Utmärkelse och bord...

Den här fina awarden fick jag av gulliga Helena med bloggen Franska Liljan

Om ni inte besökt henne så kolla in.
En härlig variation av inredning,bröloppsförberedelser och shoppingtips!
Skickar den vidare till er alla ,
som fortfarande trots att jag sänkt tempot på bloggen kikar in och
alltid är så otroligt glada,lämnar varma och roliga kommentarer och bjuder på er själva.
Ta den med er!
Sen då, ett bord..
Jag letar febrilt efter just det där bordet som bara passar in och måste med hem ,men så länge får det här duga. (Lyxproblem!!)
50:- kostade det.

Som vanligt ska katterna vara med.
Börjar tro att dom satt i system att strula till målningen=))
Färdigt

Hittade en svart bricka förut som jag blev lite kär i
(Den är lite rostig också vilket i min värld är ett plus)
Shabbade pyttelite

Nu på eftermiddagen och kvällen har regnet öst ner och åskan har dundrat.
Hur härligt som helst!Det behövs!
Har så smått börjat kolla min projektlista och lite har det börja klia i fingrarna.
Äntligen har loppisarna öppnat igen så jag har fyndat lite=))
Det får ni se nästa gång.
Kram Hannis


20 kommentarer:

Mamma C sa...

Bordet blev jättefint, och en snygg bricka oxå. Vilka hjälpsamma katter du har :-)
Kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Åh, det var ju ett jättefint bord! Nog tycker jag att det funkar mer än bara tills det rätta kommer förbi. Men det är ju roligt att ha lite olika att variera med! Jag längtar lite efter ett nytt soffbord också, men det är svårt att hitta!

Tror att jag hittar extramycket just nu när favoritloppisen, dvs kommunens Återvinningsmarknad, har öppnat efter att ha haft julistängt. De har fått in mycket efter alla som städat i sommar. Där har de oftast väldigt anspråkslösa priser, men ibland verkar det bero på vem som står i kassan också... ;-(

Vad glad jag blir över att du gillade mina "tygkompositioner", tyget på tavlan höll jag dessutom nästan på att missa för det låg ihopknövlat i ett hörn.

Jema Rose sa...

Vackert bord & bricka..!

Det där med att katterna ska vara med & måla känner jag igen...

; )

Kram, Jenny

<3

Anna sa...

Wow va snyggt bordet blev! Brickan i svart var jättefin, ännu finare blev den med det du dekorerat med :)

Kram!

Petra Bloggar sa...

*pjuh* finns det ingen slow motion knapp på dig! *fnissar*
du är tokig som håller på jämt! *skrattar* men SKITFINT blir det VARJE GÅNG!!!! du är en pärla hörrö! :D

KRAMEN

lottens vita och gröna sa...

ohhhhh så fint bordet blev, och kissarna ville hjälpa till, fniss! när vi målade om vår trappa sparng vår lillekisse som aldrig förr där, så lite tassavtrycka har det blivit,hm!stort grattis till dig, du är en härlig människa med en härlig blogg, du skulle ha ett lass såna där!
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Hej, det var ju nästan lite sött med tassavtryck, typiskt katter som ska vara med överallt.
Ditt rumsbord blev jätte fint passade bra hos dig.
Kram på dig/ingela B.

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej Johanna! Vad fint det blev med bordet, verkligen! Tänk vad lite färg kan göra underverk!

Och visst är det charmigt (inte alltid, nej) då de små kisse-missarna ska vara med och kika på vad ma gör...har ingen katt nu, tyvärr-men har alltid haft förut!

Trevlig helg på dig//Kram Linda

Monkan sa...

50 kronor, vilket kap, och vit färg var ju helt klart ett lyft. Katterna igen :-) De kanske skulle kunna få måla en tavla?! Jag vill ha ett soffbord, kanske jag ska gå på jakt i lite ”antik”-affärer, det går ju uppenbarligen att fixa såna detaljer som fel färg :-)

Jag har också börjat måla, bara några penseldrag än för att testa men snart så ska jag slabba på... Tänkte vara lite effektiv och måla flera grejer på en gång när ändå burken är öppen. I kväll hoppas jag.

Pyssla o Syssla ska finnas kvar men jag ska ha en särskild blogg för alla fototeman jag är med i (den syns i profilen nu men är stängd nu under uppbyggnaden). En del kommer att ligga i båda, om det är bilder som har inredningsanknytning. (Som t.ex det Blå som jag la in nyss).

Monkan sa...

Ånämennej jag glömde! Grattis till välförtjänt utmärkelse!

Cecilia sa...

Åh bordet blev ju jättefint!
Har ett väldigt likadant här hemma som fortfarande är brunt faktiskt och som jag har funderat länge på att måla vitt.....nu SKA jag göra det!
Kanske passar på nu när gubben är borta helgen *fniss*

Tack för inspiratoinen!!!!
Kram Cecilia

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh Hannis så fint bordet blev..Vilket kanon bord..Gillar den lilla lådan..så trevligt..
¨Du är så bra på att hitta fina möbler...

H adet så gott..
kram anna

Hemma hos Klara... sa...

Wow vad snyggt bordet blev! Du är verkligen duktig på att fynda och göra vackra saker. Söta katter du har som sätter fotavtryck ;)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Vad du är snäll! *Kraaam*
Jättefin bricka och så tycker jag bordet blev jättebra!
Hihi gulligt med katterna :)

Kram vännen!!!
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till dig!!
Och vilket underbart bord du fixat till......vackert!!!!!!

Och denna prydnad som jag inte har något namn på går ej att öppna....

Ha´en bra lördag Hannis!
MiaMaria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja dessa husdjur! Haha ja jag tänker på mamma! Hon älskar ju svart så hon satt och målade alla blomkrukorna och så avslutade hon med en superstor en hon har på golvet. Samtidigt kom brosan med deras nakenhund. Helt plötsligt så hörde vi henne svära...då hade nakenhunden gått nära blomkrukan så de enda strån den hade satt på blomkrukan =) Haha ja dom hänger där ännu!!!

Men hur jag surrar...Bordet var iallafall supersnyggt!

Kram Anita

Vita ljuva tankar sa...

Lite charmigt med tassavtrycken ;-)
Bordet är ursnyggt!!!

Kram

Graadskan sa...

Så fint bordet blev!! Vit färg gör alltid susen!!

Trevligt blogg du har! Mitt första besök här och jag gillar det jag ser!

Jag var på en loppis idag, men det mesta som var intressant var alldeles för dyrt - jättetrist! Hoppas på fler fynd nästa gång!

Kram Camilla

En Doft Av Lavendel sa...

Va fint bordet blev å snyggt med brickan!!
Söta kattspår oxå, så hjälpsamma de verkar vara oxå hihi :D

Grattis till utmärkelsen, den är du värd!!!

Kramar från Benita

Kristin sa...

Hej hej! Vad bordet blev toppenfint, trots (eller tack vare?) katthjälpen!!! ;-)

Vad härligt att loppisarna öppnat igen. Förstår att det kan uppstå en viss abstinens när det är stängt överallt...

kram och ha en skön vecka!

PS: Grattis till utmärkelsen också!