Bordet med lyxproblem & Vinst

Hos MiaMaria och hennes fantastiska blogg vann jag en söt ängel!
Det här fina kortet kom med och står nu på kökshyllan.
Den söta ängeln får bo i sovrummet.
Provade att ha den mot vitt men den kom inte riktigt till sin rätt ,
så mot en mörk vägg syns den.

Tack MiaMaria för den fina vinsten!
Jag ler varje gång jag ser kort och ängeln=))

Bordet är nu vitt...

Men inte pyntat.

Tycker om formen på bordet.

Men vad ska jag ha ovanför??
Fönster med krokar..

Eller ska jag spika upp mitt dokument??

Vad tycker ni?
Och ni som har bra syn,bortse från slipdamm..
Vilka lyxproblem!

Brukar inte bli speciellt personlig på min blogg men bryter mot den regeln nu..
Har känt mig lite nere en period pga hälsoproblem.
Blev svårt sjuk förra sommaren och är inte riktigt frisk än.
Mina lungkurvor(För den som har samma humor som mig,Nej,det är inte bröststorlek det handlar om,hehe)
har blivit sämre igen.
Så nu tar jag mediciner igen och har varit på Spirometri,
och väntar nu på fortsatt utredning. Igen..
Jag jobbar som vanligt,framför allt lever jag och skrattet och min torra humor finns kvar.
När jag började tillfriskna så var jag liggandes,klarade inte av att vara uppe och det var då jag upptäckte bloggland. Oj,vad det hjälpte mig att läsa och få se vad folk pysslade med.
Den inspirationen jag får i bloggvärlden är oslagbar.
Tankarna på taskig hälsa försvinner en stund och jag kan lägga fokus på det som gör mig glad.
Pyssel och knåp, och färg,massor av vit färg=))
Min familj och vänner får massor av konstiga projekt att skaka på huvudet åt och jag får njuta!
Så tack för att ni är så kreativa,skriver så fint om era liv och delar med er av tokigt och slugt!

Hälsan kommer att bli bättre men det tar tid.
Jag väljer att möta den här motgången med humor och boxarposé!
Jag har fått den stora gåvan att ha en fantastisk familj och underbara vänner att luta mig emot.
Och er..Vad mer kan man önska?

Stora kramen Hannis







28 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Åh tjejen...!
När jag var outgrundligt ledsen efter en del sorgliga saker hade hänt fick jag gå och prata av mig hos en samtalsterapeut. Bland de viktigaste sakerna som hon sa, viktigaste för mig alltså, var att det gäller att hålla fast vid det man tycker allra mest om, om man har något som man tycker om att göra mer än annat, för det är det som får en att kämpa på och till slut må bra igen. Så när folk undrar vad man håller på med så vet jag att jag gör det som jag mår bra av!

Jag röstar för fönstret. Bordet kändes så luftigt och smäckert så då tror jag att det passar bra med något nätt ovanför. Fast tavlan är ju himla snygg också!

Nu har jag satt igång med tygtryck, och himlarns var skoj det är. Madonna är nog snart klar - det behövdes många varv färg..

Tårtsmulan sa...

Nej men usch vad tråkigt och höra att du inte mår så bra.
Ta det lugnt och ta hand om dig ordentligt.
Hoppas att du fick en trevlig kryssning förresten :)

Bordet blev otroligt fint.
Tänk vad vitfärg kan göra.
Jag önskar att jag kunde måla men jag är så kass på och hantera pensel tyvärr.
Svårt val, både fönstret och dokumentet är så fina men jag tror nog att jag röstar på dokumentet.

Sköt om dig nu.
Kramar!

Tårtsmulan sa...

Glömde...GRATTIS till vinsten :)

Hem och Lycka sa...

Lider med dig, det är inte roligt att vara sjuk. Och många gånger skulle man behöva vara frisk för att orka kämpa. Mår inte heller bra så jag förstår hur tufft det kan vara. Skickar en stor KRAM och en varm tanke till dig.

Jättefint bord och fint med både fönster och dokument men jag tror jag röstar för dokumentet! kram!

Viola sa...

