det ska bli spännande att se vad du gör med det "eländiga" skåpet *fniss*.

Det där med polisen, det är ju just det som är det roliga. Jag är världens lydigaste för det mesta!

Kram på dig nu och vi ses snart igen!

Karin

Lily of the valley sa...

Dito :D

Ska bli spännande att se vad du ska göra med skåpet!

Så vackert på madonnan! Jag har inte velat ha någon madonna förrut men har jag ändrat mig pga symboliken. Det verkar vara stört omöjligt att få tag på någon fin.

Kram Lily

Majas mammelucker sa...

Hej du gulliga vän!!!
Dina ord värmde...har varit lite si och så...men det blir bättre...
Vilka projekt du håller på med vad kul och spännande jag har att se fram mot..det kommer att bli jätte fint...ser att du gillar tunikor...vad gjorde man utan dom ..Ha det jätte bra!!
Kramar Maria

Levindas Värld sa...

Hej!

Nämen usch...ska katten din få somna in...förstår att du drar på det, det är så hemskt när de somnar in och inte längre finns med en. Även fast man vet att de mår bäst av att få somna in... Men sorgligt är det. Vi fick ta bort 2 av våra hundar som vi hade under 10-11 års tid medan jag bodde hemma hos mamma och pappa...kommer aldrig glömma den sorgen... Men man minns ju även det fina och glädjande som djuren tillförde och det är det bästa man kan göra av en sån situation, att minnas det goda..
Många kramar vill jag sända dig.

Ser att du skaffat lite jobb med både stolar och skåp, kommer garanterat bli supersnyggt det där skåpet när du piffat klart med det :)

Kram

Nygammalt sa...

vad fina du har gjort stolarna! Och vilken krans du har fått av din snälla syster. Älskar madonnan också, vill haaaa!

Kram!

Helen sa...

Skåpet ser helt klart ut att ha potential. Det blir nog jättefint när du är klar med målningen. Väntar med spänning!

Fröken Fräken sa...

Klart att skåpet har möjligheter - byta ut knoppar, kanske sätta fast andra ben, måla det.. och vips så har du trollat igen! Jag kollar också efter Blocket-skåp (tygsamlingen behöver få ett större hem) men det är verkligen inte lätt att hitta något. om man inte vill ha en 70-tals tredelad bokhylla förstås...
Tack för murgrönetipsen - men det verkar då som att mina har bestämt sig för att gå hädan vad jag än hittar på....

Millas hem sa...

Oj, så snyggt med svarta stolar och skåpet har absolut potential!!

Kram Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skåpet kommer att bli jättefint, det blir härligt att få se så småningom...
Kram
Marie

Tidsmästarinnan sa...

det kommer att bli kanoners med skåpet, vad kul med en före-bild!

Jag känner också energin komma tillbaka efter några veckors ihopdråsande på soffan efter jobb och barn-läggdags. Men nu ska här pysslas - wihoo!

Kram!

RANA sa...

TACK för målarinfo med dito peppning! :-D

Nu blir jag supernyfiken på dina stolar... "svart som grund"? Vad blir det sen??

KRAM, Rana

Hanna sa...

Men va snyggt med svarta stolar, jag hade gamla stolar med stoppad sits förut som jag(pucko) gav bort. Tänk så snygga de hade varit vita med linnebeiget tyg. Suck
Jag tror att du har fixat kvällssysselsättning ett tag framöver. Förresten hur gick det med vattenläckan och blev det nån flytt? Kramis,kramis

Anonym sa...

Hej Gumman!
Ja du, det är inte bara moster som skakar på huvet men du lyckas ju med det mesta. När skåpet är vitt kommer vi naturligtvis säga: ÅH VA FINT DET BLEV!!!
Kram Grodan

lottens vita och gröna sa...

oh du, nu får man ju hänga här, nyfiken som en strut är jag på skåp och lilla buren där (har med en sån, vill med göra nåt!!!)
nu kommer målarglädjen igen, du är grym hannis!
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Hej Johanna, blir så full iskratt åt dina roliga kommentarer hihihi.Hoppas att du har vaknat till liv nu efter svimmnings attacken hahaha.
Vad du grejar med mycket var får du din energi ifrån?
Dina stolar kommer att bli super snygga ditt skåp med för den delen.
Kram på dig/Ingela.

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Åh du skriver så snällt att jag blir alldeles rörd *kram*

Vad roliga målarprojekt du har på G, det kommer bli kanon!

Vad fint det där smycket är som du har kring madonnan, ett sånt är jag på jakt efter, men har inte hittat nåt än...

Kram & ha en fin helg!
Mia

Lilla Blanka sa...

Glömde ju... :)
Det ena reportaget kommer i februari (det med växthuset), det andra har jag inte en aning om när det kommer..det var ju ett reportage som blev helt spontant när de väl var här så det var inte inplanerat så att säga..på sätt o vis vill jag inte att det skall bli nåt av med det *hihi* ostädat o ostylat..hur kul är det :)?

Hipsterlillamy sa...

Tack för den du!!!
PUSSS

Karin sa...

Godmorgon Hannis!
Du brukar ju vara uppe med tuppen.

Vill bara önska dig en härlig helg.
Här skiner solen idag, det är så vackert med alla härliga färger på träden.

Hoppas du får en bra Lördag med många fynd, om du ska på jakt.

Kramar på dig!
Karin

Kannor och karaffer sa...

En ny utmaning ser jag - det skåpet kommer nog att få sig en rejäl make over om jag känner dig rätt..

Målar också svart just nu men det skall förbli svart - det är tavelramar som skall bryta av mot allt det vita - det blir himla fint. Du får se sen.

Ha det gott vännen - njut av kvällen och var rädd om dig!

Kram Ann

Monkan sa...

Aha, svartmålade stolar och fortsättning följer… jag tror jag anar… :-) Ja, dina ögon ser nog rätt, skåpet ser inte allt för kul ut, men jag litar på att du snart ska ha ändrat på det! Inget litet projekt…

Åh!!! En lillasyster i Valencia, nu blir jag avundsjuk. Jag vill också känna nån i Spanien som jag kan hälsa på, och öva lite på spanskan (har just avverkat lektion nr 2 på terminens ABF-kurs). Semestern på Mallis i juni var ju en besvikelse i dubbel bemärkelse, vädret var uruselt och de hade nåt eget lokalt språk, jag som räknat med att kunna tjuvlyssna på massa prat här o var.

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Väntar med spänning på forsättningen...
Kram Marie

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Jag gillar det med svart som grundfärg och sedan vitt kan jag tro, och sedan schabba lite.Jag har samma recept på en del av mina möbler. Många lustiga kommentarer får man när man drar hem gamal möbler, men sedan ändras deras ord.
Ha de bra
Kram Malin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men oj så roligt det kommer att bli att få se det klart, för det kommer att bli kanonfint!!!

Rosenkransen är helt underbar! Och den är säkert ännu mer speciell då din lillasyster har köpt den åt dig. Den där madonnan bad jag min pappa köpa åt mig från Myrra i Uppsala. Ja jag trodde aldrig att den skulle vara sååå tung!!! Stackarn bar den gallerian ända till lägenheten!!! Plus flera påsar han hade handlat. Haha ja han hade nog önskat att det var en rosenkrans istället =)

Så rolig utmaning att läsa!

Ha det så gott gumman och fortsätt fixa och dona!

KRAM Anita

Leva som jag sa...

Så fint det kommer bli!! Kransen ser ljuvlig ut!!
kraaaamm M