Vart tar tiden vägen??

Snart helg igen..
Tror inte att jag hittills haft så långa uppehåll med uppdateringar på bloggen som nu.
Dels är jag lite orkeslös, dels har jag hjälp till med packning inför en flytt,
sen har jag varit på kurs.
Och där fick jag möta fördomsfulla gubbar som ansåg att kärringar ska sköta kvitton..
Nu är min roll att styra över trafiken så jag fick då knäppa dom lite på näsan!
Finns inget som retar mig så mycket som folk som sitter fast i könsroller.
Jobba med vad du vill så länge du trivs,man eller kvinna spelar ingen roll.
Nog om det=)

Mitt tallriksställ jag fyndade på loppis(Tack kära gamla kollega)har fått lite pynt.

Rönnbär gjorde sig fint mot det vita och blå.
Julljus med ett kors känns aldrig fel hos mig.

Och kolla på dom små ljusstakarna=))Söta så söta.

Mitt loppisfat fick bli ljusfat med Madonnaljus och torkade rosor.

Lådan fick byta handtag.
Kändes som att dom här passade in bättre i omgivningen.


Nu ska jag ut i solen och hämta energi!
I kväll ska jag slå mig ner med kaffe och besöka er.
Misstänker att jag missat en del och att jag som vanligt kommer att bli förundrad över energin som finns. Underbart!

Kram till er//Hannis

33 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej!!
tack för omtanken!!Jag är lite bättre..men det är ett väldigt segt virus..Jag har astma med ..så viruset har angripit mina lungor..Tur attd et finns luftrörvidgande och dämpande medicin..

Jätte vackert med handtagen på lådan!!Allt du visar är bara så fint..

Ja det där med könsroller sätt ur vissa människor perspektiv..kan verkligen göra en mörkrädd..

ha det så bra..
kram anna

Tårtsmulan sa...

Tack så jättemycket för dina snälla ord, jag blev jätteglad :)

Jo du, här finns det julsaker må du tro ;) men det är mycket skit som ska rensas ut så det blir nog inte så mycket kvar till slut, ska bara ta mig ork och börja gå igenom allt, skulle behöva rensa här hemma överhuvudtaget men fy så jobbigt!!!

Wow så snyggt pyntat och lådan blev toppen nu med andra handtag, passade mycket bättre :)

Kram kram!!!

Mamma C sa...

Känner lika dant som du. När ska man hinna med allt. Tänk att det forfarande finns sådana tjurgubbar. Det blev fint med handtaget på lådan.
Kram Mamma C

Viola sa...

HEJ HANNIS, VILKA UNDERBARA BILDER MAN FÅR NJUTA UTAV IDAG, JISSIS VILKA TRÅNGSYNTA GUBBS DET FINNS ÄNNU, HOPPAS DU GAV DOM PÅ PUMPEN REJÄLT, HA NU EN BRA KVÄLL, KRAMIS VIOLAN

Fröken Fräken sa...

Neeejdå, här har det inte pysslats alls märker jag!! Jag är fortfarande helt förundrad och grymt avis på dina loppisfynd i förra inlägget, särskilt trälådorna!

Håller med om att lådan såg bättre ut med de där handtagen! Helt rätt!

Jag jobbar också i en mansdominerad bransch OCH med teknik, men jag är faktiskt förskonad från fördomar..!!

Jo, men lådorna innuti var så tråkiga... så jag måste tapetsera!Och jag har fina tapetprover från Sandbergs tapeter som jag tänker använda...

LillaFlisan sa...

Tack för din snälla kommentar! Den värmer ska du veta!!
Din blogg är underbar, du har det så fint!

Visst blir man förbannad på fördomsfulla människor! Bra att du står på dig!!! Heja!
Kram Flisan

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Hoppas du känner dig bättre och har mer energi...

Gillar dina bilder..mysiga!

Kram
Mia

Karin sa...

Hej min vän!

Det var skönt att höra att det är ok med dig! Jag tyckte nog det dröjde lite med inlägget *fniss*.

Tack snälla för din rara kommentar, jag har nog mest haft tur. Har ju aldrig varit någon fotograf direkt!

Dina bilder ser jätte fina ut, och jag förstod at du inte kunde låta handtagen vara!!

