Strutar..

Tycker det är snyggt med strutar som dekoration. Sitter ofta och beundrar andras men har inte kommit mig för att göra några.
Men måste ju prova...Det började med en
.
Sen köpte jag kakpapper och då blev det flera=))

Dom får bo i min trälåda som har varit fjärkontrollslåda men nu heter strutlåda.

Tror faktiskt att den här lådan är det första jag visade på bloggen.
Gillar den svarta struten mest, har fastnat för svarta eller rostiga kontraster mot det vita.

Så här ser fönstret ut som ska bli skåp.
Började med att göra rent och dra ut spik,
nu när det är något renare så upptäckte jag att kittet rasar.
Så jag måste då kitta om så inte rutan rasar ut.

Men jag tror det kommer att bli bra även om det kräver lite mera jobb än målning.

Har haft besök från Piteå i helgen.
Mysiga middagar och lite vandring på stan. Härligt!

Kram Hannis

35 kommentarer:

sommar-rummet sa...

HEJ!
Kul att du kika in hos mig. Ser att du har mycke fint att visa, lycka till med skåpet. Ha det gott! KRAM

Viola sa...

Hej Hannis, härliga strutar blev det, så rara. Tack för att du hälsade på och som sagt ha en riktigt bra vecka, kram Viola

Lily of the valley sa...

Hej! Jag är också svag för strutar! Provade att göra några, men mina blev inte ens hälften så bra som dina! Jag gillar dina med kakpappret extra mycket! Ditt blivande skåp kommer att bli superfint! Kram Lily

Fransk inredning och mode sa...

Du har en supermysig blogg! Titta gärna in till mig Kramis Susanne

Kristin sa...

Mmmmm, så fint! Jag är väl som du var innan, har inte kommit mig för att göra några egna strutar men tycker andras är fina! Nu känner jag ännu större press på mig ;-)

Hoppas du har det bra i regnet (?), kram från Kristin

My Lovely Things sa...

jätte fina strutar och fönstret kommer at bli kanon bra..
ha det så gott..
kram anna

Levindas Värld sa...

Men se där vilka fina strutar du har gjort!! Är ju så roligt med småpyssel, men även stora med såklart!

Ska bli kul å se hur fönstret blir sen när det blir klart och färdigmonterat i skåpet.

Kramis!

Mamma C sa...

Jag har inte heller gjort några egna strutar. Kanske dags att prova. Skåpet kommer bli jättefint när du är klar med det.
Kram mamma c

Monkan sa...

Fjärrkontrollslåda, toppen! Jag har så länge o gärna velat köpa/fixa nån låda men inte vetat vad jag ska ha den till. Fjärrkontrollerna, lysande!

Sen, när jag eventuellt har tröttnat på det, då får jag också göra strutar för det var ju riktigt fint. Vad bra det passar ihop. Fönster som ska bli skåp låter spännande!

Jag var på Panduro idag och blev faktiskt lite arg. De hade fina lådor men... de var inte omålade, de var blåtonade/färdiga...! Panduro går väl ut på att man ska göra själv?! Jag vill ju ha en vitlaserad...

Min tavla... Det är inte mina typsnitt, de finns automagiskt :-) Gå in på Wordle och testa! Man får labba lite med formen, fonter o färger. Ett tips är att inte ha för få ord, då blir det glest och inte så fint. Och vissa fonter innehåller inte å, ä, ö...

Det går inte att spara ner som fil så jag tog en skärmdump och kopierade in i Photoshop och där la jag in en bild och suddade lite. Det är jättefint att ha bara ord också. Och vill man bara ha text så kan man säkert skriva ut direkt från websidan.

Jema Rose sa...

Jättefina strutar!!!

Jag har ett liknande fönster, men glaset har gått i kras dessvärre, synd med tanke på att det var från 1700-talet..!

Kram, Jenny

<3

MiaMaria sa...

Hej Hannis!!!!

Visst är det vacker med strutar och nu när jag ser dina skulle jag själv vilja göra några.....

Lycka till med skåpet!

MiaMaria

Grindelunda sa...

Ja den där nostalgiväggen var väl en aning ego i överkant, så den fick hänga med under fredagkvällen bara ;)

Kan förstå att Du haft julafton med alla de vackra gamla sakerna Du fick. Vilka fynd.
Och strutarna Du gjort var finfina de också.

Må så gott!
Kram Gilla

Atelje Annorlunda sa...

Visst blir det fint med strutar.
Skåp av fönstret ska bli spännande att se...första gången jag är här inne...många fina ting.
Kram Åsa

Vitbalansen - Helena sa...

Det var fina strutar du har knåpat ihop, och de gör ju sig himla bra i den före detta fjärrkontrollslådan. Men vad har du fjärrkontrollerna i nu, då? Det vill man ju gärna se, förstår du väl :-).

Ja, 16 timmar i fredags blev i själva verket 17 timmar. Jag var på en jobbresa till Skåne som varade från före sju på morgonen till halv tolv på kvällen... Gott att komma hem efter den resan, kan jag säga. I helgen har jag tagit det väääldigt lugnt - bara sovit, gått i skogen, målat möbler och varit på ett par loppisar utan att hitta något att hoppa högt över. Och nu är det den där eländiga söndagskvällen igen... Man borde vara ledig alla måndagar, för då borde söndagskvällsågrenen inte bli så jobbig :-).

