Blev stolarna gamla?

Så här såg dom ut innan,vanliga trä "ikea"stolar...

Så här ser dom ut nu.

Tänkte att dom får vara sängbord ett tag

För första gången har jag provat texta på en möbel.
Det var lite halvpillrigt och jag blev väl halvnöjd=))
Mycket lagom just nu=))

Slipat och skuret.

Mässingsljusstakar fick bli matt svarta.
Fin kontrast mot det vita.

Riktigt höstväder i Uppsala i dag, duggregn och blåst.
Gör inte så mycket, här ska målas och läsas.
Tända ljus och kaffe Latté. Koppla av med andra ord..

Kram Hannis

34 kommentarer:

Tårtsmulan sa...

Halvnöjd...hörru du...du ska vara riktigt nöjd med textningen på stolarna för det blev otroligt vackert!!! Jättefint!!! Bra gjort :)
Stolarna blev jättemysiga som sängbord.
Du har ett så mysigt hem :)

Stor kram på dig!!!

Mamma C sa...

Så fint det blev med texten på stolarna. En liten fråga slipar och putsar du stolarna först innan du målar dom. Elle kan man bara måla på.
Kram Mamma C

Kristin sa...

Hej Hannis! Vad tjusiga de blev, jag tycker du ska vara mycket stolt! Ingen kan ana att stolarna var trista rätt så nya furustolar precis nyss!

Läckert med mässingsljusstakarna också. Jag har tänkt måla några av mina svarta också, får jag fråga om du sprejmålade eller använde pensel?

Ha en bra helg!
/Kristin

Jema Rose sa...

Stolarna blev verkligen jättefina..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Levindas Värld sa...

Men gud så vacker stolen blev, sååå himla fint med texten :)

Nu blev jag sugen att texta nåt på mina 2 vita stolar jag har!

Vad står det på din stol?

Kram å ha en härlig lördag!

Jema Rose sa...

Gå in på flickr.com , sök på tex Virgin Mary, Vierge Marie, St Therese, Holy Card,Jesus, Cross, Crucifix etc. Samma sak kan du så klart göra på Google när du söker på bilder! På min blogg finns även en länk till en hemsida som heter The Mary Page, där kan du också leta..!

Lycka till!

KRAM, Jenny

<3

Lea sa...

Hej!!
Tänk vad man kan trolla till tråkiga möbler att bli rena rama blickfånget.
Snyggt blev det!
/Lea

Hem och Lycka sa...

Vad fint, det där ska du vara stolt över, blev jättesnyggt! kram

Lily of the valley sa...

Jag tycker du ska vara HELNÖJD! Fint textat! Ljusstakarna blev också superbra! Bra idé och snyggt med lite svart!

Du får tänka attde var bäst för henne men visst känner man en stor saknad!

Ha de gott
kram Lily

Viola sa...

Väldigt vackra stolar, sa du IKEA, fniss, tänk vad man kan trolla om man är så duktig som du, dom blev helt ljuvliga, ha en bra lördagskväll, kram VIOLA

Fröken Fräken sa...

...
Ja, det där är alltså jag som är stum av beundran. Och jag brukar ju inte vara så tyst av mig direkt!! Och ljusstakarna dessutom! Ja, jag gillar ju skarpt idéen med att ha stolarna som sängbord!
Vad tror du om att spraymåla IKEAs lampor Foto i matt svart? Eller kanske blank svart? Jag ville ju ha deras industrilookalike taklampa, den där i metall som jag inte kommer ihåg vad de heter, men när jag väl kommit på att jag ville ha dem så tycks de ha utgått ur sortimentet! Skandal! Så nu letar jag alternativ, och detta är ett. Fast jag såg en lampa på K-rauta (!) som var ganska snygg iofs idag...

Har just hängt upp en mängd ramar enligt idéen om slitet vitt. Nu ska jag bara komma på vad jag ska rama in...

Gårdsromantik sa...

Så snygg stolen blev!
Texten var ju perfekt - ser så dåligt - vad står det?

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Nu såg jag ju det inlägget - så vacker bild!

Kan jag låna den - jag länkar naturligtvis till dig?

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Vad tråkigt med kattmadamen - man blir så fäst vid de älsklingarna.

Hoppas allt gick bra.

Kram Maud

Karin sa...

Hej Hannis vännen!
Jag hoppas allt är ok med dig, jag tänkte på dig ska du veta!!

Tänk vad du trollar. Så fina, och mysigt att ha stolar som nattygsbord. Jag är också sugen på att texta, men har dragit mig för det. Men nu verkar det ju finnas många typsnitt på nätet så det kanske blir ok ändå.