Ta väl hand om dig nu!

Många kramar
Karin

Monkan sa...

Varför kan de inte göra rätt från början? Tänk att du ska behöva se till att lådan får rätt handtag! :-)

Jag ratade lådan för att den var blå och hade konstiga ögon (höll jag på att skriva, handtag menar jag så klart). Jag undrade hur de kunde sälja en blå låda istället för en trä-ren så man kan måla. Jag kan inte förklara för mig själv varför jag inte insåg att man kan måla ändå? Jag måste lära mig Hannis-tänk! Det får bli en tur till Panduro i helgen och se om det finns nån låda kvar.

Rönnbär minsann, det var ovanligt färgstarkt men så rysligt fräscht. Jag måste också få tag på rönnbär , en liten kvist eller två. Men hur sjutton hittar man en rönn? (Och får man ta lite…?)

Styra över trafiken, vad tjusigt det låter :-) Men orkeslös lät inte bra, hoppas du har nåt på gång som kan ge lite ork till vardan!

Leamarlené sa...

Oj vad fina ljus på madonnorna. Har du gjort som mig av silkespapper eller har du ett annat sätt att göra det på.
Tänk vad lite rönnbär det är i år. Det sägs ju att rönnen bara orkar bära ett tungt lager per år...så i år blir det mycket snö..och kallt tror jag med.
Kram Marlene

Inredningsbloggar sa...

Vet du, vi har precis bloggat med varandra Marie och jag och fnissat igen, helt otroligt, vet inte vad som händer, fniss, ha en skön helg, kram VIOLAN

Jema Rose sa...

Så vackra bilder..! TACK för din kommentar, önskar dig också en trevlig helg!

: )

KRAM, Jenny

<3

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Hannis!
Vilka härliga bilder du visar...
Så vackert med rönnbären... har inte kunnat plocka några ännu, de växer visst bara i planteringar och där kan jag ju inte gå och norpa något...
Könsroller...undrar vem som hittat på dom?
Kram
Marie

Lily of the valley sa...

Tiden springer verkligen iväg!
Tänk snart är det jul;D))))))
Skämt åsido! Hösten kan vara väldigt hektisk!

Så mkt fint du visar! Väldigt inspirerande!!!!
Så bra lådan blev:D

Fördomsfulla gubbar o kärringar är det värsta som finns!!!!!!!!!!!!!!!

Jag önskar dig en härlig och avkopplande helg
Kram Lily

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis vad fint du gjort det med fina ljus och hållare på ett vackert fat, och ditt tallriksställ var ju super, letar oxå efter ett men inte hittat nåt än men det kommer.Gillade din låda med handtag oxå.
Såg nu vilka otroligt fina saker du fyndade på loppis, har nästan lika korg kista som du ska visa dig vid tillfälle vad jag gjort med min.
Kram på dig i helgen./Ingela.

Leva som jag sa...

Ja fy för fördomsfullhet!! Finns nog på alla arbetsplatser.
Fina loppisfynd och så snyggt det blev när du bytte handtagen
höstkramar Malin

lottens vita och gröna sa...

hallå hannis! vilka pangbilder du visar idag, vilket tallriksställ! känner mig lite som du, inte orkeslös av nån speciell anledning utan bara kraftlös och slö, börjat med rosenrot, det gav resultat på en gång, prova det! håller med dig om gubbväldet, alla får göra som dom vill men alla ska ha samma möjligheter och förutsättningar, på dom gubsen! varmkram lotten

Inka sa...

Gud vad du är rolig. Jag skrattade massor, och det måste bero på att du verkar ha samma humor som jag och dessutom med en stor dos självironi. Och ja, bort med alla könsroller. Håller med dig till 100%.
Koka te för att...inte dricka...utan för att måla med går bra. Har själv gjort det. Du kan också prova med starkt kaffe och aska (från cigarett eller eldstad, eller nå´t). Först penslar man med kaffe och sen med askan på det blöta kaffet...förstod du? Äh, du får pröva dig fram. Ha det så gott.


Vänligen Inka

Madeleine sa...

