Loppis

Applåderar inte min loppisäventyr sista tiden direkt.
Många har fortfarande semesterstängt men hittade äntligen en pigtittare som jag dessutom lyckades pruta ner 70:-
Killen skulle ha 170:- men vi slutade på en 100:ing jämnt.

En till mandelkvarn hos Röda Korset

Handdukar från samma ställe.


På den här väggen i köket där dokumentet hänger sker just nu en liten förändring.

Så nu ska jag hitta nått nytt ställe för dokumentet...

Inspirerad av Cecilia Vita Tankar som delade med sig av ett bra recept,
började jag i går att baka, vilket inte händer allt för ofta nu för tiden....
Och när jag väl bakar, vad bakar jag?? Jo,Skådebröd..
Luktar gott,ser gott ut men går inte att äta.
Men det kommer att bli rysligt fint som dekoration =))

Kram Hannis

18 kommentarer:

Jema Rose sa...

Jättefina saker du köpt! Jag har en likadan mandelkvarn..!

Tack för din kommentar på min blogg!

: )

Kram, Jenny

<3

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hallå hannis...tack för dina fina ord...synd att man inte tar åt sig så lätt, bara!

Du, det var ingen höjdar-komplmang du fick , inte! Går ju an att skratta åt det nu..men snacka om att man skulle känna sig gammal...*s*

Fin, fina loppisfynd du har gjort!

Jasså, du har provat på skådebrödet..har tänkt jag med, men inte kommit längre än till tanke än...du måste tala/visa om sen hur det gick!

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

JAg kan inte direkt skylla på lågsäsong vad gäller loppisfynden. Ibland är det nästan tur att loppisställena bara har öppet medan jag jobbar, för annars skulle jag väl släpa hem hur mkt som helst!

Aha, vad ska ske på väggen? Jag gruvar mig alltid för nya spik- och borrhål så det brukar ta ett tag innan jag nämns hänga upp något. Men nu har jag fått upp både hylla och tavlor ovanför pysselbordet.

Provhängde upp gardintyg nummer 1. Men det kändes lite väl mörkt, eller så måste jag vänja mig... får fortsätta att prova mig fram...

Köpte vattenbaserad bets, sådan man blandar till själv. Och det beror ju lite på träet vad det blir för resultat. En korg blev mer blåsvart. Iofs snyggt, men inte riktigt som jag tänkt mig. En annan korg blev ganska svart, och två andra korgar blev slitet grå som planerat...

Kannor och karaffer sa...

Åhhh hej vännen - har varit borta från bloggen ett tag av förklarliga skäl - men oj vad mycket du hunnit med - som vanligt full med energi. Såg din mandelkvarn - du har bra smak - jag hittade för inte så länge sen en sån också..hihi. Skrattade gott åt det du skrev om bakeriet - om du bara visste vad jag känner igen mig - mitt matbröd är potentiella mordvapen.

Härligt att läsa att du har haft det bra - det har jag också och semestern kommer nu att avslutas med pricken över i:et - medeltidsveckan på Gotland. Sen ska jag visa mina loppisfynd som jag gjort i södra Sverige under smekveckan. . .

Ha det gott vännen - åhh vad skönt att vara tillbaka igen !

kram Ann

Mamma C sa...

Det var mycket fint du köpt. Såg skådebröd på en annan blogg. Det är fint.
Kram mamma c

Inspiration i vitt sa...

Vad bra att du är så duktig på att pruta,själv är jag lite dålig på det.
Fina fynd du gjorde.
Kram på dig/Ingela B.

Anna sa...

Jasså det blev skådebröd...haha!! Säkert fint att kika på men synd att du inte kunde mumsa lite också nu när du väl tog dit an bakningen :)

Ja visst är det charmigt med trådrullarna med spets på, är så glad att jag hittade dem för 10 spänn st - vet att det är ett superfynd!! Är ju skitdyra på Tradera!

Köpa hallon går väl lika bra det, jag brukar inte direkt vara ute och plocka själv jag heller så ha ingen panik *fniss*

Imorgon ska jag väga dit C och se vad frakten blir. Mejlar dig sen :)

kramen!