HEJSAN, TRÅKIGT ATTT HÖRA ATT DU HAR BLIVIT SÄMRE, VET INTE VAD DU HAR FÖR SJUKDOM MEN HOPPAS GIVTVIS ATT DU BLIR SNART BÄTTRE OCH ATT BLOGGANDET DÅ KAN VARA ETT AVKOPPLANDE TIDSFÖRDRIV, NÄR DET GÄLLER TAVLA ELLER FÖNSTER, DÅ SÄGER JAG FÖNSTER! HA DET DÅ SÅ BRA SOM DU KAN OCH KRYA PÅ DIG, MÅNGA KRAMA RFRÅN VIOLAN

MiaMaria sa...

Hej!

Men så tråkigt att du inte är riktigt bra.....gör det du tycker är roligt och får din vardag att lysa som solen....och ta vara på dig! En varm tanke till dig från mig!

Men så kul att du gillade din vinst hoppas att den sprider värme och glädje hos dig!

Och ditt bord blev ju så bra...det där med vilket som är bäst känner du nog själv efter ett tag....

Ha´det så gott!
MiaMaria

Jema Rose sa...

GRATTIS till vinsten!

Jag tycker nog att fönstret passar bäst...även om dokumentet också är vackert, men kanske lite för STORT att ha över det lilla bordet..!

Hoppas att du ska få må bättre SNART!!!

ROLIGT att du gillar mina collage..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Karin sa...

Men Hannis vännen, vad är det du säger. Jag hoppas verkligen det är något som kommer att försvinna!

Jag har så svårt att tänka mig dig som sjuk, du har ju en sån otrolig energi. Vet du att med den, din humor och ditt goda mod så kommer allt bli bra. Det är nog det allra bästa att ha ett gott "syke". Säger man så? Ett gott humör kommer man långt med, tror jag!

Nu har du ju fixat så där fint igen. Jag blir så inponerrad av dig!

Jag tänker på dig!
Många kramar
Karin

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilken fin ängel och sött kort du fått! Och bordet har du gjort så fint :) Jag röstar på att du ska ha fönstret ovanför bordet.

Jamen visst är bloggandet en ren glädje och energi/inspirationskälla, man blir så glad av alla goa tjejer och mysiga bloggar och tankar och ideér man får ta del av :)

Kramen!

Tidsmästarinnan sa...

Här kommer massor med krya-på-dig-hälsningar och omtanke till dig rara Hannis!
Det låter klokt och vettigt att lägga mest energi på det man mår bra av och tycker allra mest om. Så borde ju hela livet vara! (På sistone verkar det som att jag har fått lite "vad-gör-jag-av-mitt-korta-liv-funderingar"...)

För övrigt tycker jag att fönstret såg alldeles exeptionellt snyggt ut över ditt fina bord.

En stor varm kram!
Susanne

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Vad ledsen jag blir över att höra att du inte är pigg. Min lillasyster blev sjukskriven för några år sedan och har fått gå igenom en massa tester och dyligt. Jobbigt när man inte känner att man har orken.
Idag får hon arbetsträna och hennes passion är fotografering vilket vi i familjen gärna uppmuntrar. Försöker ha med hennes fina bilder ibland också. Man behöver ljusglimtarna när man har så mycket som tynger en.

Grattis till den fina vinsten, passade ju kanonbra hos dig.
Jag tycker fönstret skulle passa perfekt ovanför det fina bordet.

Sköt om dig, Hannis!
Kram.

Helen sa...

Vad tråkigt att höra att du inte är riktigt bra, hoppas att de kommer fram till vad som kan hjälpa dig.

Vilken tur att du upptäckte bloggandet annars hade vi ju missat din fina blogg!

Nygammalt sa...

Hej igen...herrgård säger du...låter bra det tycker jag. Ska nog eller måste nog snart sikta in mig på det också =) sååå synd *fniss*

Kram.

Vitbalansen - Helena sa...

Men Hannis! Så himla tråkigt att höra att du inte är frisk. Har verkligen full förståelse för om du blir neråt av det... Hoppas, hoppas att det snart rättar till sig så att du blir stark och pigg igen. Jag och juvelen håller alla tummar och klor vi har för dig!

Från det ena till det andra så blev bordet precis hur snyggt som helst - som vanligt när du har varit i farten :-). Jag tycker som Fröken Fräken att bordet är så smäckert att det nog passar extra bra ihop med det luftiga fönstret.

