Väldigt lite pyssel

Den här utmärkelsen har jag fått av goa Lily, Karin, och Pyssla och syssla
Tack ni gulliga för den!

Har sett att den cirkulerat hos en del och har inte en aning om vem som fått den.
Men jag skickar den till alla i min länklista!

Köpte en tvålkopp på Ambience.
Var nästan tvungen att göra ett snyggt omslag till tvålen.
Dock kan det bli besvärligt för gästerna som ska tvätta händerna
(Och för mig också förstås)så jag måste försöka hitta några finare tvålar=))

Kolla kakelfogarna. Får bara inte bort kalket,nån som har nått tips??

Eftersom att jag är en badare av stora mått mätt(nästan varje dag)
så blev jag inspirerad när jag såg att flera bloggare gjort eget badsalt.

Gjorde två flaskor med badsalt av ros och en flaska med badsalt och Lavendel.

Flaskorna är nog tänkta som saft/mjölkflaskor men jag tyckte dom passade i badrummet.

Ja vad ska man säga..
Har gått in i total semester anda, det gäller även på pysselfronten känns det som.
Tar dagarna som dom kommer, mycket i böckernas värld.
Spännande deckare,böcker om betongpyssel och snickeri.
Vad som ska bli av det har jag inte den blekaste om men alltid lär man sig något=))

Kram Hannis

25 kommentarer:

Anna sa...

Vilken söt tvålkopp du köpt, och den vackert inslagna tvålen gör sig ju perfekt där!

Grattis till utmärkelsen förresten, va roligt :)

Angående kaklet finns det ju speciellt kallkbortagningsmedel i olika märken, på de flesta ställen som säljer rengörinsmedel. De brukar vara rätt bra men det är väl olika på olika märken förstås.

Härligt med egengjort badsalt, ser så charmigt ut i de genomskinliga flaskorna.

Kram!

Jema Rose sa...

GRATTIS till utmärkelsen !!!

SÅ fint du har det i badrummet, verkligen vackert..!

: )

Kram, Jenny

<3

Millas hem sa...

Hej!
Fint allt du visar!

Ett tips:
Det finns en penna i färghandeln som man kan fylla i fula fogar med, och jag tror att det finns i vitt och i olika gråa nyanser!

Kram Camilla

En Doft Av Lavendel sa...

Hej du goa bloggvänn!

Tusen tack för dina värmande kommentarer inne hos mig!

Å va fint du gör, så romatiskt med badsalt och tvål, vilken fin tvålkopp sedan!

Tack för utmärkelsen jag tar med den till min sida å nämner ett par ord vart den kommer ifrån, så att flera kan hitta till din fina sida =)

Trevlig semester & ny vecka!
Kramar från Benita

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jättesöt tvålkopp!

Tycker verkligen att flaskorna passar bra där de står nu, vem säger att de måste användas till särskilda ändamål? :)

Bilderna i ditt förra inlägg var vrekligen superfina... Njöt i fulla drag när jag tittade på dem!

Fortsätt att njuta och slappa! :)

Kram Hanna

My Lovely Things sa...

Men så trevligt med eget badsalt..

jo men det är väl gott att låta inspirationen komma och gå,,bara slappa och ta dagen som den kommer..

så fint du gjort på din byrå..jätte vackra detaljer..
kram anna

Fröken Fräken sa...

På färgaffärer brukar det finnas starkare medel för att få bort avlagringar från kakelfogar än vad som finns i mataffärer. Så vänd dig till en färgaffär så bör de har något att rekommendera!!

HAr just hittat till din blogg, du har väldigt mycket fint som jag ska spana vidare på. Känner dock igen mig, just nu blir det inte så mycket pyssel...

Lilla Trollbacken sa...

Hmmm, lyckos dej som har badkar. Älskar att bada! Jag har oxå badsalt som står och ser fint ut bara. Ungarna undrar varför jag köpt det när vi inte har något badkar. Tja., man är väl lite tokig antar jag fnisss!
Har du provat citronsyra på kaklet? I värsta fall kan du använda saltsyra, men var försiktig och skydda dej ordentligt!
Kram
Gabrielle

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej och grattis till din utmärkelse! Du skrev fina rader själv i din kommentar, tycker jag!

Kul att höra om en till som älskar att bada, jag gör det varje kväll! Plus att jag dessutom duschar varje morgon, smörjer mig emellanåt och är faktiskt inte alls uttorkad!

Det blev verkligen fint med tvålkoppen och flaskorna! Har tyvärr inget tips på hur du får bort kaklet...har samma problem själv....

