Kistan blev vit..Förstås...

Fick ett mail av en som undrade om det var ok att kopiera krukorna jag fixade med för en evighet sen och om det var ok att kopiera kransen
ABSOLUT!!!Kör bara! Kopiera,lägg till,dra i från!Skapa!!
Jag är inte den första och inte den sista som pysslar med det jag visar i min blogg.
Kolla bara Jeanne d árc livings böcker.
Vart och vartannat hem har saker inspirerade från dom.
Och personligen så tycker jag att det är kul om jag kan inspirera ,
precis lika kul som det är med inspirationen jag får av er!
Att skapa och väcka slumrande kreativitet till liv är honung för själen(Den ni...)


Kistan jag tog taxi hem med...

Blev vit
(Lustigt att ingen liksom lessnar på mitt tema när det gäller färg)

Nu står den i sovrummet och är ganska vacker=))


Den var rätt trasig och det får den fortsäta vara. Lite charmig.

På hyllan ska lite nytt pyssel som är under tilverkning hängas=))

Utmanad har jag blivit och den ska anta nästa gång!
I helgen är det Andlig festival i Uppsala och det ska jag gå på!
Ser fram emot det!

En fin och rofylld Alla helgon önskar jag er!

Kram Hannis







34 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Den blev jättefin//Guess who???;)

Hanna sa...

Kistan blev jättefin. Här är det pyssel upp över öronen. Jag hämtade ett paket idag med juteväv, svarta sidenband som ska bli franska mjölsäckar. Igår var jag till Upsala färg och köpte svart textil-färg som jag ska skriva nåt tjusigt med på säckarna. Tänkte drapera dem över mina fåtöljer, när jag bytt till vita överdragen. Vet du om återbruket har öppet på lördag? Ska leta nytt köksbord och ett skåp att ha tv:n i. Bamsekram från Hanna

Tårtsmulan sa...

Så fin!

kram!

Jema Rose sa...

Jättefin kista..!

KRAM, Jenny

<3

Meddelålderskvinna sa...

Tjena! Jag har åxå målat en vit kista...men din är mycket finare!
kram Zinkbaljan

lottens vita och gröna sa...

åhhhh här får jag alltid sån inspiration, guuu så fin kistan blev, mmmmmm jag skulle med vilja ha!!!

varmkram lotten

Karin sa...

Hej Hannis!

Åh, så fin kistan blev. Den passar dig perfekt.
Det är så roligt att man kan inspireras så av alla bloggarna! Och visst är det kul om någon vill göra lika, jag blir också bara glad!

Ha nu en lugn och andlig helg! Och lycka till med pyssel, undrar just vad du hittat på?!!

Många kramar
Karin

Lily of the valley sa...

Kistan är jättefin!
Det är härligt att man kan få, och dela med sig av inspirationen :D
Delad glädje är dubbel glädje!

Plättarna tycker om ljus, men det är nog OK att ha den typ en meter in i rummet om det är ett någorlunda ljust rum.
De trivs ute på sommaren. (Jag har planterat en ute i en rabatt, få se hur det går;-)

Om vi inte hörs ha det jättebra!

Kram Lily

Lily of the valley sa...

Jag menar: Om vi inte hörs innan helgen!

Ha en superhärlig helg
Kram Lily

LillaFlisan sa...

Söta Hannis vilken glädjespridare du är!!

Och rackarns så snygg kistan blev!!!

Tog du hem den i TAXI!! :-D
hahaha!


Flisan

Mamma C sa...

Så snygg den blev kistan med lite vitt på. Du ska ha en bra helg du med.
Kram mamma C

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja den blev helskön, kistan...
... ser fram emot vad som kommer ovanför...
Kramar Viveka

Magny sa...

så bra, så bra...
gillar denne malingen,- som ikke dekker helt....
klemmer~~~~~

MiaMaria sa...

Hej Hannis!!!

Kistan blev ju så fin....

Ha´en bra fredag!
MiaMaria

My Lovely Things sa...

Halloj!!
oj så fin den blev..Så snyggt du har gjort den..
Vad menas med andlig festival?

F¨rån en lite nyfiken Anna

Kristin sa...