Jodå det går framåt med bostadsköpen, tror vi har hittat DET nu. En stor tvåa mitt i city med inglasad balkong med utsikt mot hamnen och stadshotellet!
Håller alla tummar och tår för att det går vägen nu.

Hur har det gått med taket ditt?

Ja se karlar, tror de blir extra oförskämda då de inser att kvinnor klarar saker mycket bättre än dem, då kryper rädslan fram...kommer nog en tid då de blir stora också, får man hoppas! :)
Massa kramar!

Hem och Lycka sa...

Vilka fina arrangemang du fått till! Ja, usch för karlar som anser att kvinnorna ska stå i köket.. kram!

Vitbalansen - Helena sa...

Så himla snyggt det blev, tallrikstället! Och de nya handtagen blev ju kalasfina, de också.

På dem på bara på kursen! De som är så fördomsfulla, fortfarande i dag 2008, kan gott få på moppo...

Kram från Helena

Vita ljuva tankar sa...

Jag får lov att ändra mig angående lådan, den blev väldigt snygg med nya handtag.

Om fördomsfulla gubbar tycker vi INTE!;-)

Kram

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vet hur det känns för jag känner likadant. Tiden bara rinner iväg och man bara jobbar jobbar och jobbar. Fint det blev på fatet och lådan oxå kanonfin.
Kram Marie

Kannor och karaffer sa...

Åh så läckra bilder....

Idag har jag varit på shoppingutflykt - jag lovar du skulle gilla det stället - kolla in på bloggen och i Nora sen där hittade vi massor med gamla saker men det kommer senare i ett inlägg.

Ha det gott vännen och glöm inte att lyssna på kroppen och vad som gör dig glad!

:-) Kramar från mig till dig!
Ann

En Doft Av Lavendel sa...

Va mycket fint du visar!!
Lådan blev så fin med de nya handtagen, passade så bra oxå!

Ha de gott!
Kram Benita

beas barnslikheter sa...

Tiden....jag tror uppriktigt (nästan) att det finns tidstjuvar som springer runt och rasslar massor med människors borttappade tid.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men hej gumman! Men så mycket fint du visar...ja jag sitter bara och dreglar =) Ja du hade verkligen såå mycket vackert att visa!!!

Lådan blev perfekt då du bytte handtag!

Skickar några extra energikramar åt dig!

KRAMISAR Anita

Levindas Värld sa...

Hej!
Tack för dina snälla ord hos mig :)

Va roligt att du fick knäppa grabbarna på näsan lite! Man ska jobba med det man vill, man eller kvinna ska ju kvitta helt!

Många fina saker du visar :)

Kram å ha en skön söndag!

Grindelunda sa...

Hejsan!
Kul att du gillade bilen vi införskaffat :) Får väl anamma Rockabilly-temat till sommaren ;)

Må så gott i höstblåsten(det blåser väldigt här i alla fall)
Kram Gunilla

Monkan sa...

Puh! Jag som trodde du skulle bli lite arg på mig för att jag målade en pall vit och sen klistrade papper på den ;-)

Nu har jag köpt en trälåda, det blev inte Panduros utan en lite mindre sak från blomsteraffären, en låda som man inte behöver göra nåt med, fast den kanske ska få vit färg. Det intressanta var att plasten på insidan verkade fastlimmad med.. kåda!

MiaMaria sa...

Hej!

Lådan blev ju toppen med nya hantag!!!!

Och du fixar och gör det så fint!!!!!

Och tiden ja vart tar den vägen.

HA´en bra vecka´!
MiaMaria

Hipsterlillamy sa...

Hej Puman...fantastiskt fina saker du hittar på loppisar o annat!!!
Är verkligen imponerad över vad du tagit dig an för hobby!! Jätteroligt.
Efter att ha vart in på din blogg så blev jag sugen att göra ett nytt bloggförsök.....testade för nåt år sen men det blev bara blahablaha.
Iaf så är min nya bloggadress
http://www.mittlivmedthyra.blogspot.com

PUSSSS O KRAAAAAAMM

Cecilia sa...

Så mycket fint du visar som vanligt!
Lådan blev jätte fin med de nya handtagen!Du är ju så pysslig, hinner med en massa saker trots att du tycker att tiden går så fort!

Kramar Cecilia