Glasklocka

Av Maud med butiken Hjortgården har jag köpt denna underbara glasklocka!
Otroligt snabb sevice och bra förpackad!
Tack Maud! Jag är sååå nöjd!

Pyntade med en bild på en Madonna och ett kors

Kolla in foten!Vacker!


I morgon ska min ena katt få somna in.
Hon lider av sin sjukdom och nu finns det inget kvar att göra.
Känns överjävligt attbehöva fatta det beslutet men som djurägare så blir det en skyldighet.
Hon hittades i en igen tejpad låda i en buske,någon hade lessnat på henne.
Meningen var att hon skulle bli lantkatt hos mig(bodde i hus på landet)
men förnäm som hon var så ville hon inte fånga råttor utan ligga på soffan och bli kliad..
Och så fick det bli.
För många är fenomenet med djur obegripligt men för mig så blir det en del av livet.

I alla fall så är stolarna på väg att bli klara.
Och kan ni tänka er:
Damen med det minsta tålamodet bestämde sig för att texta på dom.
Och jag blev faktiskt nöjd, eller ja lite nöjd för att vara första gången=))

Det får ni se i helgen!

Kram Hannis

25 kommentarer:

Hipsterlillamy sa...

Snygg!!! Me like a lot!!
Dock jättetråkigt att höra om kisse men som du säger...en skyldighet som djurägare!!
puuuus

liljorochtulpaner sa...

Hej! Vacker klocka...och vackert kors.
Jag lider med dig som måste avliva din katt. Jag var med om avlivningen av min hund och det var fruktansvärt när hon somnade in. Fast att man vet att det är det rätta så är det en stund som man vet har ingen återvändo! Kramar Tulipa

Tårtsmulan sa...

Jättefin!!!

Så tråkigt och höra om din lilla katt...
Det är det värsta med och skaffa djur när den svåra stunden kommer men lida är det minsta man vill att de ska göra.

Tänker på dig!!!
♥Många kramar♥

Lily of the valley sa...

Åh, vad fin! Jättesnygg fot!

Jag vet hur det känns! Fick ta bort min hund i början på året! Det känns för djävligt men...som du säger det är en skyldighet som djurägare!
Lily var nog omkring 6 veckor när hon hittades av en arbetskamrat när hon var på väg till jobbet! Hon har en alldeles speciell plats i mitt hjärta! Kan inte tänka mig ett liv utan djur!
Ha det bäst
Kram Lily

Jema Rose sa...

Vacker glasklocka & fot!

VÄLDIGT tråkigt att din katt är så sjuk...vet hur det känns...har själv förlorat 3 katter...

KRAM, Jenny

<3

Lilla Trollbacken sa...

Men så tråkigt med din katt!
Det är alltid tråkigt att behöva fatta sådana beslut!
Själva har vi misst två kaniner med kort mellanrum!
Det ska bli spännande att se dina stolar!
Kram på dej
Gabrielle

Karin sa...

Hej Hannis!

Åh, jag tänker på dig och kissen. Det är ju hopplöst svårt fast man vet att det är det enda rätta!

Men din glasklocka är helt underbar! Den passar så bra hos dig. Jag förstår att du är glad!

Det ska bli spännande att se dina stolar, jag vill också texta på ett ställe men det blir aldrig av. Jag kanske blir peppad av dig nu!

Många kramar
Karin

Vita ljuva tankar sa...

Tråkigt med din katt, alltid hemskt när sådant händer.

Glas klockan är jättefin, tänk vad mycket fint du kan pynt den med till jul!

Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Näää, vad tråkigt med din kisse, beklagar verkligen - det måste ju kännas hemskt även om det är det bästa för henne. Så grymt sätt någon gjort sig av med henne men hon har garanterat haft ett bra liv hos dig.

kram!

Fröken Fräken sa...

Du får tänka att hon har haft ett bra liv hos dig, även om det så klart känns som ett lika tufft beslut ändå att fatta!

JAg bor inte så långt ifrån Hjortgårdens fysiska butik (ja, en bit är det ju, men nära om man jämför med dig) och jag har ännu inte tagit mig dit, fastän jag ser att det finns massor med fina saker... eller så får jag låta bli att åka dit för att min plånbok ska överleva.

Ja, hojta till om du skulle hitta någon bra zinkfärg, då är jag där på momangen och köper likadan!

Mamma C sa...

Mycket vacker klocka du köpt. Tråkigt med katten men man ska inte låta djuren lida om dom är sjuka.
Kram mamma C

RANA sa...

