Hyllor...

Ni är så gulliga!Med era hejakommentarer!
Glad blir jag,
inte så många som tycker att ett gammalt fönster är något att bli sur över
men ni förstår =))
Har beställt en ny ruta och dessutom så har jag börjat skrapa färg så nu börjar det likna nåt.

Fick en utmaninga av Annika med bloggen Timeless home
En helt ny blogg för mig men så mycket fint att titta på.
Utmaningen går ut på att visa en kökshylla med något man tycker extra mycket om.
Tänkte först att jag har ju nyss visat mina nya hyllor men kom på att jag har flera...

Min ena tallrikshylla ,
och det jag tycker speciellt mycket om här är flaskorna som kommer från min gammelmormor.
Visst det är "bara" flaskor men hon har haft dom och dessutom sparat dom.
Hon kastade aldrig i onödan den damen!

Kaffekvarnen som är en gåva från en mycket nära kär vän.
Hon hade den i sin ägo.
Jag ville ha den men insåg att jag inte skulle få den och sen till en födelsedag,
ja då låg den i paket till mig. Den kommer aldrig att göras om.
Kaffekvarnen har även den hängt med i många flyttlass och klarat diverse utrensningar..

Anta ni som vill!Finns ju en hel del kökshyllor ute i bloggvärlden=))

Vattenläckan, ja vad ska man säga...
Det läcker från taket,
hyresvärden kommer att fixa det för stunden då det snart (inom två år...)
skall till en stor renovering i området. Skratta eller gråta??Jag skrattar!

Utrensning pågår.
Har en så vacker hylla i mitt badrum ,
men brist på plats gör att den blir överbelamrad och inte syns.
Slut på det nu! Där ska bli fint igen!

Kram Hannis

23 kommentarer:

Hanna sa...

Men så du gör med fingret och hela handen. Aja baja fröken !
Vet du, jag har också ett himlans humör. Har liksom inte tålamod när det gäller att få ordning hemma.
Ja, jag är nöjd med lampan ska bara komma på hur jag ska göra med sladden. Tror det blir en svart istället och försöka fästa upp den snyggt på ena stativ-benet.
Men hallå, fastighetsägaren måste ju fixa i ditt kök. Ta kontakt med hyresgästföreningen i Uppsala. Jag lovar, de hjälper dig absolut.
Jag såg på Blocket att du ska sälja ditt röda bord, synd att jag inte har plats. Många kramar i regnet/ Hanna

Lockas lilla längtan sa...

Visst är det vackert med glasflaskor och har de en historia blir de bara vackrare..

Du har en likadan kaffekvarn som jag har!! Så läckert!

Det är inte kul med läckande tak, min kompis har haft en läcka ovanför fönstret i sitt vardagsrum i säkert två år. Du kan ju gissa hur hennes parkett ser ut vid det här laget, för att inte tala om fönsterna och balkongdörren. Om det regnar måste hon lägga ut handdukar för att vattnet inte ska rinna iväg på golvet. Helt jäkla sjukt! Jag ger dig samma råd som hon fick. GNÄLL och bitcha ordentligt om det behövs! Det finns betydligt värre ragator som hyr av hyresvärden....!!

Stora kramen
Veronica

Lockas lilla längtan sa...

Ops! Så det blev! Jag menade naturligtvis inte att Du var en ragata...=)
kram

Fröken Fräken sa...

Känner igen det där, min pappa brukar ofta skaka på huvudet åt mina fynd, men sedan brukar han faktiskt ändra sig när han får se slutresultatet...

Åh vilken fin tallrikshylla, önskar att jag också skulle hitta en men det verkar aldrig finnas... buhu..

Åhlens här är för det mesta toppen, flera gånger har de tex tagit hem tyg till mig bland annat :-) Blev inte köpt något där idag, jag hade bråttom till ÅVM juh! Men imorgon kanske det blir något.

Viola sa...

Hejsan, en underbar tallrikshylla du visar, så vackert med vita tallrikar och gamla vackra ting som man gillar. För två år sedan hade vi en vattenläcka i vårt vardagsrum Det var avstängt i två månader innan dom fick ordning på det och detta var ingen höjdare kan jag lova. Du är det OK att jag länkar din blog. Vill inte glömma bort den så jag vill gärna ha den med på min lista, höra av dig så jag vet, Viola

Frida sa...

Hej! Tack för titten hos mig och grattis till dina utmärkelser! Vilken underbar hylla. Gillar verkligen flaskorna förstår att du är glad för dem det är något extra när det kommer från en släkting.
Kram Frida

Levindas Värld sa...

