Patina

För ett bra tag sen så hade bloggerskan bakom bloggen Handplockat en utmaningen.
Jag blev tillfrågad och har haft den liggande men nu..
Om ni inte har besökt Handplockat tidigare så gör det.
En mix av bilder från butik,tips och annat mums.
Mycket hos mig är handschabbat av mig men lite naturlig patina har jag=))
En sliten äldre stol som jag inte tänker måla om
Kruka som har blivit nött av uteliv,precis som fotogenlampan.
Mitt vackra slitna bord som inte heller ska målas om.
Hyllan i sovrummet
Och konsoll till hylla.
Dom här konsollerna är en klar favorit hos mig.
Har sen i Torsdags haft besök av vänner från Piteå ,det var så härligt att ha dom här.
Sen kom min ena syster och i dag har det varit middag med hela familjen hos mormor.
Nu har alla åkt vidare och jag sitter i tystnad på balkongen med kaffe.
Helgen är snart slut men vad gör det när man njuter av tillvaron =))
Kram Hannis

21 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Nej, allt ska man verkligen inte måla om, mycket är så fint som det är!! Särskilt konsolerna tyckte jag såg mycket fina ut, det är svårt att hitta snygga, lite ovanligare. Hittade ett par som jag tyckte var fina på Coop, men 120 kr styck...! Det var lite väl saftigt!

Låter som om det kan vara rätt skönt att pusta ut efter alla bekanta, vänner och familj som passerat förbi. SJälv har jag just kommit hem efter att ha slagits med myggen ute i skogen, skulle ha lite kvistar till blompinnar. Nu ska det bli skönt med en dusch, och sedan blir det tröstmat och ett gammalt avsnitt av Morden i Midsomer för att maskera sista semesterdagen...

Kristin sa...

Hej hej! Vilka fina saker. Vissa saker känner man på sig att man inte vill röra utan låta vara som de är. Andra kan man inte vänta med att få måla över med vitt.

Ha en skön söndagskväll!
/Kristin

Jema Rose sa...

Collagen gör jag på polyvore.com det är SÅ kul!!! PROVA : )

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Nä, visst är vissa saker fina som de är! Mycket fina patina-ting du visar. kram!

MiaMaria sa...

Hej Hannis!
Och tack.....

Vilka härliga möbler, visa saker ska man låta bli att måla...så vackra som de är helt rätt.

Nog är det borta bra men hemma bäst.....må så gott!
MiaMaria

My Lovely Things sa...

Hej!!
jätte fina slitna ting hos dig..visst är det trevligt när möbler får nötas..då märks det attde har bllivit använda..
Ha det så bra..
kram anna

Anna sa...

Hej!

Va roligt att du vill köpa en bokstav av mig, du är den första :)

Ska med glädje tillverka ett C till dig med texten Carpe Diem på. Bokstaven ska som sagt målas och det kan ta någon dag för mig att få den klar då det ska torka mellan varven och så :) Frakten kommer gå på mellan 22-33:- beroende på hur tung bokstaven är. Tror C:et var aningen lättare än vissa andra bokstäver. Åh va skojsigt!!

Idag har jag målat en plåttavla till mamma, vit med texten "Hem ljuva hem" på i snirklig stil, det är ju så kul å pyssla! Har även sytt en ljuspåse. Får blogga lite senare ikväll men nu ska jag mysa lite med sambon i soffan :)

Haha, jasså du är också en sopletare, tack och lov för oss som tar vara på andras sopor...haha!!

Ja du kan väl skicka ett mejl till mig också med din hemadress.

kram!

Katarina sa...

Oj så mycket fint du har med "riktig" patina.....
Den där fotogen lampan....viiil haaaaaa....
Ja vist blir man loppis sugen när man ser vad andra släpar hem....jag tycker aldrig jag brukar hitta nåt riktigt bra....
Vill ju hitta billiga zinkkannor och 20-kronors bord som alla andra...fniss...
Ha en ny härlig vecka, kram kram

Hanna sa...

Åh,va de e snyggt med vita shabbade saker. Jo, jag har fått fast tjänst halvtid på Duka stora torget. Så från v. 35 eller 36 så får du komma och handla av mig. Jag kommer shoppa ihjäl mig för det finns SÅ mycket mer än på Gränby. Jättekram från Hanna

Lilla Blanka sa...

Yes yes yes, me like patina också, sååå fint Hannis!!!

Kram
Mia

En Doft Av Lavendel sa...

Vilka fina saker du visar!!!

Ha en fin ny vecka!

Kram Benita

korsvirke o stockrosor sa...

Finns väl inget som e så fint som naturlig patina,vilket dina saker hade på bilderna.
Kram Trine

Vitbalansen - Helena sa...

Halloj Hannis!
Tack snälla för dina hälsningar hos mig både på bloggen och på hemsidan under semestern - jag blev så glad för dem. Jag hade en kanonhärlig ledighet :-). Som dock var för kort, så klart :-(.

Dina saker med alldeles äkta patina är verkligen hur fina som helst. Lova att du inte målar dem :-).

Hoppas att du har det bra i värmen och att du inte smälter bort på jobbet!

Kram från Helena, och värmedregelslafsar från Justus :-)

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej visst är det roligt med främmande, men ibland är det lika roligt då det åker därifrån...om du förstår mig rätt....

Jättefina saker du visar...tycker INTE man ska måla ALLT....

Kram Linda

Les Cotrions sa...

So lovely "patina"! It gives everything a touch of history! I love the the taste of past!
Have a nice day!
Greetings from Italy!
Vale

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis tack såå mycket för att du alltid har så rara ord att säga i dina kommentarer flitig är du med.Nu har jag kommit hem frän Öland så nu kan jag blogga på som vanligt.
Dina nötta ting är så vackra speciellt ditt bord.
Din våg blev så fin när den blev vit mycket bättre mot förut.
Kram på dig/Ingela B.

Majas mammelucker sa...

Hej ..du är väl för gullig du..
jag nu känner jag mig utvilad och nöjd..kan det bli bättre..
hoppas du har haft det bra på semestern..
alltid lika fina bilder som du delar med dig..nej man behöver inte måla allt det blir rätt fint av sig själv bara det står ute lite så har man fått den rätta looken..men mycket är fint som den är ..hade lite svårt att bestämma mig om tvättbrädan men det blev jätte bra!!
Hade gott! Kram Maria

Petra Bloggar sa...

visst är det härlig med äkta patina! =) tar ju sin tid innan den tittar fram bara, tur att det finns sandpapper *haha*

=)
kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det vackert när det är naturligt slitet. Allt behöver inte målas om. Det var jättehärliga grejer du visade!
Kram
Marie

Anna sa...

Hej hopp!!

Nu är jag klar med ditt C - har skickat mejl till dig :)

Kram!

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Jag verkligen älskar din fina terakottakruka, den är så läcker med den där beläggningen på...vill ocå ha :)

Kraaam / Benita