Lycka!

Jag är inte intresserad av status,pengar och dyra bilar.
Jag har flera gånger fått se och vara med om hur skört livet är ,
och är tacksam så länge mina familjemedlemmar mår bra,är trygga
och trivs med sina liv.
Jag är stolt över min stora,bullriga och så smått ironiska familj.
Och återigen så ska vi få vara med om en förmån i livet.
Min familj ska bli större!
Min älskade lillebror och hans fru ska bli föräldrar igen!
Kråkan ska bli storasyster.
Och jag ska bli faster igen..En gåva som inte är given.
J&S GRATTIS!!
Håller alla tummar och tår för att en ny individ ska få födas,frisk och stark.

Och som om inte det vore nog ,
så har min lillasyster i Valencia bestämt sig för att flytta hem till Jul!
Så bättre än så här kan det inte bli just nu=))

Jag har målat igen..Förvånad någon??

Den tomma väggen över soffan,helt ostylad bild med en sovande katt.

Blev bättre med speglar,udda och i hop

I ramarna än så länge 2 gammla tavlor.
Fick tips av Fröken Fräken om tapet i stället för tavla så det kikar jag efter nu.

Andra dagen på jobbet och det känns toppen.
Lågtryck inom min bransch just nu så jag startade med mjukt tempo=))

Kram Hannis

22 kommentarer:

Vita ljuva tankar sa...

Hejsan!

Missen ser ut att ha det så gott så i soffan :-)

Det var fint med speglar i olika ramar. Tänk att ha en hel vägg med speglar i vackra ramar istället för tavlor...:-)

Kram

Anna sa...

Va roligt med ett till litet knytte till familjen :)

Va snygg din vägg blev vid soffan blev, verkligen kanon!

Haha, jo lite energi har jag väl till småpyssel iaf, är väl inne i en sån period nu men sån energi har man ju inte alltid så lika bra att passa på när man känner för´t :)

Kram!

Kristin sa...

Hej du, håller med dig, det är inte pengar eller statusprylar som imponerar mest på mig. Och det är inte det som gör en lycklig. Det kan vara så konstiga, små (alldeles gratis) saker som gör att man blir alldeles varm inombords.

Vad roligt att bli faster igen. Jag ska bli moster för första gången i höst, det är spännande! Eftersom jag är äldst i syskonskaran är det hittills jag som ståtat med magen, men nu får syster nr 2 göra det. Ska bli spännande att få kusiner till barnen.

Du undrade om äppelkransen, det är jättelätt att göra, ta inte för tunn ståltråd bara (jag gjorde det först och då var det svårt att trä på äpplena).

Jobba lugnt!

Fröken Fräken sa...

Åh vilka härliga nyheter! Förstår om sådana nyheter överträffar det mesta!

Vad roligt att du gillade min idé med tapeter. Jag tycker att det är ett fiffigt sätt att få in lite mönster utan att ha mönster över en hel vägg (vilket känns lite för mycket för mig personligen). Men det låter fint med att ha flera speglar också!

Grindelunda sa...

Tusen tack för gullig kommentar om bröllopsbilden från ovan.

Ja...Elvis is back. Min kompis carina och jag hade riktigt kul när vi tog på oss de gräsliga perukerna. Och kul hade vi på scenen också.

Lite panik börjar utbryta nu inför den stundande Kroatienresan på lördag och makens dåliga tillstånd. Febern är på nedgång iaf, så jag hoppas verkligen han repar sig. Alla goda tankar man kan uppbringa hoppas jag på nu, så att vi kommer iväg hela högen.

Kram kram från Gilla

My Lovely Things sa...

Hej!!

Du har så rätt..väldigt viktigt att det inte är pengar och status som är det viktigaste..Det är livet..gemenskapen, familje som är det viktiga..

Så fint du har gjort det ovanför din soffa..så trevligt..fin..fint med målade ramarna..
Grattis till att du ska faster..
Vad härligt att din syrra kommer hem..
kram anna

Karin sa...

