Award och Skåpet

Den här fina har jag fått av Lily och från Borta bra men hemma bäst
Tack!

Med rosor på kinderna så ger jag den vidare till:
Hem och Lycka
Inspiration i vitt
I mitt paradis
Vitbalansen
Vitt hus med vita knutar

Och nu då....Skåpet.
Före

Efter...
Svårt att fota men ståendes på sängen så gjorde jag ett försök=))

Satte upp tyg på insidan för att dölja ev röra

Halvdekorerat
Nöjd!!Och det sväljer massor=))
Den här gången har jag inte shabbat något.
Har inte riktigt bestämt mig än för om det ska få vara i fred.
Kraaam Hannis










33 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Hej du goa vän!!
Oj vad fint skåpet blev..nej ibland vet man inte om man ska skava till det..men jag tycker du ska vänta och känna in..
tänk redan torsdag jaa veckorna springer i väg-
men i morgon fredag åker jag och Gabrielle(Lilla trollbacken) till Höör på bloggträff det ska bli såååååå kul vi ska till Jeanett (Jeanettes hus) åååå vad jag längtar..
får berätta mer när vi kommit hem!!
Ha en skön och härlig helg!!
Kramar Maria

Jema Rose sa...

Skåpet kan du VERKLIGEN vara mer än nöjd med..!

: )

KRAM, Jenny

<3

LillaFlisan sa...

Skåpet blev ju jättefint!
Gillar verkligen tyget på insidan av glaset!


Kram Flisan

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Grattis till dig den awarden är du så värd......

Och tack än en gång för att du delar med dig av den till mig!!!!!!!!!

Skåpet blev ju toppen vilken skillnad och så skönt när det slukar en hel massa. Och vill du shabba till det kan du ju alltid göra det senare....snyggt blev det!!!!

Vilket härligt sken det blev...

HA´en bra kväll!
MiaMaria

Mamma C sa...

Grattis till utmärkelsen du fått. Så fint det blev skåpet när det blev vitt.
Kram mamma C

Helen sa...

Skåpet blev verkligen fint, vad lite färg kan göra skillnad.

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vad snyggt det blev:)
Kanon.
Kram Lallis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Grattis till awarden Hannis!

Skåpet blev ju hur fint som helst... alltså... wow... vilken förvandling!!! Vet du jag och svärfar har hållit på att måla om möblerna i sovrummet och jag har inte shabbat dom. Blev ändå supernöjd. Hihi ja jag skulle nog inte vilja se svärfars min om jag satt igång och började skava och nöta =)

Tyget var helt ljuvligt där i skåpet!

Hanna sa...

Hej på dej! Jösses, va du har jobbat. Det blev ju störtsnyggt. Hoppas du känner dig bra nu. Kram Hanna

Lilla jag sa...

Å vad fint du har gjort det. Underbart vackert skåp. Hur satte du upp tyget?

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Skåpet är ju bara för snyggt, himmel va bra det blev!!!
Kul att se före bilder och sedan slut resultat =)

Trevlig Helg!
Kraam fr Benita

Vitbalansen - Helena sa...

Tack snälla Hannis för utmärkelsen! Jag blev så stolt, så stolt :-).

Oj oj oj, vad snyggt skåpet blev! Vilket jobb det måste ha varit. Jag får fortfarande frossbrytningar bara jag tänker på när jag målade om mitt tv-skåp, och du har ju målat om både ditt tv-skåp och det här skåpet nu. Bra kämpat, det är ju verkligen inte gjort på en kafferast. Toppensnyggt med tyget också!

"Så var det fredag igen och veckan hade tagit slut." Gôtt mos, som de säger här i Göteborg :-). Hoppas att du får en bra helg!

Kram från Helena

Grindelunda sa...

Tack för gratulationshälsningar till dotra :)
Hon ska bjuda sina vänner på älgstek i kväll, så vi ska hjälpas åt i köket framöver dagen.
Det var så länge sedan jag hälsade på hos Dig. Dagarna bara rusar iväg, och jag hinner inte läsa alla bloggar som jag skulle vilja.
Men...så fint skåpet blev, och skönt att höra att du är pigg och pysselsugen igen.

Sköt om Dig nu och kram från Gunilla

Magny sa...

hallo!
ååååhhh... så vackert skapet ble,- helt forvandlet... Utrolig bra!

du er flink!!!

og tack for hilsen hos meg :)
ønsker deg en fin helg!!
hilsen magny

Fröken Fräken sa...