Petra Bloggar sa...

du fyndar då jämt! fina du! :D
pussåkram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja det var längesedan jag bakade något också... Får sån väldig lust ibland när jag är på jobbet, men sen när jag kommit hem, så har lusten försvunnit... Så då får jag vara brödlös...
Kram
Marie

Karin sa...

Hej Hannis!
Nu äntligen har jag lite tid att blogga. Hoppas allt är bra med dig, och du har varit igång som vanligt ser jag. Dina fynd är otroliga.
Jag fyndade också en massa handdukar i Dalarna. Priserna där var lägre än vad vi har här kring Stockholm, men jag var ute och åkte i Söndags och hittade tre stycken loppisar som jag aldrig sett förut!! Ska tillbaka och "rota" mer minsann. Den ena är nog riktigt bra om man har lite tid på sig (mycket skit).
Hoppas du får en bra vecka trots regnet!

Många kramar
Karin

Vitbalansen - Helena sa...

Men vad duktig du är som kunde pruta ner den fina pigtittaren så mycket! Hur gjorde du? Du kanske kan ha en liten prut-skola (det ordet såg väääldigt konstigt ut i skrift...) här på bloggen? Jag är urdålig på att pruta och tar gärna emot tips :-).

Och soffbordet blev ju kanonfint! Kul med de fyrbenta medhjälparna :-). Justus-stackarn har blivit helt ointresserad efter allt mitt målande - han kommer inte ens ut i köket och kollar vad jag håller på med när jag börjar med något nytt. Förmodligen känner han färglukten där han ligger i soffan eller sängen och tänker att "jaha, nu var det dags igen och då åker väl mina matskålar ut i hallen som vanligt." Typ.

Ha en bra vecka även om det nu regnar "katter och hundar"!

Kram från Helena

Monkan sa...

Vilken tjusig spegel, kan man gissa... att den ska få genomgå ett litet färgbyte? :-) Vilken prutning du, inte illa!

"Proffsig på att fota", du är ju för rar. Nja, hellre än bra är det nog... Eftersom jag är med i massa fototeman så kikar jag ju i en himlans massa "fotobloggar" och jaa du... det finns proffs här i världen. Men jag gör så gott jag kan :-) Det skulle vara himlans roligt att få prova på en systemkamera nån gång och jämföra.

Jodå jag har hittat fler saker att måla. Det där med betsning blir ju inte riktigt som jag vill... Jag vill ha tunn vit färg men träet bara lyser igenom, trots fjärde lagret, och ger det hela en lätt rosa ton... Men jag kämpar på :-)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så fina loppisfynd! Vad bra att du kan pruta, fy det vågar jag aldrig...fast man har ju god lust!

Ja dom där skådebröden är så fina.

Kram Anita

Lockas lilla längtan sa...

Klart man ska pruta! Då kan man ju köpa ännu mer fint.. om man vågar vill säga, (jag lyckas ibland.) Jag funderar oxå på skådebrödet.. jag antar att du berättar hur det blev....
Kram Veronica

Lilla Trollbacken sa...

Härliga fynd som vanligt. Ska oxå baka skådebröd, passar ju bra i detta tråkväder!
Kram
Gabrielle

Lily of the valley sa...

Hej Hannis!
Jag har fortfarande semester, börjar arbeta den 18/8. Visst är hennes smycken underbara :)

Så mycket fint du har med patina och vilka loppisfynd du gjort. Jag gillar din mandelkvarn och pigtittare. Det har inte blivit så många loppisar för min del i heller. Bilen är på verkstad....

Skådebrödet ser läckert ut! Tack för tipset! Ha de gott! Kram Lily

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Åh vilka fina fynd du har gjort!

Vad spännande med skådebrödet! Jag har också ett recept..har velat baka skådebräd ända sedan i maj då jag var på Honning og Flora...men inte kommit mig för ännu..hoppas du visar ditt sen :)

Kraaaam
Mia

Grindelunda sa...

Hej hej!
Ja, du må tro vi hade det skönt på semestern. Längtar redan tillbaka, men det är bra gott att vara hemma också.

Du visar en massa spännande bilder i vanlig ordning. Bordet blev jättefint i vitt. Sen visar du en massa vackra ting med patina. Det ger en sån själ till möblerna tycker jag.

Må så gott så länge.
Kram från Gunilla