Lilla kissen. Sorgligt. Varma kramar till dig för det!

Vacker glasklocka, oh yes.

Nu blir jag nyfiken på dina stolar!! Först svartmålade?? Jag älskar svart, men trodde inte att du gjorde det..? Och så nu - textning??? Gud vad spännande.

Kram till dig!
Rana

LillaFlisan sa...

ÅÅÅÅÅ(Snyft)!!!!!
Kramar till dig!


Flisan

Jema Rose sa...

TACK!!!

Jo, jag känner mig "pysslig" just nu, däremot är jag totalt ointresserad av det jag borde göra, nämligen städa & rensa bort saker som jag inte ska ha kvar längre...tex en massa kläder..!

KRAM, Jenny

<3

Helen sa...

Vilken vacker glasklocka! Verkligen tjusig.
Trist beslut som du har behövt ta.
Ser med spänning fram emot stolarna!

Monkan sa...

Aha, så det är inte bara loppishandlande som gäller :-) Glasklockan blir jättefin hos dig, just det ja glas… det är lite smått fantastiskt att det går att skicka sånt i posten tycker jag. Jag menar skicka och det kommer inte fram i små smulor.

Men åh stackars katten, och stackars Hannis! Men om den var dålig så måste man väl… det skulle väl vara värre att se henne lida. Vad ska den andra katten tänka nu då? Och vem hur ska det gå med målande nu, en assistent för lite nu ju.

Lämna en katt (vilket djur som helst) i en igentejpad låda, hur kan man göra så?! Tur att hon fick komma till dig! Men den personen... skulle jag vilja tejpa in i en låda!

Texta stolar? Nu är jag nyfiken! En cliffhanger alltså, är det hämnden för min (väldigt enkla!) gåta? :-) Jag som trodde att du skulle måla på vitt, men det låter som nåt annat.

Inspiration i vitt sa...

Ååå vad lessen jag blir för din skull Hannis.
Förstår att detta är bland det hemskaste man måste vara med om, men djurvän som du är så gör ju du det bästa, usch.
Hoppas att du blir glad snart igen.
Din glasklocka var helt underbar och så stor och härlig den var.
Ser fram emot att få se dina stolar.
Kram vännen/Ingela.

Majas mammelucker sa...

Oj det var tråkigt att höra..men man vill inte att katten ska lida..
jag tänker på dig!!!!
Men wow vilken vacker klocka och vad fint det blev med korset och kortet....
Ha en skön helg!!!
Kram Maria

Vitbalansen - Helena sa...

Åh nej Hannis, vad ledsamt att din ena katt inte kan hänga med längre. Jag lider verkligen med dig. Hoppas att stunden ändå blir så fin den kan bli.

Varm kram från Helena

Viola sa...

Visst är glaklockan rar, vet inte om du oxå sett den hos mig när jag gjorde reklam för den och det är mina foton som finns hos Maud, fniss...Vad tråkigt med din Misse har avlivat många hundar gm åren och det är lika jobbigt varje gång, men jag brukar trösta mig med att djuren får avlsuta sitt liv värdigt som vi människor många gånger inte får göra pga att vi inte har dödshjälp, ha det så bra som du kan, sänder en stor kram VIOLA

Hipsterlillamy sa...

Hahahaha ja du säger det ja...!!!! Hmmm.....
Kan ju inte direkt säga emot om det!!
Hoppas allt är bra med dig!!
Ha en trevlig helg.
PUSSS

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Hannis!

sch vad jag lider med dig och din lilla misse... fast jag vet ju som du att sådana tråkigheter behövs ibland. fast inte blir det lättare för den sakens skull. Hoppas att du mår bra trots sorgen.

och jag håller med dig om att det är en fin glasklocka du har skaffat dig.. underbar faktiskt!

Kram Hanna

Hanna sa...

Vilken fin fot till glasklockan. Många kramar till dig,snyft!

Saga Rosanna sa...

Åh,vilken trevlig blogg!! Den ska absolut få hamna i min länklista (som ännu inte är så lång, jag är ganska så "färsk")

Det är ledsamt när man måste avliva djur :( Min ena kisse fick åka till katthimlen i mitten av augusti nu i år.. Jättesorgligt för de blir ju så nära, särskilt då som innekatter!

Psst. har oxå en sån glasklocka som du, men jag målade min "fot" svart. Dom är mycket gulliga =)

En Doft Av Lavendel sa...

Guud va fint!!
Jag har också kikat på denna klocka med fat som har som klor, gillar den mycket =)

Kraam Benita