Hemma igen...

Hemma igen från det vackra Valencia.
Kontrasterna är enorma! Kom från 42 graders värme!!Till ett regningt Skavsta..


Jag älskar Valencia, hettan, pulsen,arkitekturen och maten,
men mest av allt så älskar jag föremålet för min resa lillasyster M.
Känns svårt att lämna henne kvar(Mitt ego som talar)
Hon trivs och är hemma där.
Jag vill ha dom alla samlade nära..
Men i det läget får man passa på att njuta av stunden och det har jag gjort=))

Vad sägs om Katedralen?

Ännu en vacker byggnad

Kolla fåglarnas matbord och dörrarnas utsmyckningar....

Alla dessa vackra parker med vackra statyer.

En trappa omgiven av murgröna.

Och mitt i alltihopa, en sparad pelare.

Nu bär det av igen.
Till Stockholm och konsert med Kent och vännen A.
Tre veckors semester har jag framför mig.
Morgondagen tänker jag tillbringa med en vända hos er, alla fantastiska bloggare.
Jag har faktiskt smygbesökt er från Valencia=))

Kramen från Hannis

23 kommentarer:

Under en vind sa...

Välkommen hem igen! vad mysigt det ser ut!

Ha det gott i helgen! Kram!

Monkan sa...

Jag som trodde det var konsert med Thåström :-) Det var vad min brorsa sa, han skulle dit, sen var det visst "nån Kent" som skulle spela också ;-) Ja man kan ju se det på olika sätt.

Redan hemma alltå, men fullt upp. Då har du nog inte sett att det står nåt om dig i min blogg idag :-)

Lilla huset på prärien sa...

Valencia är så fint!! Vad jag längtar efter lite värme nu igen... här har det varit lite kallt, mulet och grått nu ett tag.

Hade gärna sett den där konserten med Thåström faktiskt... :)

Lily of the valley sa...

Välkommen hem!
Vackra bilder från Valencia :D
Svårt att lämna något så vackert.

Härligt med konsert! Har aldrig hört Kent live.
Jisses! Vad det för minnen tillbaka :D))))))))))))) Jag har varit på många olika konserter och musikfestivaler m.m. Har även varit aktiv i en musikförening :D
Älskar musik (inte allt förståss )

Har en liten grej till dig :D

Ha en härlig afton med Kent
kram Lily

My Lovely Things sa...

hej!
välkommen hem!!

Vilket härligt inlägg..förstår att du har haft en underbar resa..så vackra bilder..
kram anna

Leva som jag sa...

v'ökommen hem!! Älskar valencia!
Ha en skön lördag kväll
kramar Malin

Mamma C sa...

Så härligt det ser ut att vara där. Kent, det låter som det kan bli en bra konsert.
Kram mamma c

Vitbalansen - Helena sa...

Vilka vackra bilder från Valencia! Jag har aldrig varit där, men jag kan tänka mig att man vill ta med sig typ halva stan hem därifrån?

Ha det så gott på din fortsatta semester! Min börjar alldeles snart också nu - gissa om det ska bli skönt...

Kram från Helena

Grindelunda sa...

Välkommen hem igen!
Vilka underbara bilder du visar, och avis blir jag att du ska kolla in Kent ;)

Må så gott.
Kram från Gilla

Petra bloggar sa...

men va härligt! :D

välkommen hem! gillar verkligen spegeln du hittat!

kram

Anna sa...

Hej!
Va härligt du verkar haft det, ser så vackert ut.

42 grader, det måste ha varit lite för varmt...hihi!

Ha det nu så bra på hemmaplan igen!
kram

Lily of the valley sa...

Härligt med en sådan konsert :D))))

Jag håller med dig om att det är överpriser på Blocket. Jag har kollat länge. Det var kanske inte direkt ett sånt här jag tänkt mig från början. Jag såg en annons på Blocket, de skulle ha 150 kr för Singerbordet så jag ringde men tyvärr var det sålt men hon trodde att hon hade ett annat, fast Husqvarna.( Det finns ju otroligt många olika variationer inom samma märke)Klart jag nappade fastän jag inte sett det på bild. Det är ju billigt, visserligen kostar det att köra, blev ca 10 t/r.

Det finns in get bättre än svenskt kaffe! Nu blev jag också sugen :D
Ska gå ut i köket och laga mig en kopp :D

Ha en fortsatt härlig semester
kram Lily

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Vad härligt det låter med värme, spanska pulsen, solen och ledighet..!
Det blir nåt annat när man är iväg sådär..jag har ju semester men det är annat på nåt sätt..(får nog boka in en resa nu)

Kram
Mia

Inspiration i vitt sa...

Vad kul att jag kunde inspirera dig, då blir jag oxå glad.
Vilken härlig resa du verkar ha gjort.Förstår att det känns hemskt att lämna nära och kära.
Vilka härliga bilder du visar.
Kram på dig/Ingela B.

Tidsmästarinnan sa...

men åå vad härligt det ser ut!!

Och nu blev jag ju supernyfiken på ditt Stockholmsbesök när du skrev sådär inne hos mig!! Vaddå för ställe??!! :-)

Kram och ha en superskön ledighet!

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Ooo så vackert det verkar vara där borta. Så fina bilder du bjuder på!
Hoppas att du/ni blev nöjda med Kent!

Ha de gott tjejen!
Kram Benita

Cecilia sa...

Åh låter härligt!! Vilken vacker stad!
Hoppas du får fina dagar hemma i stan oxå!

Kramar Cecilia

MiaMaria sa...

Hej!

Välkommen hem!

Ser så härligt ut du måste ha haft en underbar resa!

HA´nu det så gott i veckan!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Jag förstår att du har njutit av din vistelse där. det är ju så vackert plus att du fick träffa din kära syster. Håller med dig, familjen hade man helst haft nära, omkring sig men man får helt enkelt ta vara på de stunder man får.

Kram!

Tidsmästarinnan sa...

hej igen Hannis,
åå, tack för tipset - vet du, jag har faktiskt aldrig varit där, men jag vet precis vart det ligger! Nu ska jag banne mig besöka stället :-)

Kram och tack igen!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Vålkommen hem vännen!
'härlig bilder du bjuder på.. förstår det kändes lite tungt att läna syrran där.. men tur det går lågprisflyg eller hu!

vill önska dig en underbar semester nu
STOR KRAM A-C

Hanna sa...

Så orättvist! Då är du säkert jättebrun. Åh,suck! Jag som bara blir röd, sist fick jag brännblåsor på armarna. Ganska snyggt,hihi. Hoppas du har haft det skönt, ibland kan man behöva vila upp sig. Kram Hanna

helena/franska liljan sa...

Oj så vackert! Dit vill jag åka!

önskar dig en trevlig semester!

Shoppingtips i stockholm hittar du på min blogg! Välkommen in!

Kram Helena/franska liljan