Det blev ett fönster...

På vardagarna går jag upp 05.00 varje dag. Börjar oftast jobba 06.45.
Tänker alltid på Fredagen,Ahh i morn kan jag sova hur länge jag vill.
När vaknar jag? Jo, 05.30!
Så nu sitter jag här med kaffe och morgonnyheterna på radion.

Det blev fönstret..
Provade spika upp dokumentet men då såg det ut som att bordet försvann

Tycker om det här korset som från början satt på en lång metallpinne för att ha ute.
Men efter lite böj och slit fick jag bort pinnen =))

Fint!

Himmel vad ni är goa! Tack för era underbara kommentarer!
För att ni delat med er av egna upplevelser, för hejarramsor och krya på dig kramar.
Jag både skrattade och blev fuktig i ögonen!
Humöret är på topp,fysiken känns okej och idéboken ligger och ropar efter att ideérna där ska bli verklighet.

I kväll kräftskiva!
Snälla,snälla låt mig slippa pappershatt och hakklapp...

Kram Hannis

29 kommentarer:

Tårtsmulan sa...

God morgon min vän :)

Uppe med tuppen ser jag :)
Det är jag också, jag är en riktigt morgonpigg en och har alltid varit. Jag älskar tidiga mornar, det är den bästa stunden på hela dagen tycker jag :)

Men du så snyggt med fönstret ovanför bordet, det var som klippt och skuret för och ha fönstret där :)
Fint har du dekorerat på bordet också, korset är underbart!!!

Vad glad jag blir att du tar dig tid och skriva ner målartips till mig, det uppskattar jag verkligen.
Färg på sprayburk kan jag hantera men pensel...icke sa nicke ;)

Hoppas du får en riktigt mysig lördag och en trevlig kräftskiva...utan hatt och haklapp ;)
Själva har vi planer på om vi ska ta en tripp till Mariefred men vi har inte bestämt oss riktigt ännu.

Kram på dig!!!

Anonym sa...

Ha en trevlig kväll med hattar och allt!!!
Kram Grodan :-)

Viola sa...

GOD MORGON, VISST ÄR DET TYPISKT ATT MAN VAKNAR TIDIGT NÄR MAN ÄNTLIGEN FÅR SOVA, SAMMA HÄR. DET BLEV FÖNSTRET, JAVISST BLEV DET FINT, VILKET UNDERBART STILLEBEN MED ALLA VACKRA TING DU LADE PÅ BORDET, KORSET SÅ VACKERT, HA NU EN SKÖN HELG, HÄR SKA VI SNART IN PÅ ÅRETS FEST, I BYN, CYKELFEST! KRAMAR FRÅN VIOLAN

Viola sa...

GOD MORGON, VISST ÄR DET TYPISKT ATT MAN VAKNAR TIDIGT NÄR MAN ÄNTLIGEN FÅR SOVA, SAMMA HÄR. DET BLEV FÖNSTRET, JAVISST BLEV DET FINT, VILKET UNDERBART STILLEBEN MED ALLA VACKRA TING DU LADE PÅ BORDET, KORSET SÅ VACKERT, HA NU EN SKÖN HELG, HÄR SKA VI SNART IN PÅ ÅRETS FEST, I BYN, CYKELFEST! KRAMAR FRÅN VIOLAN

Viola sa...

SORRY FAVORITER I REPRIS, KANSKE DET ...ÄR PÅ LANDET OCH DÅ KRÅNGLAR ALLTID NÄTET....

Leamarlené sa...

Visst känns det snopet när man vill sova ut och man vaknar tidigt. Fast det är skönt att börja morgonen innan alla andra vaknar.
Det blev jätte fint bordet. korset gillar jag skarpt.
Ha nu en jätte trevlig kräftskiva/ Marlene

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert kors!
Fönstret blev ju perfekt där - passar perfekt till bordet - har själv ett som står och shabbar till sig i trädgården.

Bara det inte ruttnar bort.

Kram Maud

Fröken Fräken sa...

Oj, och jag som får allt svårare att ta mig till jobbet innan kl 8!! Vi har flextid och jag önskar att jag kunde vara mer morgonpigg så att man var där tidigare och kunde gå hem tidigare... men icke!! ALLT känns helt omöjligt för kl. 09, och allt känns möjligt efter kl. 19. Tyvärr är herr Fräken precis tvärtom!

Jag tyckte att det blev jättebra med fönstret ovanför, samma lätta luftiga stil liksom. Jag hoppas att jag snart hittar ett större skåp till mina tyger, och så att jag får en fin yta att arrangera saker på!

TACK för dina ord, jag kände att jag behövde skriva av mig lite kring mina tankar... det känns bättre då också!

Lockas lilla längtan sa...

Oj så trevligt det låter med kräftskiva... nästan så man skulle vilja häng med er!

Det blev verkligen fint med fönstret ovanför bordet. Alla saker därpå, perfektion!

Hoppas det blir en trevlig kväll, akta er för Dikes-Renen, han kan anfalla vingliga cyklister på hemväg har jag märkt...Beror i och för sig på hur mycket kräftspad man får i sig! ;o)

Kram Veronica

Tårtsmulan sa...

Tusen tack för alla råd och tips jag fick angående målning :)
Nu ska jag bara hitta ett prövoobjekt och börja lära mig måla ;)

Kramar!!!