Har du sprejmålat ljusstakarna? De blev jättefina, och snygga svarta.

Ha nu en riktigt skön myshelg, det är du värd och vi ses snart igen!
Många kramar
Karin

lottens vita och gröna sa...

va halnöjd, du ska vara superduper nöjd gumman, vilken kanon förvandling alltså, fantastiskt textat, är ju sååå dålig på franska så jag vet inte vad det står, men sååå fint!

ha en underbar fortsättning på helgen!
varmkram lotten

Hanna sa...

Du ska vara HELNÖJD de blev ju superfina. 10 poäng till dig! De söta stövlarna har jag köpt från en webbutik som heter Praktfull. Idag har jag jobbat så jag har klarat mig undan från det tråkiga vädret. Kram Hanna

Helen sa...

Jättesnygga stolar! Textningen är ju toppen bra!
Häftigt att måla mässingsljusstakarna också. Det hade jag aldrig kommit på, vad använde du för färg till dem?

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaaa, men var rejält nöjd tycker jag. Jättefina!
Kram Lallis

Nygammalt sa...

Så snyggt det blev. Perfekt som sängbord också.

Ja, Berry har mycket fint, var så nöjd att jag kom hem tomhänt...finns ingen plats längre ;) Men den fina glaskupan på fot som du visade i förra inlägget skulle jag gärna vilja ha.

Tråkigt Hannis med din katt, men man vill ju inte att den ska behöva lida heller.

Ha en skön söndagskväll.
Kram.

Leva som jag sa...

Så fint du gjort med stolarna!!! har också en stol som sängbord, när pallen blir upptagen. Som du förstår så flyttas saker runt här mest hela tiden :-)
Ha en fin söndagskväll
kram M

RANA sa...

Det är bara att konstatera; du kan dina prylar. :-D De blev superfina. Vadå "halvnöjd"? Var god släng Jante överbord. Gör det NU, gumman.

Idiofråga: målar du alltid svart innan du scabbar till det? Är det så man gör?

Många kramar!
Rana

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Det blev inte alls "lagom" bra..det blev JÄTTEBRA!!!

Vad duktig du är, mysiga bilder också!

Kram vännen!
Mia

Ps ja, jag såg att de efterfrågade växthus..men jag vet inte om mitt duger *hihi* det är ju inte så märkvärdigt.

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Är du bara halv nöjd..de är ju jättefina!! Va duktig du är!!

Blev verkligen kanon fint med de svarta stakarna, å mysigt som sängbord!!!

Ha de gott!
Kraam Benita

Lilla Blanka sa...

Hihi ja, du får gärna "rekommendera" växthuset om du tycker det platsar :)

Lilla Trollbacken sa...

Det här kan inte kallas lagom, du ska vara jättenöjd alltså!
Blev hur bra som helst. visst är det fint med lite svart till det vita. Håller oxå på att föra in det litegrann!
kram
Gabrielle

Ann-Catrin sa...

men så himla fint det blev.. och man kan ju inte tro det är Ikea stolar.. textningen tycker jag du ska vara supernöjd med...

KRAM
A-C

LillaFlisan sa...

Men VILKEN förvandling!
Skriften blev ju jättefin.... Va´duktig du är!
ag vill också kunna skriva snyggt
:- /


Flisan

Hipsterlillamy sa...

Shit va du är duktig på att dola på. Stolarna blev skitsnygga. Samt texten på dom!!! Blir sååå sugen på att se helheten hemma hos dig!!!
Måste kanska komma o hälsa på!!!
KRAAAM

Grindelunda sa...

Ojojoj...så vackert det blev med texten på stolen. Du SKA vara HELNÖJD!

Kram från Gunilla

Inspiration i vitt sa...

Du är att en hejare att få till det du Hannis.
Stolarna blev ju supersnygga så charmigt nötta du gjort dem.Texten blev ju jätte bra, den tycker jag du ska vara nöjd med.
Ljusstakarna passade fint till det andra. Jag har oxå målat mässing saker i dag jag kommer att visa så småningom.
Kram på dig/Ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

SUPERSNYGGT!!!

Kram Viveka

Millas hem sa...

Hej!
Stolen blev jättefin och texten har du lyckats bra med! Perfekta som sängbord!

Har du sprayat mässingljustakarna eller?! Fastnar färgen verkligen? Har också funderat i de banorna, men inte vågat "ge mig på" det än!

På något sätt gillar jag guldfärgen också!
Ha en bra dag!
Kram Camilla

Sussi's dreamzone sa...

OJOJ...så snygga stolarna blev. Va duktigt du är fixa till