Vågen..

I går kväll blev jag bjuden på en helkväll av vännen Grodan i försenad födeledagspresent.
Bio Mamma Mia(andra gången jag ser den) Den är så otroligt bra!
Bra tema, häftigt med kvinnor mitt i livet som inte ser ut som stylade "Hollywoodgudinnor"
Och jag både skrattade och grät =))
Sen blev det middag och efter det bar...
Känner mig väldigt bortskämd och lyxig!

Nej,vågen fick inte vara grön speciellt länge =))

Och jag tyckte den blev finare vit..

Gamla kakformar får bo i skålen tillsvidare


Det här är ett påbörjat projekt.
Guld och silver i all ära men inte just nu.

Dessutom ser just dom här lite plastiga ut.

Så nu ska jag bara försöka komma på vad som ska vara i dom små ramarna.

På Måndag återgår jag till jobbet igen.
Och det känns bra, jag har tankat energi och njutit av lugn och ro.
Sommaren fortsätter ett tag till!

Kramen från Hannis

14 kommentarer:

Anna sa...

Va fin din våg blev! Jag har precis målat en guldram jag med, inte så inne på guld längre :) Den blev svart till mitt stora dokument.

Trevlig helg!

Jema Rose sa...

Vad fin vågen blev i vitt !!!

Kram, Jenny

<3

Fröken Fräken sa...

Man ser ju detaljerna på vågen mycket bättre när den är vit! Ett förslag på vad du kan ha i ramarna om du inte har några egna konstverk på lut; fina tapeter! Jag har gjort ett kollage tidigare med olika ramar och finfina tapeter (från Sandbergs) och det blev jag mycket nöjd med.
När jag har bakat klart ska jag också sätta igång och måla mite, en gammal korg och en liten minibyrå som jag fyndade igår på Röda korset (hittade så mycket där att jag var tvungen att ringa efter någon med bil..)

Tack för fina ord om mitt kök, jag är väldigt nöjd själv. Känns som en av de bästa sakerna som jag har gjort här i lägenheten när jag målade köket vitt.

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej Hannis, åh vad fin vågen blev vit! Jag är så feg för att måla annat än trä..men gav mig ju faktiskt på symaskinen, den gamla..och blir väldigt inspirerad då jag ser alla ni bloggare som törs ge sig på...

Kom in och tävla hos mig!

Kram Linda

Petra Bloggar sa...

vad fin vågen blev vit! och har du redan sett mamma mia twice?!! mamma mia! ;-P

haha! jag köpte precis en sån guldig ram (på öb) (känner igen bilden som sitter i) men jag shabbade den vit när jag målade möblerna, det blev kalasbar, nu dka jag bara försöka få budungarna att fastna på samma bild, där den ena inte abnkar skiten ur den andra och gråter! *skrattar*

STOR KRAM

Helena /Franska Liljan sa...

Hej tjejen,
vågen blev ju toppenfin och detaljerna kommer verkligen fram!

jag ska på loppis imorgon söndag, Gissa vem som ska hålla span efter en liknande våg?!?! :-)

kram Helena /franska liljan

Leva som jag sa...

Jättefin den blev!! Kul att du gillade min tavla :-)
Ha en fin söndag
kram

Hemma hos Klara... sa...

Vågen blev jättefin :) Åhhh, Mamma Mia vill jag också se, ska ta mig tid och göra det under veckan som kommer.

Ha det så bra!
Kram Helena

Nygammalt sa...

Åh så tjusigt du har gjort det.
Måste gå och se filmen, har sett föreställningen på Cirkus och den var väldans bra.

Tack snälla för gratulationen!
Kram.

Lilla Trollbacken sa...

Vågen blev jättefin vit!
Visst är de fina såna där kakformar. Har flera stycken hemma!
Du verkar ha haft en helmysig kväll ute! Det är inte så ofta man går ut nu för tiden!
Kram
Gabrielle

Anna sa...

Hej gulliga du!

Va sött du har skrivit till mig i bloggen, blev såå glad över dina fina, värmande ord :)

Ååh har du lavendel på din balkong, det har inte jag men det är ju ett måste till nästa år!

Hoppas du har det bra,
kram

Karin sa...

Hej Hannis!
Nu är jag tillbaka igen, men jag har saknat er och framförallt din härliga blogg!!
Jag har haft så mycket med butiken sista veckan, det är ju högsäsong nu.
Vill bara säga att tvisten är löst och jag har nu sålt butiken igen! Kommer bara att jobba denna vecka ut sen blir jag ledig. Det känns så skönt, måste erkänna att det var tufft att starta om igen. Talar snart om vilka dom nya är.

Du är ju för fixig! Har du nu målat och pysslat igen. Som du säkert sett så har jag en snarlik våg, men jag kommer nog inte att måla den. Såg en i en antiktidning och den kostade 1200 kr om jag inte minns fel. Men det är ju inte det som har störst betydelse, man ska ju göra som man tycker passar bäst hos sig själv eller hur!

Ser fram mot dina inlägg, du är en inspirationskälla att ösa ur!!! Nu fick jag till det.

Många kramar till dig min vän!
Karin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vågen blev verkligen superfin Hannis! Igårkväll så målade jag en brun kaffekvarn! Ohhh så skönt...den har länge stått och gäckat mig men nu jäklar fick jag den äntligen vit =)

Kramisar Anita

En Doft Av Lavendel sa...

Ååå vågen blev verkligen läcker!!! Hur bar du dig åt och vilken färg använde du?

Kramisar från Benita