Kram på dig//Linda

Petra bloggar sa...

hahaha! ja jag trodde också att man bara ÅT på grillfester... *fnissar*

vet du.... det finns nog INGEN på jorden som pysslar och är så käck som du! jag gillar allt du gör!

KRAMAR

MiaMaria sa...

Grattis till dig!!!!!!!

Denna tvålkopp är ju bara så söt...

Och så fint med badsaltet, har du något recept kanske....kanske också skulle prova på...

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Vita ljuva tankar sa...

Så fin tvålkopp, fint med den inslagna tvålen!

Jag tror att det ska finnas någon slags penna att måla fogarna med...tror jag.

Jag vill också göra badsalt, så himla piffigt:-)

Kram

Lily of the valley sa...

Grattis till utmärkelsen! Den är DU verkligen värd :D

Vilken fin tvålkopp du köpt! VILL HA....

Tack för tipsen om badsalt :D
Jag badar visserligen inte, sonen gör, men han vill nog inte lukta ros eller lavendel ;D
Snyggt att ha som dekoration, man kan ju kanske ha i lite i fotbadet :D

Jag tänkte göra lite lavendelsocker...

Ha en cosy vecka
kram Lily

MiaMaria sa...

Hej igen!

Då ska jag försöka testa det..TACK!

MiaMaria

Philura sa...

Så söt tvålkopp! Vill själv gärna ha en men "vanliga" tvålar ser inte så fräscha ut när barnen kladdat runt med leriga händer på dem. Suck, får vänta nåt år till, det får duga med pumptvål *L*. Angående kakel så finns det speciell fpgfärg om det inte går bort med medel. Måla fogarna med ny färg så seer det fräsch ut igen. Färgen ska finnas i svart, vitt och grått tror jag.

Lycka till!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Tack Hannis, vad gullig du är!

Kram Linda

Lily of the valley sa...

Tingeltangel tipsade om det på sin blogg. Jag har tänkt göra det många gånger men glömt det....Nu är det dags!

Har läst någonstanns att man använder torkade blommor.
Man ska plocka dem när de översta blommorna slagit ut. Varva lavendelblommor och socker i en glasburk och låta stå i minst ett par veckor. Används som vanligt socker, blommorna ska vara med.
Det finns ju lavendelskorpor, har även sett sockerkaka med lavendel.
Borde vara gott i te :D Spännande!!! Man får prova sig fram...:D

Hittade precis ett annat tips där man använder 3dl lavendelblommor, 3dl socker.
Mixa de tillsammans och låt det torka på papper. Om det ska gå extra snabbt! Sätt in i ugnen i 50grader i 20 minuter.


Kram Lily

Lily of the valley sa...

Jag ska prova det "längsta"!
(om jag inte glömmer det till imorgon em, alltså att jag ska göra socker) ;)

Sussa gott :D

Kram Lily

sofia g sa...

Verkligen em inspererande blogg... du kanske kan ge mig några tips till mitt vardagsrum... ser det i min blogg...

Inspiration i vitt sa...

Du är värd din utmärkelse,verkligen.
Vad fint du gjort med badsaltet så fina flaskor du använt.
Tvålkoppen gillade jag jätte mycket.
Kram på dig/Ingela B.

Gårdsromantik sa...

Grattis till utmärkelsen!

Den där tvålkoppen såg ju nästan antik ut - en sån vill jag också ha!

Badsaltet var en härlig idé.

Kram Maud

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jamen Hannis så fint det är i Uppsala! Det är nu andra sommaren i rad vi har semestrat där. Föräldrarna har en lägenhet i luthagen.

Men så fiffigt med egenkomponerat badsalt! Själv då jag skulle inhandla det så fanns det bara i olika färger!!! Tänkte att snart ger jag upp och använder grovsalt =)
Hihi har nästan också köpt likadana flaskor och en bricka för samma arrangemang =)

Kramisar Anita

Hemma hos Klara... sa...

Vilken fin tvålkopp! Så ser jag "min" burk också... *fniss*.

Läste någonstans att man kan använda citron för att få bort kalk på kakel.

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Så mysiga bilder du visar..och du har också gjort badsalt, visst var det kul (och lätt)?

Tvålkoppen är ju jättefin...ch Ambiace är ju en favoritbutik!

Kram
Mia
Ps grattis till utmärkelsen!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej Hannis! Vad fin kommentar du skrev! Visst är det så att de gamla vännerna består...de som känner en innan och utan och som man kan lita på i vått och torrt!

Ha en bra dag! Kram Linda