Stor krya på dig-kram från Helena

RANA sa...

Åh, vännen, jag hade ingen aning. Massor av styrkekramar till dig!

Utan att veta vad jag baserar det på, tänker jag spontant att det är en bra sak att du outar det på bloggen. (För mig kändes det i alla fall bra att inte spela käckare än jag kände mig.) Och så hör jag hur klok du är när du vill fokuera på allt sånt som får dig att må bra. Jag är så viss om att det är rätt väg att gå! Mer styrkekramar! :-)

Grattis till vinsten. Bra att DU vann!

Bordet blev jättefint! Nu ser jag att det är ett sybord. Hör du Princess of White, kan du inte komma hit och måla vårt fula köksbord+stolar (furu, blä) vita??? Så kunde jag mata dig med kakor och... och... *funderar febrilt* måla en gravid ängel-tavla till dig!!! :-)

Krackerleringsprylar?? Panduro har verkligen allt. Jag brukar köpa mina dukar och färger där, men DEN färgen har jag inte sett. ;-)

Vad för slags papper var det du doppade i te? Tänk om man skulle våga prova...

Och tack, vad gullig du är som säger så snälla saker om mitt måleri.

KRAMAR till dig! Hundratals!
Rana

Lockas lilla längtan sa...

Hej tjejjen!

Trist att du inte mår bra, men skönt att du ändå kämpar på och att du har ett så bra stöd från nära och kära. Det är halva medicinen sägs det. Jag höll på att förlora min mamma för åtta år sedan, det gav mig sådan insikt och en kraft att lämna ett mycket destruktivt förhållanden. Min mammas glädje över det var stor, så stor att hon vägrade ge upp fast läkarna bett mig och min pappa "planera" inför det som de ansåg vara oundvikligt. Mamma lever än idag! Starkare och friskare än många med samma diagnos. Hon är ett mirakel!! Kärlek är som sagt den bästa medicinen. Jag hoppas därför att det finns mycket kärlek runt dig...

Mitt skåp är ett gammalt ekskåp som husets tidigare ägare lämnade kvar. Det väger bly!! Jag tyckte det var ganska fylt, men praktiskt, så det fick ett lager färg. Inomhusfärg tyvärr sedan dess har det hamnat ute på altanen, på väg till tippen, men det passade bra där. Men det behöver målas om . Färgen hänger i stora flagor.. men det syns inte på bilden som tur är...

Jag röstar oxå på fönstret, med krokar på! Såg ett så snyggt på mässan i Taxinge...

Oj, det blev visst en lång och känslosam kommentar, hoppas det inte gjorde ngt.

Kram Veronica

Gammalt & nytt sa...

Å hoppas att du snart blir bättre!
Bordet vart så fint och jag röstar för fönstret.
Kram OCH KRYA PÅ DIG/Irene

Leva som jag sa...

Jag röstar på fönstret med krokar!! Dokumentet ser alldeles för stor ut för bordet, vackert bord!!!
kramar M

Gammalt & nytt sa...

Å tack!
Länka mig du,,så länkar jag dig..ler
Hm allt är dom söta dom små liven,men nu klänger dom i gardinerna och klättrar på soffan.
Skönt att dom snart ska flytta.ler
Kram Irene

Madeleine sa...

Ujuj att du inte känner dig så bra, extra kämpe är du som håller lågan upp då. Rätt inställning är en bit påväg även om det långtifrån gör en frisk. Hoppas det går åt rätt håll.

Alltid lika underbart att hälsa på hos dig och se alla fina saker som växer fram. Tycker dokumentet var jättefint! Vill ha ett jag med här hemma,undrar bara vart jag kan ha en ledig plats...
Tror det kommer bli toppen ovan bordet ditt! :)

Kramar

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Hannis gumman...ohhh så trist att höra... Men vännen så länge du har din otroliga humor, energi och din vackra människosyn... så ska du se att du mår mycket bättre! Ja positivt tänkande är rena rama dundermedicinen!

Bordet blev ju helt underbart i vitt och jag tror att det passar bäst med fönstret. Tavlan är nog för stor.

Så fina priser!

Skickar dig nu en STOOOOOR krya på dig kram!!!

Anita

Tårtsmulan sa...