Det kunde man ju ge sig på - att skåpet skulle förvandlas till finast i stan! Det var snyggt när skåpet var sådär rakt och fyrkantigt, då kan man pynta till det utan att det blir för sockersött!
Ja, ibland har man otrolig tur på loppisarna. Imorgon ska jag på en jättestor fyndmarknad här, så jag håller tummarna för många fynd, tar på mig bra skor och packar med stadiga påsar samt mynt i mängder!

Malla sa...

Herre, vilket underbart skåp!!!
Så fint det blev i vitt.
Suckar av avund när jag ser ala dessa skåp som målas vitt.
Önskar att vi hade en större lägenhet som man kan fylla med diverse loppfynd=)

Tårtsmulan sa...

Gud så snyggt skåpet blev!!! Vilket jobb du har lagt ner på och få det så fint.
Fint med tyget på insidan av glasdörrarna.

Hoppas allt är bra annars.
Själv har jag så vansinnigt ont efter tandläkabesöket men det ska väl ge sig.

Ha det bra.
kram!

Lily of the valley sa...

Hej Hannis!
Hoppas allt är bra med dig!
Skåpet är superfint! Känn dig helnöjd! Snyggt att ha tyget så...

Ha en härlig helg
Många kramar från Lily

Gårdsromantik sa...

Så fint skåpet blev!
Det är både vackert och smart med tyg.

KramMaud

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilken makeover, vad underbart fint med tyget där, ser ljuvt och vacert ut!
största grattis till din award!

varmkram lotten

Inka sa...

Nä men dra på trissor. Vad fint skåpet blev. Skitsnyggt! Visst är det svårt ibland att veta om man ska shabba eller ej? Finns det några oskrivna regler på det? Tänkte om man bara shabbar vissa, patinerar vissa och bara målar vissa...beroende på stil mm??? Hm, där fick jag nå´t att fundera på. Finns nog inga svar.

Men gud vad duktig du är i allafall.


Kram Inka

Fröken Fräken sa...

Jag tror att jag har bestämt mig för svart, nu ska jag bara bestämma mig för om det blir matt eller blankt på lampan.. lampan som jag försöker efterlikna är ju blank.. så..? Hammarlack, hm, får spana in! Men nu blir det jätteloppis!!

Hem och Lycka sa...

Vad fint skåpet blev, det gjorde du bra!

Nej, jag har inte fått denna award förut så jag bugar och bockar, stort TACK för att du tänkte på just mig! kram

Meddelålderskvinna sa...

Så fint skåp, och när det blev målat! Jag letar efter ett skåp men har inte hittat nåt ännu...
Kram Zinkbaljan

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Vilken enorm skillnad det blev på skåpet. Jag har också satt in tyg i mitt i vitrinskåp. Nu känns det så rent och fint.

Kram Viveka

Inspiration i vitt sa...

Hej Vännen, tack söta du för att du vill ge mig en utmärkelse ger den tillbaks till dig så klart tusen gånger om.
Ditt skåp har verkligen genomgått en total förvandling, det blev såå fint och det är så fint att sätta ty med spets innanför rutorna.
Fina saker har du ovanpå oxå.
Kram på dig/Ingela.

Lockas lilla längtan sa...

Här kan man snacka om SKILLNAD! Detta till det bättre!

Kram Veronica

Monkan sa...

Grattis till utmärkelsen, ingen tvekan som helst att den hamnat rätt :-)

Vilket jobb du har gjort med skåpet, så otroligt fint det blev.

Men hur vågar du lägga ut bild på det, tänk om den du köpt det av ser bilden och blir arg för att du förstört hans/hennes dyrgrip ;-) Näe! Men tänk om de kommer och kräver tillbaks det för att det är så fint nu!!!

Nygammalt sa...

Vad fint du har gjort skåpet, blev ju som nytt! Och att den sväljer sån förvaring måste ju vara underbart. Det är ju det jag ska ha inte en massa inredningssaker ;)

Kram.

Leva som jag sa...

Så fint skåpet blev!!Så snyggt att sätta tyg på dörrarna!!
kram M

Millas hem sa...

Superfint det blev!!!
Jisses, vitfärg är fantastiskt!
Kram Camilla

beas barnslikheter sa...

Men åhhh...du vidgade just mina tankar om vad man kan göra om för möbler. Jag har alltid "sett förbi" möbler med sådana där hantag som liksom är fastlimmade i möblen. Hur fick du bort dem?

Det blev ju hur snyggt som helst ju!

Viola sa...

Tack snälla, blev så glad, en trevlig avslutning på Spanienvistelsen, kram