I bland går det åt skogen...

Kommer hem glad i hågen bara för att upptäcka att det som såg ut som en liten fläck i går, ser ut så här ...
Och att det är fullt av rinningar från taket.
I morgon kommer dom och ska kolla upp vart det kommer i från.
Känns som att jag precis blivit klar i köket.
Ska jag börja om nu??

Sen börjar jag med skåpet. Borde ha tänkt efter före...
Det gick åt skogen fullständigt. Rutan sprack!!

Där borde jag ha givit upp men nope.
Slutsumma: En finger som numera har en grop i sig och för tillfället inte vill sluta blöda.
Knogar som ser ut som att jag varit på boxningsmatch.
Jag har ett rätt hett temperament när det vill sig=))
Så på huk har jag suttit med blödande fingrar,
svidande knogar och skrikit åt ett skåp som ändå inte fattar vad jag säger.
Hur smart är det??
Tur att ingen skulle mäta mitt IQ just då
Men nu har jag givit upp för i dag!

Och då kom humörhöjarna:
Av Linda har jag fått Awarden nedan.
Jag har fastnat hos Linda av flera anledningar,
Vacker heminredning,fina bilder men mest för att hon skriver så otroligt bra,ärligt
och med empati. Hon är modig den tjejen!

Jag har även fått den av Levinda
Hennes pyssel och fart fullständigt knockar en!!
Kikar in där om inte varje dag så ofta.

Den här utmärkelsen skickar jag vidare till alla i min länklista!
Ta den med er!!Den ska alla ha!
Tror att den ursprungligen kommer från Tammy
(Anna,rätta mig om jag har fel)
Syftet med utmärkelsen är att sända lite kärlek till de kvinnor som gör din dag,
som lär dig nya saker och som lever sina liv fulla av generositet och glädje!
Och det gör NI!

Den här har jag fått av Veronica
Hos Veronica får man njuta av mormors skatter,renovering av toa och badrum som blev helt otroliga.Hon bjuder på sig själv och hon bjuder på skratt.

Den här skickar jag vidare till
Linda för att du skriver som du gör helt enkelt!

Rana Av en händelse ramlade jag in på hennes blogg.
Jag blev så fast att jag läste den från början. När jag var klar hade hela kvällen gått.
Jag skrattade,grät och rös om vartannat.

Lily Min vän som trivs bland blommor!Och målarfärg,katter och lyktor.
Glädjespridare för mig!

Karin Mjukhet,Värme,kreativitet och beslutsamhet finns hos henne.

Och nu,är det goda humöret tillbaka!
Men skåpet får vara en dag eller två...
Kram Hannis

21 kommentarer:

RANA sa...

Åh, gumman!

Åh - för det dumma jäkla skåpet och för blod och vatten som rinner. Aaaarggh! Hoppas det fixar sig!!!

Och åh - för utmärkelsen. :-D Jag är jätteglad för dina ord. Tack min vän!

Rana

Mamma C sa...

Åhh, vad jag tycker synd om dig. Hoppas det inte är någon stor sak med taket. Så synd med skåpet oxå. Förstår att du blev ilsk.
Kram mamma c

Lilla Blanka sa...

Hannis, goa vän..här kommer en JÄTTEKRAM i cyberformat!!!

Åh fy vad tråkigt när det blir sådär...hoppas det inte är nåt allvarligt med läckan och hoppas även att de kropsliga skadorna läker snabbt..nä vad tråkigt...här kommer en KRAM till..och GRATTIS till awarderna!!!

// Mia

timelesshome annika sa...

Hej hittade dig via karins blogg.
Kul att finna nya "vägar".Jag tycker att du skall göra ett nytt inlägg med redan använda fina köks hylle bilden.Den är så fin. Om du kommer till min blogg så förstår du.
Kram Annika

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh tack så mycket Hannis,gud vad go´du är! Hoppas dina knogar värker mindre nu, och att morgondagen din blir lite bättre! Även om inte skåpet förstår vad du säger, så kan det vara skönt att få häva ur sig all ilska....sen får vi hoppas att det inte är ngt allvarligt m fläcken...

Vram kram Linda

Sandkorn och sötvatten. sa...

Men stackars liten! Ajaj, all otur i ett och samma projekt! :( Hoppas det ordnar sig och såren läker, ajaj.
Hoppas det inte är nåt allvarligt med taket och att skåpet tar till sig av all kritik och bättrar sig betydligt nu när det orsakat så mycket onda!

Tänder ljus för fullt här hemma, kan rapportera att clean cotton doftar underbart! Sitter och håller andan (för att nollställa näsan) för att sedan dra in djupa andetag, luktar SÅ gott! Sambon tycker dock jag är tokig när jag sitter och pustar...inte i klass med att prata med skåp men inte helt normalt heller. *ler*
Massa kramar

Leva som jag sa...