Jema Rose sa...

Det blev så VACKERT med fönstret, det förslaget jag "röstade" på med andra ord..!

; )

JÄTTEFINT kors också..!

KRAM, Jenny

<3

Gammalt & nytt sa...

Så fint det blev!
Fönstret vart så fint ovanför bordet.Ditt kors är så fint.
Ha en kul kräftskiva med eller utan hattar...ler
Kram Irene

Hanna sa...

Tänk om jag kunde va så morgonpigg. Det kanske vänder vid 30, *blink*. Det blev hur som helst väldigt fint med bordet och fönstret, jag tror att dokumentet hade blivit för stort. Jag har fortfarande inte varit till loppisen, hm, grrr. Nu håller jag iallafall på att måla mitt soffbord vitt, du och jag har ju lika bord. Ha dte så kul på festen. Kram Hanna

Karin sa...

Hej Hannis vännen!

Förstod väl att det skulle bli fint det du gjorde med ditt lilla bord. Det ser så trevligt ut!

Hoppas kräftskivan blev lyckad!

många kramar
Karin

Lily of the valley sa...

Visst är det typiskt att man vaknar tidigt när man kan sova länge, när man ska upp och jobba då kan man sova hur länge som helst! :D))))))

Bordet är jättesnyggt, fönstret passar jättebra ovan där!( gillar skarpt ditt fönster)
Så fina dekorationer du har, korset är vackert och gör sig nog bättre där än på en pinne ;)

Hoppas du hade kul på kräftskivan!
Kram Lily

MiaMaria sa...

Hej!

Det blev ju toppen med fönstret vid det vackra bordet och så vackert arrangerat med dina härliga saker........

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Helen sa...

Vad jag önskar att jag var lika morgonpigg som du, även om jag vaknar masar jag mig inte ur sängvärmen frivilligt.
Vad snyggt det blev med fönstret!

Hoppas att du hade kul på kräftskivan!

Ann-Catrin sa...

Hej Hannis!!

Könner igen det där med att vakan tidigt.. det är så typiskt och det är som man har en inbyggd klocka i sig!!

och herregud så vackert det blev med fönstret där.. himmelskt snyggt!!


kram på dig A-C

Vitbalansen - Helena sa...

Halloj!

Pigg och alert i dag efter kräftskivan? ;-) Hoppas att det var livat!

Vad fint det blev på och ovanför bordet. Och bysten på bordet är ju helt ljuvlig. Så himla snyggt, alltihop!

Kram från Helena

Petra Bloggar sa...

fy farao vad fint!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAm

Hemma hos Klara... sa...

Kanonsnyggt med fönstret!! Nu har du inspirerat mig igen :) Måste göra iordning ett till mig själv snart!

Kram Helena

Nygammalt sa...

Hallå där morgonpigga tjejen! Har du hunnit ta av haklappen ännu? ;) Kräftskiva...vad kul! Har inte haft någon på 2 år!!! inte bra alls.

Fönstret blev sååå snyggt ovanför bordet. Och alla detaljer passade ju superfint så där. Smart idé med korset också för den är ju så fin.

Ha en fortsatt mysig kväll!
Kram!

Helena sa...

Slapp du pappershatt och haklapp? Det brukar man inte göra, hur gärna man egentligen vill!
Så litet och fint fönster!
ha en bra vecka/ Helena

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Ja visst är det tokigt att man längtar till helgen för att få sova fast egentligen sover man mindre på helgen, lite längre på mornarna men man lägger sig senare.
Vad fint det blev med fönstret och bordet blev kanonfint.
Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, det där är typiskt! När man äntligen får sova, så ska man vakna samma gamla vanliga tid iaf...
Det blev jättefint med fönstret, och korset var ju jättehärligt det också.
Kram
Marie

lottens vita och gröna sa...

hallå hanis vännen! läste här nedan om din hälsa, vilken härlig posé du intagit, med torr humor och boxaposé, det låter som du kommer övervinna allt, jag skulle vilja ge dig den varmaste kramen ....svisch..här kommer den!
du korset är underbart, och fönstret, jösse, så mycket fint du har! varmkram lotten

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Vad fint det blev med fönstret på bordet.Ska nog norpa ide`n.
Hoppas kräftskivan gick bra,med eller utan hakklapp:) Kram Viveka

Kristin sa...

Hej du! Jag har inte läst din blogg på ett, jag blev så ledsen att läsa att du är sjuk igen. Jag är reumatiker, det är en kronisk sjukdom som jag har haft nu i 7 år. Det är upp och ner, men man lär sig leva med det. Jag hoppas du blir bättre snart, att det bara är en dålig period just nu och att det går över snart! Det är så himla jobbigt att må dåligt. Men samtidigt (om man nu ska vara så krass att man ska säga något positivt om att vara sjuk) så uppskattar man den tid man mår bra på ett annat sätt. Men det är kanske en klen tröst just nu. Jag skickar i alla fall en massa styrkekramar!!!

Bordet med fönstret ovanför blev KANON!!! Så fint. Hela ditt hem är så fint så jag skulle kunna flytta in hos dig imorgon om jag fick!!!

Ha det nu bra och ta hand om dig!
Kram från Kristin

Lily of the valley sa...

Har en liten utmaning till dig, om du inte redan gjort den!?
Kram Lily