Hej hej Hannis! Så klart vi inte tröttnar på vitt. Det är snarare så att andra färger gör jag processen kort med, kan tycka det är såååååå fint med ljusblått på våren till exempel, men vad är det sedan jag väljer till slut, jo vitt... och det är ju en massa kulörer inom den vita sfären. Det går inte tröttna! :-)

Jättefint blev det i alla fall. SNyggt att det mörka lyser igenom sådär.

Ann-Catrin sa...

men så fint alltså... gud vad du kan.. en sån kstya skulle jag allt vilaj he med!!


ha en fin helg
kramar
a-C

Fröken Fräken sa...

Den är stilig din kista! Särskilt just eftersom att det inte är en massa beslag och andra grejer i järn på den, det är finast så här tycker jag!

Skönt att höra attt fler har samma åsikt som jag vad gäller barn. Alla vill helt enkelt inte ha barn, och det ska vara bra så. Jag har alltid varit säker på mitt beslut, och känner ingen längtan efter egna barn. Så folk i min omgivning har börjat fatta det nu!

Ljuva ro sa...

Kanonfin! Det mesta blir finare med lite vitfärg ;-)

Hannahs bod sa...

Hej Hej! Roligt att ta en titt hos dig, en riktigt pysslig tjej är du. Känner igen mig med svarta sopsäckar på golvet under målning. Må gott Kram Hannah

Hanna sa...

Åh, va synd att de inte har öppet på lördagar. Jag som tänkte släpa med min man och barnen. Suck! I det här vädret kan man nog inte ge sig iväg på större loppis-resor när man inte har vinterdäck. Men jag skulle vilja åka till Björklinge där det ska finnas en STOR loppis. Ha en mysig helg,titta inte på för många monster-filmer. hihi. Kramis Hanna

Hemma hos Klara... sa...

Kistan blev jättefin! Ja du inspirerar verkligen med dina härliga projekt :)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Skatan sa...

Den blev helt klart mycket mer spännande i sin vita skrud :)

Trevlig helg!!

Nygammalt sa...

Hej gulliga du!
Tack för den fina kommentaren hos mig.

Vad fint du har gjort det, och ja du inspirerar verkligen.

Hur gick det på kursen? Lät spännande.

Ha en mysig lördagkväll.

Kram.

Viola sa...

Vilka fina bildr och du kistan blev så charmig, ha en riktig skön helg, här är det höstrusk med kyla som går rakt genom kroppen, kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, jasså du har målat din kista nu, du ser vad fin den blev, har ju som sagt var en lika dan och min är ju vit den med.
Vad roligt med en andlig kväll det är såå spännande och jag gillar det mycket.
Kram på dig/Ingela.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men attans så snygg kistan blev! Ja herreje vilken skillnad!!! Och vad så fint den passar där på golvet!
Hihi kanske man skulle be föräldrarna hålla utkik efter en kista åt mig. De är just nu i Uppsala! Hihi nä det räcker nog att jag har de på spaning efter ett smal fin grangirlang.

Ha det så gott!

KRAM Anita

Hem och Lycka sa...

Vad fin den blev! kram

Monkan sa...

Ganska vacker? Sorry, håller inte med, det skulle stått jättevacker :-)

NEJ, jag tröttar inte på ditt målande, hoppas inte du gör det heller :-))

Malla sa...

Vad fin kistan blev!!
Jag ska försöka ta mig till loppisar på Lördag, hoppas på lite KISTlycka!!=)

Ha en mysig Söndag!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Korgen blev ju super. Vitt kan man aldrig tröttna på, inte jag ialla fall. Hemma står det saker på kö som ska bli vita men men...väntar på...ja vad väntar jag på egentligen det är bara att kavla upp och börja måla för det blir så fint och känns så bra när det är gjort.
Må så gott Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hannis kika in till mig! Du har ännu mer arbete som väntar =)

Kram Anita

Lallis - liv och leverne sa...

Ja.. bara så snyggt:)
Ha en fin vecka som kommer.
Kram Lallis

Lockas lilla längtan sa...

Det blev riktigt, riktigt snyggt! Men visst har du gjort nåt med din blogg, den ser annorlunda ut.. eller....?

Kram Veronica