Åh vilken ljuvlig kökshylla du visar! Älskar kaffekvarnen också, den är så charmig :)

Angående min hallhylla där skohornet hänger så har jag inte pysslat ihop påsen samt struten som hänger där, de har jag vunnit på Tradera :)

Tror jag ska anta den här utmaningen jag också, får ta det imån kanske, håll utkik framöver :)

kramis!

lottens vita och gröna sa...

nä fy vad hemskt, vattenläckage har jag ibland mardrömmar om...när vi gjorde om i köket och bröt loss bänkar så hade vi en stoooor vattenskada där under, det blev fläkt hela den sommaren och köket blev typ 3 mån sent...du till nåt vackrare..din kökshylla, sååååå fin, och kaffekvarnen är ljuvlig där den står!
varmvarmkram och lycka till med vattenmankemanget, lotten

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Men så fim tallrikshylla...och vackra saker på....

Vad tråkigt med läckan hoppas att det åtgärdas snabbt......

HA´en bra fredag!
MiaMaria

Mamma C sa...

Mycket fin tallrikshylla med gamla fina saker på. Så tråkigt att det var en läcka. Hoppas det inte blir allt för dyrt.
Kram Mamma C

Monkan sa...

Mormor, som aldrig kastade nåt. Är ni släkt möjligen ;-) Kaffekvarnen är jättefin och passar fint ihop med flaskorna.

Jag har en liten sak till dig i min blogg :-)

Kristin sa...

Hej hej! Vilken fin hylla och vilka fina saker som stod på den! Jag kanske antar utmaningen jag med!

ha nu en bra helg och håll fingrarna i styr så du inte skadar dig mer!

kram Kristin

Fröken Fräken sa...

Ja, alltså, det beror hur det låter! ;-)
Vad jag menade var att de har ibland stora metallkorgar där de lägger saker som inte går att sälja eller som de tror att ingen vill köpa och så får man ta gratis därifrån. Det kan ligga lite alla möjliga saker där. Bäst är när de, efter att ha haft sommarstängt i butiken och fått in mycket i inlämningen, har stora lårar ute på gården med krukor som är gratis! Ibland är det korgar som är gratis i också!!

Lily of the valley sa...

Jag gillar glasflaskor, extra kul när de tillhört någon av ens nära o kära. Härligt att hon aldrig slängde något...Jag blir alltid lika förtjust när jag ser tallrikshyllor samtidigt som jag skäms lite för att jag aldrig blir färdig med min.
Ha en härlig helg
Kram Lily

Petra Bloggar sa...

jag vill också ha en tallrikshylla! det ser så mysigt ut! och trist på fönstret hörrö, men OJ vad det kommer att bli bra det slår jag mig i backen på!

KRAM

Leva som jag sa...

Fin tallrikshylla med fint innehåll!!
Ha en trevlig helg
kramar M

My Lovely Things sa...

Fy va trist med vattenläckan..hoppas att det blir åtgärdtat snabbt..

trist med rutan med..
jag har pajat ett fönster när jag fixadeinför fotograferingen i rtabatten..inte kul 1600 kr fattigare snart..

men ja, ja..det ordnar sig alltid..

din tallrikshylla är så fin..
ha det så bra..
kram anna

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh så jobbigt med läckor, men var glad att du slipper bekosta kalaset själv då...;)

Din tallrikshylla är såå fin, och visst är det roligt att ha dessa skatter från våra kära mor och far-föräldrar?!

Hoppas du får en trevlig helg!

Kram Linda

Fransk inredning och mode sa...

Väggljusstaken är fortfarande till salu...Vilken fin blogg du har! Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Jag gillar din positiva syn på saker och ting, det är rätt att välja att skratta åt eländigheter som läckan som hyresvärden åtgärdar inom 2 år :) Skönt att ni hyr i alla fall, då är det ju "hans" problem om han väljer att avvakta med åtgärdandet. Fast det är synd om er som får bo med det så klart..hoppas det inte är mer än lite fläckar.

Din hylla är jättefin, och så är det ju extra roligt när man fått saker från en släkting sådär..det blir värt mer på nåt sätt.

Kraaaam
Mia

Karin sa...

Hej igen!
Ville ju säga att du har det så fint på dina hyllor och hos dig också!
Hoppas du har en skön helg!
Varmaste kramarna
Karin

Madeleine sa...

Jo absolut!Trodde inte ljusen skulle dofta å gott som de gör men ojoj! :)

Vad tråkigt men taket, man funderar om de som äger fastigheten skulle vilja ha det så i sitt kök? Hmm.

Din tallrikshylla är verkligen så vacker! Personligt och fint att ställa upp flaskor med massa minnen på. Min farmor hade en liknande kvarn, de är så häftiga, lyckans du som har en egen. De går inte av för hackor. :)

Vad är de för tallrikar du har i hyllan, påminner om ikeas arv men det ser ut som om de är snirkligare runt kanten? Väldigt fina!

Men hoppas verkligen att det skall ordna sig med taket, var hård och tjata och gå gärna genom hyresgästföreningen, de brukar det röra på sig.

Kramar

Inspiration i vitt sa...

Stackars ditt lilla finger,hoppas att du har repat dig.
Din hylla är väldans fin och vackert porslin har du ställt i den oxå.
Vilken tur att de gamla spar lite i bland.
Kram/Ingela