Spegel uppsatt

Ett sista inlägg innan semestern.
Börjar sent i dag men inte ens det gör något när det nu är sista arbetsdagen innan semestern =))

Spegeln jag köpte i Lördags är nu uppsatt.
Krönet var lite gulvitt och är nu ommålat för att passa in bättre.


Det blommar på min balkong...
Så härligt, till och med min övervintrade Pelargon har lyckats slå ut!

Nyplanterad lavendel.
Får se om den tar sig och visar lite lila blommor


Jag fick en utmaning av Anna

What did you do ten years ago?
Jobbade på ett stödboende för missbrukare som jag var med och startade några år tidigare.
Cyklade fram och tillbaka till stallet som en tok(Inget körkort då)
Planerade Augustibröllop
(Det höll inte, en livserfarenhet visar och jag blev klokare)

What five items are on your to do list?
*Packa klart
*Lämna över nycklar till mamma som flyttar in till mina fyrbenta
*Ta tag i min "Bra att ha hög"
*Rensa ur förrådet
*Njuta av semestern!!

Snacks i like?
Turkisk peppar och choklad i alla dess former!!

Thing i wold do if i were a billionair?
Ge pengar till min familj.
Sluta jobba och börja plugga historia bara för intresset...
Köpa ett hus med stall och hundgård.
Skänka pengar till organisationer som arbetar för utsatta vuxna och barn
Åka till Palestina.
Finns hur mycket som helst att göra för pengarna =))

Places I´ve lived?
Uppsala , runt hela stan!

Igentligen ska man skicka den vidare till utvalda,
men jag vet inte vilka som gjort den så den som känner för det: Varsågod =))

Nu önskar jag er alla en underbar helg!

Kram Hannis

26 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hje!

Vilken vacker spegel.....

HA nu det så riktigt skönt på semestern och glad midsommar!

MiaMaria

Klewa´s krypin sa...

Å va fint!

Kikar in som hastigast och önskar dig och de dina en trevlig midsommar.

Kramar i massor
/Ewa

lottens vita och gröna sa...

hallå, visst är den känslan skön, när semestern står framför en! måste säga att det lilla du berättat om ditt jobb så är jag mycket impad!

spegeln är underbar och det blommar juunderbart hos dig!

ha nu en underbar semester och midsommar hannisvännen!
varmastekramen lotten

Anna sa...

Åååh va skoj att du antog utmaningen :) Roligt att veta lite mer!

Men guuud vilken fin spegel du fått tag på, nu blev jag riktigt avis :)

Ja jag är så glad att jag hittat en riktig pärla till butik så nära mig, så trevligt att kunna åka dit och bara tjattra lite med ägaren och folk som är där och titta på fina grejer :)

Ja visst blev lådan bra om man får skryta lite...hihi! Helt klart så mkt bättre än innan - mossgrön!

Ha en bra dag!

Tidsmästarinnan sa...

hej du sköna böna!
vad kul att få läsa lite mer om dig.
Spegeln är ju helt fäbjulööös!

Kram på dig och glad midsommar!

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Vad fin spegel..gillar verkligen det där krönet!!!

Roligt att veta lite mer om dig!
Jag är tyvärr så dåålig på att svara på sånna utmaningar, fick den för ett tag sedan men ha rinte svarat på den... *skäms*

Hoppas du får en jättefin midsommar vännen!

Kram
Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej: Din spegel är jag verkligen avis på hihi.
Kram/Ingela B.

Mamma C sa...

Ha en skön semester och en bra Midsommar nu.
Kram mamma c

Jema Rose sa...

OJ !!! Vilken vacker spegel..!

: )

Önskar dig en underbar Midsommar & semester!

Kram, Jenny

<3

Monkan sa...

Vilken jättefin spegel du fixat.

Åh så det är semesterdags, vad härligt, själv har jag en endagarssemester idag :-)

Önskar dig en trevlig midsommar och semester!

Grindelunda sa...

Hej hej!
Kikar in och kollar in dina vackra bilder. Så skönt det låter med semester :)
Kul att läsa lite mer om dig...resa till Palestina skulle jag också vilja göra.

Må nu riktigt, riktigt gott och ha en skön midsommar och semester så "ses" vi sen.
Kramar från Gilla

Majas mammelucker sa...

Hej!
Ville bara önska dig en underbar midsommar..
Hade gott! Kram Maria

Millas hem sa...

Härliga bilder! Lavendel doftar ljuvligt. Spegeln har hög charmfaktor!!
Ps. Min "pinnastol" betalade jag tio kronor för på loppisen! :)
Kram Camilla

Lily of the valley sa...

En superfin spegel :D
Gillar det sirliga...

Kul att få veta lite mer om dig.
Du är en go tjej med ett stort varmt hjärta på det rätta stället och glimten i ögat :D

Lavendel och pelargonier, tillhör mina favoriter (har en del)Lavendel luktar så gott, och om man känner för det kan man ju göra en del med blommorna när de är torkade.

Ha de underbart på semestern
och ha en skön och glad midsommar
kram Lily

Nygammalt sa...

Vad kul att få läsa mer om dig och vilka vackra bilder. Me like!

Och du, grattis till semestern! =)

Och glad midsommar, vännen!

Kramar i massor från mig.

Gårdsromantik sa...

Ha nu enriktigt härlig semester!

Glad midsommar!

Kram Maud

Leva som jag sa...

Wow vilken fin spegel!!!
Ha en go midsommar!
Kramar Malin

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh vad fint det blev med spegeln! Roligt att få veta lite mer om dig!

Hoppas din dag har varit bra nu då det är midsommar!

Kram Linda

Nygammalt sa...

Trevlig fortsättning på midsommaren!

Kram.

Magny sa...

hallooooo...
utfordring til deg i min norska blog...
klemmmmzzz

Magny sa...

hallooooo...
utfordring til deg i min norska blog...
klemmmmzzz

sandkorn och sötvatten sa...

Vilken fin spegel! =) Och vad härligt att blomstren börjar ta sig.
Hoppas du får en underbar semester!
Kramar

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Hannis vilken otrolig vacker spegel! Sååå tjusig där på väggen.

Roligt att läsa om dig vännen!

Ha en underbar semester!

Kramisar Anita

Karin sa...

Hej Hannis!
Nu är du säkert ledig, det ska jag också vara!

Kul att läsa om dig och kul att se dina fina bilder och saker.

Ha det så skönt och många varma kramar
Karin

En Doft Av Lavendel sa...

Men du vilken vacker spegel du köpt!!!

Kram Benita

Ängladoft & Dockor sa...

ååh vilken fin spegel du har