Ha en uthärdlig måndag... ;-)

Kram från Helena

Leva som jag sa...

Strutar är så vackert!! Har gjorr också av tårtpapper, tycker det är så fint! Kramar M

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Jättefina strutar Hannis, kom och hämta något hos mig!//Kram Linda

Nygammalt sa...

Hej tjejen!
Vad härligt med besök, och vad fina saker du har fått också.

Gillar verkligen din strutlåda, både lådan och de fina stutarna.

Kram kram.

Inspiration i vitt sa...

Ja strutar är ju så härliga, dina var jätte fina.Själv kan jag inte få nog utav dom,gör olika strutar titt som tätt.
Ditt lilla fönster är såå fint blir så avis.Du får visa det sen när det är klart.
Kram/Ingela b.

Hemma hos Klara... sa...

Vad kreativ du är!! Blev ju jättefint! Kul att få göra ett skåp av fönstret, det är något som jag drömmer om att få göra nångång.

Ha en bra vecka!
Kram Helena

In my house sa...

Tänk att jag aldrig har varit här inne och kikat,,, man tror att man hittar hem till de flesta,, men de finns MÅNGA bloggar,,, din va ju jätte ljuvlig =)

Kram josse

a home far away sa...

Vad kreativ du är, fixar och donar med skåp som ska bli fönster och stutar här och var:_

Ha en fin dag
//Gunilla

Hem och Lycka sa...

Så många fina strutar du gjort! Och spännande med fönsterskåpet, har också tänkt att göra ett sånt nån gång av ett gammalt fönster jag har. kram!

Sandkorn och sötvatten. sa...

Oj vad många strutar du knåpat ihop, är så perfekta att fylla med saker som gåbort-present. Dina var väldigt vackra, jag får inte samma fina form på mina.

Skall bli jättekul att se skåpet, vilken smart idé! Den som jobbar för nåt gott...får ofta göra lite mer, men ack vad fint det brukar bli i slutändan.
Kram!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej pysseltjejen!!

men vilken kreativitet.. undrebar strutar!!

Kram A-C

Fröken Fräken sa...

Vad snyggt det blir med svart till, det gör liksom att det inte blir för gulligt, och så blir det vitare så mycket vitare. Hur går det med dina tomma ramar förresten? Jag har målat lite ramar vita och tänkte sandpappra på vissa ställen för att få liten sliten effekt. Men eftersom jag inte hade något sandpapper hemma, så ställde jag bara upp de tomma ramarna på tavellisten för att få undan dem. Och det blev inte så pjåkigt, så de kanske förblir tomma....

Tur att sakerna fick komma till ett "bättre" hem då där de verkligen uppskattas. Ibland ser man ju folk som slänger sådant som man själv skulle betrakta som guld och det riktigt svider inom en...

Ha en härlig kväll!!! Här blir det mycket thé i regnrusket.

Lockas lilla längtan sa...

Strutar är så gulliga på något vis. Dina blev väldigt fina!

Kom och hälsa på hos mig, jag har en glad överraskning till dig!

Kram Veronica

RANA sa...

Hej Hannis!

Haha, nu fann jag dig. Via Lotten - där du sa att du funnit mig. Jag är tillbaka i bloggvärlden efter en lång semester, och nu äntligen fick jag möjlighet att leta upp och läsa din blogg.

Du skriver så fint och visar så mycket vackert. Här blommar minsann kreativiteten! Du kan, du. :-D Jag ska titta mera snart.

Jag har läst ditt mejl igen. Tack. Med det gjorde du en medsyster riktigt rörd och glad.

Kramar, Rana

anna sa...

Hejsan!
Jag hoppas att din sommar har varit bra!Och jag kan åkså se att du är lika flitig som vanligt att skapa granna saker!Jag har en sak till dig på bloggen min!Kram ifrån Anna på Memricahouse

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Ja visst är det kul med strutar..hade rena rama manin i höstas/julas *hihi*

Vad spännande med fönster-skåp..det brukar bli bra så jag är säker på att ert blir det med =)

Kram
mia

Millas hem sa...

Håller med...vill också ha mörkt till det vita! Allt kommer fram bättre då!
Strutarna är jättefina!
Kram Camilla

Levindas Värld sa...

Hoho!!

Du har nåt att hämta hos mig, kom in får du se :)

Kramis!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det har ju visat sej nu att du är en hejare på att fixa till fina strutar! Kanonfina!
Kram
Marie

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Söta strutar du tillverkat =)
Jag har helt kommit av mig med målandet, fast det gör inte så himla mycket, kan ändå inte använda sakerna då de är för trångt i lägenheten, å än ska vi ju inte flytta till huset.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Benita

Helena/ Franska Liljan sa...

Hej Tjejen!
Varmt TACK för bröllopsgratulationen du lämnade på min blogg! Jag blev så glad!!

Men Ohh vad mycket fint du pysslat med dessa veckor jag varit bortrest!!! Visst är svart en snygg kontrast till det vita?!? Det tycker jag oxo!!!

Skådebröd? Mmm, skulle passa toppenbra i en av mina glaskupor. Hoppas du visar bilder och recept!

Kram kram Helena/franska liljan

Magny sa...

flott!!! nydelige bilder....
kram ,magny