Stackars dig!! Hoppas att det går att fixa på något sätt!
Önskar dig en skön dag
kram M

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken otur med skåpet och väggen....

Tur att dina utmärkelser fick dig på bättre humör.....

Ha´en bra dag!
MiaMaria

Anonym sa...

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Hannis...stackars vännen! Vattenskada och glasrutan så trist... men det värsta var ju att du fick göra dig illa!!! Ja en olycka kommer ju aldrig ensam.

Grattis till alla utmärkelserna!

STOR KRAM till dig gumman!

Anita

Vita ljuva tankar sa...

Aj vad dumt det blev! Dumma skåp! Synd att det inte förstod vad du sa ;-)
Hoppas att det inte är någon större vattenläcka. Inget kul sådant där.
Hoppas att lilla fingret läcker bra med.

Kram på dig och bättre lycka!

Vitbalansen - Helena sa...

Men nej, vad trist med både läckan och det usla skåpet som inte ville det du ville! Ibland kan man ju inte bli annat än f-bannad på saker som inte går som man har räknat ut att de ska göra. Hoppas att fingret känns bättre nu, och att skåpet har "made its statement" och blir lite medgörligare framöver. Läckan - ja, där får vi väl bara hålla tummarna att det inte är så farligt som det ser ut.

Kram från Helena

Lily of the valley sa...

Usch! Vad tråkigt! Hoppas det inte tar så lång tid för dem att fixa läckan! Vilket djäkla blivande skåp! Jag hade också blivit ¨*~\*~#
ilsken! Känns lite bättre när man fått ur sig det! Det kommer att bli superfint när du är klar med det :D
Grattis till utmärkelserna! Det är du verkligen värd!
Tack för dina fina ord! Dito!!!:D))))Du gör mig så glad vännen:D))) Många kramar

Fröken Fräken sa...

Ja, då ska jag inte klaga. Visst är det förbålt, att olyckor aldrig tycks komma ensamma?! Vet inte om det är för att man är ledsen och inte är uppmärksam och så går något annat åt skogen.
Den där väggen får vi hoppas att du får fixat snabbt, är det vattenskador så räknar t.o.m min hyresvärd som att de är akuta och ska åtgärdas raskt! Och det blir nog ordning på skåpet också.

Just nu har jag ingen pysselenergi, men jag känner att jag bara måste få pysselrehabilitera mig i helgen efter denna jobbiga kursvecka som jag inte alls var beredd på..

Hoppas det känns bättre!

Levindas Värld sa...

Nämen fy vad trist!! Glaset i fönstret sprack och det läcker i väggen eller nåt... Stackars, stackars dig, sicken himla otur du har nu..

Skickar med en kram och hoppas den ska göra dig liiite gladare :)

kramis!

Monkan sa...

Men vad mycket otur du haft. Stackars finger och knogar! Och vad jobbigt det är när skåpen inte fattar vad man säger! Fast du skriker. ;-) Men vad bra att det kom lite tröstande utmärkelser, grattis gumman och hoppas det onda i händerna går över fort.

Vad kul att Torky-”trenden” sprider sig :-) hoppas bara hon har en sån gammal som jag har, för de nyare ser svårare ut att fixa tycker jag. Men det går säkert att måla också, med vit färg :-)

RANA sa...

Hej igen goding. Hoppas den här dagen avlöpte bättre än gårdagen.

I alla fall. Nu har jag länkat dig. Det var väl okej?

PoK, R

anna sa...

Ååå vad tråkigt!hoppas att det löser sig!tack för din titt hos mig!Ha en trevlig helg//Kram anna

Kristin sa...

Hej du, ja ibland känns det som om hela världen är emot en, inget blir som det ska och man fattar inte hur man kan ha så mycket otur! Men du, det vänder!!!

Grattis till dina fina utmärkelser! Hoppas du mår bättre nu!

Kram skickar jag till dig
/Kristin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk så det kan gå! Det var inte så att skåpet skrek tillbaka till dej? Eftersom det var en spegel, tänkte jag, hihi...Hoppas att allt löser sig iaf.
Grattis till din utmärkelser!
Kram
marie

Karin sa...

Hannis!
Vilken otursdag, som ändå slutade lite bra! Hoppas det går bättre med skåpet nästa gång. Själv gjorde jag något riktigt klantigt idag. Jag hittade min gamla kakburk häromdag som glaset gått sönder i. Jag åkte in till glasmästarn i strängnäs med ett annat gammalt glas som dom skar till. Tror du inte jag spräckte det när jag skulle sätta in det. nästa gång tar jag nog med mig burken och frågar om dom kan sätta dit det på en gång! Ja vad gör man, ibland blir det bara tokigt.

Men tusen tack för att du gett mig en utmärkelse, jag blir så glad. Du är ju en av mina favoriter, hos dig blir man alltid glad och full av inspiration.
Ta nu väl hand om dig vännen och vi ses snart!
Många kramar
Karin