Vet du...jag tar tacksamt emot alla tips och råd du har gällande målning :)
Jag är så dålig på och måla med pensel, avskyr alla oregelbundna penseldrag och rinningar som är resultatet när jag varit där och kladdat.
Jag vill så jättegärna lära mig :)

Kram på dig!!!

Tårtsmulan sa...

Jo förresten...din otroligt vackra hylla, som du har i badrummet, vet jag att du köpte på Fridas gård. Nu finns den tyvärr inte, vet du möjligtvis någon nätbutik som kan tänkas ha något liknande?

Kramar!

a home far away sa...

Hoppas att du snabbt blir frisk och att du inte har alltför mycket smärtor.

Från det ena till det andra, jag röstar helt klart på fönstret det är såå fint!

Ha en fin helg
Kram Gunilla

Tårtsmulan sa...

Hallå hallå!

Hur står det till?

Vet du vad...nu har jag beställt en likadan hylla i fil de fer som du har i ditt badrum :)
Jag kikade in på Fridas gård och tittade runt lite och hittade hyllan...en fanns det kvar och den norpade jag :)
Jag hoppas den blir bra i vårt badrum, jag tror att vi har ungefär likadana väggar med kakel till lite upp över hälften av väggarna.
Väntar med spänning :)

Kram!

Grindelunda sa...

Det är alltid så roligt och inspirerande att komma "in till Dig" i Hannis hem, och tröstefullt att Du känner humor, glädje och vänskap hos oss i Bloggland när vardagen inte är så lätt för övrigt.
Förstår att familjen är oerhört viktig!

Vilket gulligt kort och ängel Du visar. Bordet blev jättevackert också. Svårt att säga vad Du ska ha på väggen ovanför. Är övertygad om att Du får till det finfint.

Må så gott i helgen. På måndag bär det av för att plugga för mig igen.

kram kram från Gilla

Monkan sa...

Men stackare, det där låter ju inte alls bra. Vad ledsen jag blir för din skull. Om du blev liggandes efter att ha tillfrisknat… då måste du ju ha varit helt makalöst otroligt sjuk innan. Jag hoppas verkligen att sjukvården ser till att fixa till det här så att våran Hannis blir helt frisk. Usch vad jag rös när jag läste vad du skrev. Men jag tvivlar inte en sekund på att du grejar det här, du kan ju vara rätt bestämd :-) Skrika på fönster, vakta bord som du ska ha, osv. :-)

Men vännen vännen, det är ju du som inspirerar! Det är t.ex tveksamt om jag skulle börjat måla om jag inte sett allt som du gjort, framför allt det där sprillans nya toaskåpet som blev hopskruvat och sen hux flux shabby. Så det var ju självklart att det var vit färg jag skulle köpa, men stopp i galoppen, innan du blir allt för mallig ;-) så är det bäst jag berättar att allt som målas vitt inte kommer att förbli det. Men… det känns som att du smyger omkring här och säger vitt vitt mera vitt :-) En pall som jag målat men som inte skulle förbli vit är det ändå fortfarande, jag tvekar! Tänker att hmmm, den är ju väldans fin som vit… och tänk om det jag ska göra inte blir bra, då har jag sabbat en fin vit pall. Kan du titta bort en stund så att jag kan genomföra min ursprungliga plan? :-)

Bordet blev jättefint efter målning, som alltid :-) Jag tycker fönstret skulle passa bäst. Tavlan är verkligen superfin men jag tror den är för stor för den platsen, tror inte att varken bordet eller tavlan kommer till sin rätt då. Det märkligaste med ditt fixande är, jag fattar inte var du gör av alla sakerna! Inte nog med att du är målarproffs (ok, tar hjälp av katterna ibland), men du kan trolla också eller?

KRAM

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Så jobbigt det låter, lider med dig! Jag vet oxå hur det känns att vara där nere i avgrunden och må så himla dåligt. De är som sagt tur man kan glömma det för ett tag och ägna sig åt att kika runt hos olika bloggar.

Vilket fint fönsterbord du förvandlat med lite vit färg.
De blev fint med fönsterbågen hängandes över, de passar så bra där.
Men dokumentet är himla snyggt, hoppas att du hittar en annan fin plats åt det.

Ha de bäst!
Kramar från B