Hej Hannis!
Jätte grattis till bebisen i familjen! Det är ett under varje gång!

Tänkte väl att du skulle pyssla, kanonfint med speglarna. Du är verkligen fixig!

Kram på dig nu och vi ses snart igen!
Karin

Jema Rose sa...

Ser FINT ut !!!

Själv blir jag faster i November, första gången dessutom..!

: )

Kram, Jenny

<3

Monkan sa...

Perfekt att börja nytt jobb med lågt tempo så man kan göra allt grundligt :-) Och vilka trevliga familjenyheter.

Måla, du? Nähä? ;-) Vilken kul idé att ha speglar ovanför soffan.

Vågen... klart den blev fin som vit. Tvekade du nånsin? Den passar verkligen in där med de fina burkarna.

Mamma C sa...

Väggen blev jättefin med speglar och tavlorna.
Kram mamma c

Anna sa...

God Morgon!

Ville bara säga tack för dina snälla ord om min blogg och det jag visar, fattar inte att folk som du uppskattar det man gör :)

Så tack så mkt och ha nu en underbar dag!

Här skiner solen och ska göra det hela veckan, jag ska njuta massor!

Hem och Lycka sa...

Vilka roliga besked! Och finfina bilder, spegelramen är kanonsnygg.. kram!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hallå Hannis! Stoort grattis då till att du ska bli fater igen! Vet hur det känns!

Det blir jättefint ovanför soffan!

Roligt att höra att det känns bra på jobbet...förressten, vilka fina tankar du inledde med....

Kram Linda

Philura sa...

Grattis till tillökningen! Alltid kul när släkten utökas. Själv har jag tre syskon och tillsammans har vi 13 barn. Så de är 13 kusiner mellan 3-20 år. JÄTTEKUL.

Lily of the valley sa...

Hej min vän! Tack för din omtanke :D Grattis faster :D))))
Jag går och väntar på att min minste lillebror ska bli pappa. Jag får nog vänta ett bra tag till ;D
Kul att lillsyrran flyttar hem igen :D

Speglar och tavlor som du hängt upp det, är jättesnyggt!
Himla fina ramar du hittat och fixat till. Du har ett härligt och vackert hem!

Jag börjar koppla av lite nu :D
Vi hade planerat att åka till hantverksmässan i Båstad imorgon, för tillfället ser det dåligt ut, bilen vill inte starta.
Jisses vad man är beroende av bilen! Hoppas den funkar imorgon :D))))

Ha en härlig kväll
och trevlig helg om vi inte hörs :D

Många kramar från Lily

Hanna sa...

Va snyggt det blev vid soffan. Jag har fastnat för färgen svart också nu. Tror det kan bli snyggt med lite svarta detaljer hemma. Va varmt vi ahde idag, jisses. Hoppas du har det svalt på jobbet. Kram Hanna

Grindelunda sa...

Hej igen!

Vad härligt med tillökning i familjen. Jag är faster två gånger om, och det är mysigt.
Du har dragit en turlott ser jag att du ska få din syster hem också :)

Må så gott nu.
Här är maken så sakteliga på benen igen..orkar dra några skämt, så nu känner jag igen honom fast han är 5 kg lättare. Ser fram mot resan på lördag. terkommer med förhoppningsvis sköna bilder.

Kram från Gilla

helena/franska liljan sa...

Grattis Faster!

Jag hittade loppisen i Norrtälje! Har du vägarna förbi så stanna till på fyndstället!

Kram Helena

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Du är såå go....kram på dig!

Leva som jag sa...

Tapet i ramar har vi och det är faktiskt riktigt snyggt!!Söt misse som gottar sig där!
Ha en skön helg
kramar M

Katarina sa...

Hejsan!
Måste få lov att säga....
Oj vad fint du har det!

Jag gillad everkligen speglarna över soffan sådär...:)
kram

Sandkorn och sötvatten. sa...

Vad mysigt det ser ut för lillkisse i soffan.

Vackert det blev med speglarna! Älskar den runda, helt underbar!